XC grille spuiten of...............

Gestart door niwesa, 22-01-2010 21:44:38

Vorige topic - Volgende topic

niwesa

Ikheb van iemand een XC Grille gekregen. De Grille ziet er goed uit maar het zwarte kunststof is wat verbleekt. Vraag me nu af of ik het kunststof zwart zal spuiten of heeft iemand nog een andere oplossing?

Heb zelf nog niet gekeken maar weet iemand of de chroomen rand er vanaf kan?
Verkoopt helaas zijn mooie V70

elianmars

Heb je al geprobeerd om het zwart weer mooi zwart te krijgen met (bijvoorbeeld) lijnolie?

niwesa

Lijnolie heb ik nog niet geprobeerd. Ben alleen bang dat als het tegenvalt het niet meer te spuiten is i.v.m. vettigheid.

Maar ik kan het altijd op een klein stukje proberen.

)()()sT

De grille is een geheel dus eraf halen gaat niet. ALS je al zo spuiten moet je die rand gewoon heel zorgvuldig afplakken. Zoals Marcel zegt zou ik het eens proberen met lijnolie, dat moet ik met mijn grille idd. ook ;)

Ik zou dan sowieso wel een mat zwarte lak nemen.

-D©©©L-

is het een x70 grille of een 850 grille ?

niwesa

Kali-Integrali

Ik zou eerst goed kijken of het met de lijnolie wil.
Mijn grille is ook matzwart gespoten, maar ondanks mijn goede voorbewerking (schuren, primer, schuren) is het erg gevoelig voor steenslag. Dus dan moet je hem zo nu en dan bijspuiten..

Nu maar hopen dat die lijnolie mooi wordt, zou ideaal zijn.

niwesa

Heb jij over chroom heen gespoten of over het kunststof? Heb in een ver verleden het grilletje van mijn Golfje gespoten maar dat bleef toen wel netjes.

Had daar alleen van die plastic primer van Motip bij gebruikt.

Maar het inderdaad het belangrijkste dat hij ook netjes blijft in de toekomst.

)()()sT

Heeft Kali niet een originele zilverkleurige grille zwart gespoten?
Jij hebt een xc grille en die is al donker dus dat scheelt ;D

Kali-Integrali

Klopt, ik heb een originele grille overgespoten.. Dus de steenslag zal bij de XC niet echt opvallen, maar van dichtbij zie je dan wel dat er stukjes lak af zijn.

niwesa

Ik ga morgen wel eens even wat experimenteren. Probeer wel eerst een stukje met lijnolie. Dat wilde ik toch nog halen om ook even de randjes van mijn spiegels te doen.

Moet alleen even tijd voor nemen want ik heb de originele Grille omgeruild tegen deze. En ik rij liever niet zonder grille rond.

Zal even fotootjes maken van het resultaat.