Stem kilometerheffing NEEEEEEEEEE!!!!!

Gestart door Lampje, 23-01-2010 17:07:57

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

http://www.anwbledenpeiling.nl/

Nu eens een andere enquete, van de ANWB dit keer.

Niet-leden mogen ook stemmen, maar stemmen van leden tellen zwaarder. De regering schijnt dit te beoordelen als een referendum.

Kilometerkamiel staat vandaag op de voorpagina van de Telegraaf: "Als het volk nee stemt bij de ANWB, dan komt die heffing er niet".

Jullie weten dus wat je te doen staat!

Hans Duiven

't Is een beetje druk  ;D

Welkom op de website van de ANWB Ledenpeiling!

De website wordt op dit moment zeer druk bezocht. Veel ANWB leden hebben aan de oproep gehoor gegeven om hun mening te geven over de kilometerprijs.

Door de grote belangstelling is de enquete op dit moment volop in gebruik en wij vragen u vriendelijk u of u het op een later moment nog een keer wilt proberen. Excuses voor de overlast.

Alvast Bedankt!

De ANWB

pwassink

T was daarstraks zelfs al op t radio journaal ..

Zo goed als onbereikbaar, blijkbaar hebben ze de interresse / afkeer van "het volk" onderschat  :eusa_whistle:
Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

The Saint

Net ingevuld. Als je denkt dat je er met "Nee" bent, you've got another thing coming...
No shirt no shoes, no pinball

Sbv

Zo ook ingevuld. Tevens bij de opmerking erbij gezet dat mijn lidmaatschap per direct opgezegt gaat worden als de ANWB haar steun uitspreek voor km heffing

xzee90

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE ga ik stemmen als het straks wel kan want de site was te druk ofzo ?

marc-850

Ik rij prive zo weinig, dat ik met die kilometerheffing op jaarbasis goedkoper uit zou zijn...  :eusa_shifty:

pwassink

man man wat een flut-enquete..  :evil:

vraag was immers of je het wel of niet eens was met de huidige plannen ..

Dat is dan een simpel ja / nee knopje, (geen mening hoeft niet want dan log je niet eens in .. ) voldoende.
nee nu krijg je iets van 30 gradaties en sneeuwt de werkelijke mening weer onder in statistische fouten en afrondingen..  :eusa_wall:

ANWB heel jammer weer eigenlijk ..

Turbo-Geek

Citaat van: pwassink op 23-01-2010 17:43:46
man man wat een flut-enquete..  :evil:

Dat is dan een simpel ja / nee knopje, (geen mening hoeft niet want dan log je niet eens in .. ) voldoende.
nee nu krijg je iets van 30 gradaties en sneeuwt de werkelijke mening weer onder in statistische fouten en afrondingen..  :eusa_wall:

Niet mee eens ...
Met een JA of NEE is het helemaal niet onderbouwd waarom je iets vind en dat is nu wel het geval, zeker aangezien men de zwaartepunten kan aan tonen.
Of het helpt is een ander verhaal maar hier niet aan mee doen is het typische 'tokkie gedrag' van mensen die klagen maar nooit stemmen want dat heeft toch geen zin.

Ik vond het een keurige vragenlijst, niet te lang, niet wazig, duidelijke uitleg en in categorien ... Keurig !
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

pwassink

Citaat van: Turbo-Geek op 23-01-2010 17:53:17
Citaat van: pwassink op 23-01-2010 17:43:46
man man wat een flut-enquete..  :evil:

nee nu krijg je iets van 30 gradaties en sneeuwt de werkelijke mening weer onder in statistische fouten en afrondingen..  :eusa_wall:

Niet mee eens ...
Met een JA of NEE is het helemaal niet onderbouwd waarom je iets vind en dat is nu wel het geval, zeker aangezien men de zwaartepunten kan aan tonen.
Of het helpt is een ander verhaal maar hier niet aan mee doen is het typische 'tokkie gedrag' van mensen die klagen maar nooit stemmen want dat heeft toch geen zin.

Ik vond het een keurige vragenlijst, niet te lang, niet wazig, duidelijke uitleg en in categorien ... Keurig !

T had me pas echt verbaasd als jij dat niet vond ..

