Het grote "Wie kent deze Volvo" topic 2010

Gestart door big ben, 30-12-2009 08:33:43

Vorige topic - Volgende topic

verron

Citaat van: Dirk342 op 28-08-2010 17:19:30
Citaat van: verron op 28-08-2010 13:05:41
Deze kwam ik tegen:
http://www.svenskatrade.nl/item.php?id=31, ziet er érg knap uit! Is hij bekend hier??
Of tie bekend is weet ik niet, maar wat een spuuglelijk ding.  Hoe verziek je een auto, wel zo dus :(
Zij en achterkant zien er idd niet geweldig uit, maar van binnen...........Zou er eerst het plastic vanaf halen en weer origineel maken.
Heb trouwens het stuur weer mooi in de (iets te lichte) beige verf staan.
850 T5 Blackstone (=exit)
V70XC 2.5T Dark bleu Pearl (=exit)
S70 2.4 10V Smoke Silver zoonlief
V50 1.8 Saville Grey Pearl
855 R AT  Bright Red zoonlief/pa (soon to be here)

Subonno

Heb vandaag deze bekeken en proef gereden.
http://link.marktplaats.nl/366784567

170 Pk 1996 2.5i 20v sedan, km stand 286.000
Distributie vervangen bij 260.300 (zat een stickertje op geplakt op deksel)
Verder zitten er geen onderhoudsboekjes bij.

Deze auto heeft een achterruit wisser ? ? ? ?
ABS lampje blijft branden
Elektriche spiegels werken niet (ramen wel spiegelverwarming ook)
Stoelverwarming doet het niet
Accu was dood maar de auto liep vrijwel meteen met accu hulpje.

Motortje liep netjes, de olievuldop los en bleef netjes stil liggen bij koude motor.
Geen rook uit de uitlaat behalve condens.

Je hoorde alleen iets tikken uit de kop of injector gallerij bij koude en warme motor.
Je voelt de tik in het alu afdekplaatje van de injectoren en daarachter lijkt het ook vandaan te komen.
Als je iets toeren maakt valt het bijna niet meer op.
T lijkt een injector tikje of klepstoter tikje.

Auto spoort goed, remmen deden het goed zonder trillen.
Iemand tips?

jan piet

Citaat van: Subonno op 28-08-2010 18:29:47

Motortje liep netjes, de olievuldop los en bleef netjes stil liggen bij koude motor.

Je hoorde alleen iets tikken uit de kop of injector gallerij bij koude en warme motor.
Je voelt de tik in het alu afdekplaatje van de injectoren en daarachter lijkt het ook vandaan te komen.

Iemand tips?

Ex- KLPD, waarbij je serieus mag afvragen of de kmstand klopt (dan zou hij wel érg weinig gereden hebben na uit dienst te gaan). is eenvoudig te checken als ie aan de computer hangt. Interieur is vervangen? (Zijn meestal aan stukken in dergelijke auto's)
ABS lampje kan van alles zijn, van verkeerd aangesloten draden tot een kapotte controller of ringen.
Elektrische spiegels die niet werken kan ook in de schakelaar zitten. Stoelverwarming kan ook vele oorzaken hebben, zitten er überhaupt wel matjes in de huidige stoelen vraag ik mij dan even af?
Tikken kunnen de hydraulische kleppen zijn die wellicht in mindere staat zijn. Nu heeft de KLPD toch altijd op gas gereden meen ik mij te herinneren   :eusa_think:

jan piet

Citaat van: jan piet op 28-08-2010 18:46:45
Citaat van: Subonno op 28-08-2010 18:29:47

Iemand tips?

Ex- KLPD, waarbij je serieus mag afvragen of de kmstand klopt (dan zou hij wel érg weinig gereden hebben na uit dienst te gaan). is eenvoudig te checken als ie aan de computer hangt. Interieur is vervangen? (Zijn meestal aan stukken in dergelijke auto's)
ABS lampje kan van alles zijn, van verkeerd aangesloten draden tot een kapotte controller of ringen.
Elektrische spiegels die niet werken kan ook in de schakelaar zitten. Stoelverwarming kan ook vele oorzaken hebben, zitten er überhaupt wel matjes in de huidige stoelen vraag ik mij dan even af?
Tikken kunnen de hydraulische kleppen zijn die wellicht in mindere staat zijn. Nu heeft de KLPD toch altijd op gas gereden meen ik mij te herinneren   :eusa_think:

Stoelverwarming wordt ook in de advertentie niet genoemd, de schakelaars zitten er wel in. Had de KLPD geen leren bekleding? (heb dus geen idee)

Subonno

De OBD-II stekker had ik al gevonden ja, maar heb niet zo'n apparaat.
T is wel een 1996er misschien is ie snel ingeruild op een V70.
De boekjes zitten er niet bij dus ik heb geen idee van de onderhoudshistorie.
Er zit wel een set aftermarket speakers in de auto en versterker/subwoofer voorbereiding met kabels etc.

