Guard II

Gestart door mark1976, 24-08-2009 13:31:13

Vorige topic - Volgende topic

mark1976

Hoe kan ik met de Guard II de auto gestart krijgen?

Ineens werkt de AB niet meer, en moet ik met de sleutel de deur openen. Uiteraard met veel kabaal. Heb de batterijtjes van de AB al gecontroleerd, die zijn het niet. Nu kan ik dus met de tweede Roffel niet op pad, beter gezegd vrouwlief niet... immers de startblokkering belemmert nu het wegrijden. Ook na 30 seconden start ie niet. Nu las ik op het forum over 5 keer tussen stand 0 en II en dan AB indrukken om em opnieuw in te leren? Of relais 6 weghalen.... maar wat is wijsheid? Het andere AB kastje wat bij de auto zit heb ik al geprobeerd, maar werkt uiteraard ook niet... zul je altijd zien.

gr Mark
Gevonden op: http://www.carrieretijger.nl/carriere/zelfmarketing/personal-branding

Je ziet een man uit zijn Volvo stappen en denkt: "degelijk, veilig, maar oersaai"

Lampje

Misschien is het moment gekomen om een Spy in te bouwen?

thuur

Zekering 6 is het :D

Gr ;D

mark1976

Heb idd zekering 6 verwijderd, anders kon ik niet meer weg komen. Nu alleen geen CV meer, en geen alarm. Geprobeerd met nieuwe batterijen en met andere (werkende) AB om die in te leren, maar lukt niet..

Iemand de tip hoe ik een Guard II in moet leren? Vijf keer van 0 naar II met alle deuren dicht + motorkap, werkt niet. Het alarm daarintegen wel met de nummer 6 op zn plek...  :eusa_doh:
Gevonden op: http://www.carrieretijger.nl/carriere/zelfmarketing/personal-branding

Je ziet een man uit zijn Volvo stappen en denkt: "degelijk, veilig, maar oersaai"

dekoppelkoning

He Mark,

Ik zie net je bericht maar ik heb exact hetzelfde. Ben jij er al uit wat het probleem is??

Groet,

Wouter
Groeten,

Wouter

mark1976

Moi, nee ben er nog niet uit. Tis de tweede auto dus heb er nog niet veel tijd voor (over) gehad om er professioneel naar te laten kijken. Moeder de vrouw begint echter wel te klagen  :eusa_shhh: dus moet er maar eens aan geloven. Weet nog steeds niet waar ik het moet zoeken. Zo moeilijk moet het inleren niet zijn... lukt me alleen niet... :eusa_silenced:

Mr Rens

Als je vijf maal van 0 naar stand II geschakeld hebt, moet je verklik led oplichten wanneer je op de knop van de afstandsbediening drukt. Zo zie je dat hij gereset is (of ingelezen)

Succes!

PS Preventief alle batterijen vervangen helpt ook (ca. 2,50 per stuk)
B5234T5 Walbro 255lph 395cc injectoren 18T turbo Ferrita 3'' Downpipe met racecat S60R exhaust manifold 3'' JT SuperFlow catback 1 demper 70mm Aluminium Intercooler Reversed Intercooler Piping. HKS SSQV Dumpvalve IPD buizenset HPI Performance Inductie Kit 302mm remmen 960 Gasklephuis GLT Nokkenassen 850 R Clutch Apex verlaagd Rica tuned 330PK 450nm

Powerpete

AB openmaken en de contactjes even schoonmaken met een beetje remmenreiniger wil ook wel eens helpen, de contactjes zijn hetzelfde als in een TV afstandsbediening ....

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

mdl

Heb je het al gevonden.
Ik heb (eigenlijk moet ik zeggen mijn vrouw heeft) ook een 850 en kwam met de medling dat de AB het niet meer doet. Tot mijn verbazing doet de auto het wel. De auto moet geopend met de sleutel en CV, maar de startonderbreker werkt (gelukkkig) niet. De hamvraag is echte hoelang. Ik heb gister nog een batterijtje gewisseld, maar dat mocht niet baten. Aangezien het inmiddels tegen middernacht was, jeweet wel rond 23.00 komt zo'n oh ja, de auto... momentje, heb ik het gisteren opgegven. Vanavond voor de herkansing. loop ik naar de auto en jawel de AB werkt gewoon weer.
Maar ergens zit iets niet goed. Gezien de startonderbreker ook niet aan is gegaan vermoed ik niet dat het in de ab zit. Ik heb trouwens een tweede ab die het niet doet. Het inleren volgens de Volvo handleiding (5x conact etc) werkt niet.
Ben benieuwd naar wat er mis was. althans ik neem aan dat je vrouw je geen 6 weken gunt om het te (laten) maken.

Michiel

mdl

Ik heb het handboekje gevonden en dat meldt:

Het alarm uitschakelen zonder afstandbediening:
-ontgrendel portier met sleutel
-alarm gaat af gedurende ongeveer 30 seconden.
-zet het contact aan binnen 10 sec nadat alarm is gestopt
-Het alarm is nu uitgeschakeld.

Misschien het proberen waard als zek. 6 er gewoon in zit.

thuur

Citaat van: mdl op 03-02-2010 23:18:32
Ik heb (eigenlijk moet ik zeggen mijn vrouw heeft) ook een 850 en kwam met de medling dat de AB het niet meer doet. Tot mijn verbazing doet de auto het wel. De auto moet geopend met de sleutel en CV, maar de startonderbreker werkt (gelukkkig) niet. De hamvraag is echte hoelang.

Dat ligt aan het bouwjaar. Als het een vroege is werkt dat voor altijd: het alarm kun je nl. ook uitschakelen door de auto met de sleutel te openen. Later is deze mogelijkheid komen te vervallen ivm. het steeds inventiever worden van het dievengilde.

Gr 8)