Powerpete

ingevuld, miste alleen vragen over de nasleep die de heffing met zich mee kan brengen, wat vind U er van als Koos Spee, de kastjes toch besluit te gaan gebruiken om automatisch de prenten binnen te laten slepen, de heffingen lopen toch al via het CJIB, wat vindt U ervan als de regering na 5 jaar toch besluit dat het te weinig oplevert, en ook de Hybrides een accuverwijderingsheffing, van 5 cent extra per kilometer oplegt, wat als het OV en de NS weer eens in de rode cijfers terechtkomen door mismanagement, bij de noord-zuidlijn en er 500+ miljoen nodig zijn, erg eenvoudig om het dan automatisch bij de automobilist te gaan halen, als ie zijn auto niet meer kan betalen, dan jagen we hem op deze manier gewoon de te dure trein en bus in...... enz enz... als eigen ondernemer vind ik het steeds minder leuk om in nederland te proberen je geld te verdienen, Rara, waarom kunnen we niet tegen Azië concurreren ??......

"Aerodynamics are for people who can't build engines." (Enzo Ferrari)

gewoon peter

Citaat van: marc-850 op 23-01-2010 17:38:46
Ik rij prive zo weinig, dat ik met die kilometerheffing op jaarbasis goedkoper uit zou zijn...  :eusa_shifty:

Ik ook hoor Marc, niet meer dan 10,000 km p/j.   stem dan ook JAAAAAAAAAAAAAAA gr. peter

elianmars

Citaat van: The Saint op 23-01-2010 17:13:41
Net ingevuld. Als je denkt dat je er met "Nee" bent, you've got another thing coming...

Ik dacht even de "nee" knop in te drukken.... Ben ik een minuut of 20 bezig met vragen invullen en weet ik uiteindelijk nog niet of ik nou ja of nee heb gestemd  :eusa_eh:

-D©©©L-

Gatverdamme, wat een vieze suggestieve vragen.

(insert kokhals smiley here).

CiteerHet is een voordeel dat de kosten van auto en OV straks beter zijn te vergelijken

Hoezo ? is de uitslag al bekend dan ?

CiteerHet is oneerlijk dat mensen die veel moeten rijden (bijv. voor hun werk) het voordeel verliezen, dat ze nu van de vaste belasting hebben

Hoezo voordeel, een voordeel heb je ten opzichte van iets. Als de situatie gelijk blijft, is er dus geen voordeel. Of is de uitslag al bekend ?

CiteerHet besluit over hoeveel geld aan mobiliteit wordt besteed moet een zaak blijven van de politiek

Alsof men dat ooit uit handen zou geven.

CiteerHet is goed dat de opbrengsten van de kilometerprijs alleen aan mobiliteit worden besteed

Definieer "mobiliteit". Het aanplanten zeldzame varens op de binnenkant van een geluidswal die er moet liggen omdat er een drukke wel ligt, is dat een doel voor mobiliteits gelden ? Of het zoveelste zinloze onderzoek naar teveel fietsen bij het station ?

CiteerHet is een voordeel dat de kilometerprijs bedrijven stimuleert efficiënter te werken uit kostenoverwegingen

Doet het bedrijfsleven dat onder invloed van de kilometer prijs dan ? Voorlopig zijn dat allemaal aannames die gestaafd zijn met dit soort vage onderzoekjes.

CiteerHet is een nadeel dat bedrijven de kilometerprijs mogelijk gaan doorberekenen in hun producten die daardoor duurder kunnen worden

Ja... "mogelijk gaan doorberekenen". Wake up !  Earth calling. Uiteindelijk betalen we de kilometers allemaal gewoon als consument. Dubbel.

CiteerHet is eerlijker om te betalen voor het gebruik van een auto dan voor het bezit

Ik leef in nederland, het land waar meer dan twee derde van de brandstof prijs bestaat uit heffingen. Dat vind ik nu al oneerlijk en met de km heffing word dat alleen maar erger.  

CiteerHet is een voordeel dat het goedkoper wordt voor mensen die weinig rijden

wat is "het" ?

CiteerHet is een nadeel dat het duurder wordt voor mensen die veel rijden

Open deur... duurder wordt "het" toch wel.

francois

rij per jaar ongeveer een 8000 incl vacantie
zelf denk ik dat ik goedkoper uit ben als de km heffing doorkomt   :eusa_dance:
maar voor mensen die de auto veel km voor het werk nodig hebben
is het alleen een nadeel als ze geen auto van de zaak hebben  :'(
hoe je het ook bekijk
je kan het niet voor iedereen goed doen