De tik vond ik niet schokkend klinken, verder op een zwetende kleppendeksel kon ik niet echt een olielekkage vinden of iets. De tik kwam trouwens echt uit de bovenkant van de motor en dan met name in het midden.
Dus rond de middelste injector ongeveer.

Motorsteun van schutbord naar motor zag er wel helemaal nieuw uit.
In de achterbak of rondom de auto kon ik geen sporen van een gas installatie vinden.

Binnenkort maar een ander exemplaar bekijken als vergelijkingsmateriaal.

innocenti

Citaat van: verron op 28-08-2010 17:24:45
Deze kwam ik tegen:
http://www.svenskatrade.nl/item.php?id=31, ziet er érg knap uit! Is hij bekend hier??
Of tie bekend is weet ik niet, maar wat een spuuglelijk ding.  Hoe verziek je een auto, wel zo dus :(
Zij en achterkant zien er idd niet geweldig uit, maar van binnen...........Zou er eerst het plastic vanaf halen en weer origineel maken.
volgens mij is dit dezelfde auto.http://link.marktplaats.nl/359796602. Met BBK

rpakuypers

Citaat van: verron op 28-08-2010 17:24:45
Deze kwam ik tegen:

Tevens import dus tel er nog zeker maar 100.000 bij op, en dan zit je waarschijnlijk nog aan de lage kant ...............

groet,
Roger

rifwachter

Weet iemand waar de CY bij Thom de Jong in Delden vandaan komt ?   

Rene
Volvo S70 2.5, Volvo 850R, Volvo S60R, Volvo V70 D5, Volvo S60 D5, Volvo C70 D5 en een citroën CX 2500 prestige turbo

arjen850

Citaat van: rifwachter op 28-08-2010 21:17:19
Weet iemand waar de CY bij Thom de Jong in Delden vandaan komt ?   

Rene
wel van iemand geweest die er het 1 en ander aan heeft gedaan, maar ik ken hem niet..
Wat een prijs.. 358.000 km vr. pr. 8250€ :o

Tim N

[quote rpakuypers]

Tevens import dus tel er nog zeker maar 100.000 bij op, en dan zit je waarschijnlijk nog aan de lage kant ...............

groet,
Roger
[/quote]

Waar slaat deze uitspraak dan op? (nee ken de eigenaar niet en de auto ook niet.
Maar zomaar in het wilde weg roepen dat er nog wel een ton meer op de teller zou staan slaat nergens op.
Zeker aangezien de stand op 291K zit lijkt mij dit een realistische km stand.
(of is elke 850 met nog geen 300K gelijk teruggedraaid in jou ogen?)

arjen850

Citaat van: Tim N op 29-08-2010 23:11:46
[quote rpakuypers]

groet,
Roger

Waar slaat deze uitspraak dan op? (nee ken de eigenaar niet en de auto ook niet.
Maar zomaar in het wilde weg roepen dat er nog wel een ton meer op de teller zou staan slaat nergens op.
[/quote]

Aan de andere kant: als een R er na 400000 km van binnen nog zo uit ziet zegt dat wel iets over de kwaliteit ;D
Nee gezien het interieur zou ik zeker geloven dat de km stand wel klopt..
En eigenlijk vind ik die R niet eens verkeerd... Wat is het probleem van een paar andere dorpels en een andere achterbumper? niets dus..
Als ik echt op zoek zou zijn, zou ik zeker deze gaan bekijken..

Gr Arjen ;)

rpakuypers

Citaat van: Tim N op 29-08-2010 23:11:46
[quote rpakuypers]

groet,
Roger

[/quote]

Blijf maar lekker naief .........

Succes,
Roger

)()()sT

Nou nou nou zeg  ???
Wat heeft dat in godsnaam met naïef te maken? Bijna 3 ton voor die auto betekent toch niet dat dat ding een ton meer gelopen heeft?
Ik heb in 2005 ook een 855 met 186.000 ECHTE km's gekocht; Rogé in 2008 eentje met 160.000.

rpakuypers

Citaat van: )()()sT op 30-08-2010 08:38:06
Nou nou nou zeg  ???
Wat heeft dat in godsnaam met naïef te maken? Bijna 3 ton voor die auto betekent toch niet dat dat ding een ton meer gelopen heeft?
Ik heb in 2005 ook een 855 met 186.000 ECHTE km's gekocht; Rogé in 2008 eentje met 160.000.

Veel potentiële autokopers staren zich blind op de NAP ........ echter verwijst deze alleen naar de in Nederland gereden kilometers. Daarom geef ik dat alleen maar aan, het kan een hoop teleurstelling voorkomen. Ik denk dat er hier genoeg mensen zijn die hier of zelf mee te maken hebben gehad of wellicht iemand uit hun omgeving.

Tja, en als je denkt dat je de enige geïmporteerde auto hebt die voor de NAP geen kilometer gereden heeft ....

Groet,
Roger

)()()sT

Ik snap je punt wel hoor, maar deze bak heeft bijna 3 ton gereden. Dan hoeft dat toch niet te betekenen dat de stand niet klopt?
Maar goed, wat maakt het ook uit, ik hoef 'm toch niet  ;D