Ook ik,Rianne, stel me even voor..

Gestart door Rianne, 30-01-2010 22:58:14

Vorige topic - Volgende topic

Rianne

Dat klopt!! Hahaha..
De wereld is klein :P

KIM

Citaat van: Rianne op 31-01-2010 10:15:11
In "3"
blijft hij toch in lage versnellingen en maakt hij veel meer toeren?? Dan verbruikt hij nog veel meer toch.

Wanneer je 'm in 3 zet, zal de bak vaker in de "Lock-up" schakelen. Dat betekent dat in de automaat een overbrugging gemaakt wordt, zodat je een min of meer vaste verbinding maakt tussen de motor. Er treedt dan geen slip meer op in de bak en slip = verlies.
Wanneer je de pook in "D" zet, zal de bak wel in 4 schakelen, maar zonder "lock-up" en je zult daardoor meer slip in de bak hebben = verlies.

Het inschakelen van de "Lock-up" in de bak zal ook tot gevolg hebben dat de temperatuur in de bak niet vreselijk hoog gaat oplopen en da's weer beter voor de levensduur.

hathü

Welkom. Over je Volvo heb ik al gelezen hier, ben wel benieuwd naar je 1 PK,s, welke tak van paardensport beoefen je ermee.

-D©©©L-

Rianne

KIM, bedankt voor het uitleggen..
Komt er op neer dat ik dus beter in de 3 kan rijden in het stadsverkeer én snelweg met een aanhanger?
Kan het dan kloppen omdat ik in de D rijdt met aanhanger dat door al dat slippen ik geen druppel bakolie meer had?
Stond echt helemaal droog in.. november ongeveer. Een paar dagen verder en ik had hem naar de sloop kunnen brengen.
Bij toeval testte de monteur n.l. automaatbakolie peil. Nou zat geen druppel meer in hoor...hij schakelde ook ruig toen. Achteraf wel te verklaren....nu zit er weer genoeg in :D ..........en houd ik het zelf in de gaten  :eusa_whistle:

En euh een pak hooi op de trekhaak/fietsending???
Ik gooi er gewoon 2 in mijn kofferbak en de klep kan nog dicht ook :D
Het geeft alleen zoveel werk om het er weer uit te zuigen allemaal :P :P

jgvdv

760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Rianne

hathü, ik beoefen geen 'wedstrijdsport' met mijn paarden maar ben er wel veelzijdig mee bezig.
Met mijn grote vent ( :D ja het is een kerel zonder ballen .... :P ) rijd ik dressuurmatig ( je weet wel..anky van grunsven..dressuurmatig. maar niet zo goed helaas... hahaha  :eusa_whistle: )
Springen vind hij prachtig, maar doet hij maar lekker zonder mij. Ik ben niet zo'n held en wil langer leven dan vandaag  :angel:. Dus dan zet ik 1 hindernis in de bak met dit als gevolg;

Hindernis is overigens 1.45.
Paard zelf 1.65. Best een prestatie niet waar. (en ik sta er echt alleen maar met een camera. hij doet dit ZELF :D )

Het mennen, dit vind hij zelf nog het allermooist.

Verder ook nog voor de wagen (mennen) en buitenritten doen we. Lekker recreatief & hobbymatig bezig dus. En regelmatig naar Appelscha, naar de bossen, of naar het strand met paard. Niks leuker dan vol gas over het strand met mijn kerel ;) :D

En dan heb ik nog en kleine vent.
En die is nog te jong om ook maar iets te doen (wordt dit jaar 2). Vanaf 3 kan ik met hem bezig.
Dus voorlopig is hij grasmaaier.. maar wel een hele leuke!!

Heus niet duidelijk dat dit mijn andere grote hobby & sport is he  :eusa_whistle:

jgvdv, ik woon in Drachten. :)

KIM

Citaat van: Rianne op 31-01-2010 10:44:42
KIM, bedankt voor het uitleggen..
Komt er op neer dat ik dus beter in de 3 kan rijden in het stadsverkeer én snelweg met een aanhanger?
Kan het dan kloppen omdat ik in de D rijdt met aanhanger dat door al dat slippen ik geen druppel bakolie meer had?
Stond echt helemaal droog in.. november ongeveer. Een paar dagen verder en ik had hem naar de sloop kunnen brengen.
Bij toeval testte de monteur n.l. automaatbakolie peil. Nou zat geen druppel meer in hoor...hij schakelde ook ruig toen. Achteraf wel te verklaren....nu zit er weer genoeg in :D ..........en houd ik het zelf in de gaten  :eusa_whistle:

Het zou kunnen dat je oliepeil is gezakt door oververhitting, maar....
In dat geval zijn de platen in de bak wel verbrand en zul je door bijvullen de bak niet meer werkend gaan krijgen.

Met andere woorden: de bakolie moet ergens anders naartoe zijn gegaan (meestal weglekken). Hou het peil gewoon goed in de gaten; wanneer het niet meer zakt is het misschien eenmalig zijn geweest. Bij een goed werkende bak zou je in principe nooit olie kwijt mogen raken in tegenstelling tot de motor die wel ietsje olie mag verbruiken.

Ben

En weer een vooroordeel bevestigd: meisjes houden van  :) ;) :D ;D >:( :( :o 8) ??? ::) :P :-[ :-X :-\ :-* :'( :laugh: :police: :eusa_angel: :eusa_boohoo: :eusa_clap: :eusa_dance: :eusa_doh: :eusa_drool: :eusa_eh: :eusa_hand: :eusa_liar: :eusa_naughty: :eusa_pray: :eusa_shhh: :eusa_shifty: :eusa_sick: :eusa_silenced: :eusa_snooty: :eusa_think: :eusa_wall: :eusa_whistle: :angel: :azn: :evil:

:eusa_whistle:

jgvdv

drachten , haha dan spot je op de stationsweg doordeweek altijd een 740.

kom zelf uit waskemeer , V70 TDI silver sand., en de vriendin rijd in een 850 TDI zwart

grappig zo uit de buurt..
760 2.3 FB 1986 Turbo Amerikaan

Rianne

Nou laat dat ietsje olie maar weg hoor kim. Hij lust het wel hoor, de olie. Evenals de benzine :P
Maar mij is verteld dat het ook komt ivm rijden met aanhangers.  Heeft trouwens nooit olie op de straat gelegen waar hij altijd staat. Ik zal het van de week weer even checken, is al weer een week of 4 geleden. :D
Het blijft nu wel op peil en er is ongeveer een liter ingegaan toen hij leeg was.

en Ben, tsjah... dat vooroordeel is in dit geval wel waar :P
Maar daar kan ik niet mee zitten! :D

jgvdv, oeh die silver sand. vind dat zo'n mooi kleurtje! :D  .
er rijden overigens genoeg Volvo's in Drachten rond :D.

Piere

Ook van mij, welkom op't forum :)
Ik lees dat je 850 goed mag werken, das niet erg, daar zijn ze voor gemaakt :)

Paarden zijn niet zo m'n ding, daarvoor moet je bij m'n ooms en tantes zijn
Ik hou het bij auto's :)

Citaat van: Rianne op 31-01-2010 11:09:42
Het blijft nu wel op peil en er is ongeveer een liter ingegaan toen hij leeg was.

Dan was-ie niet leeg hoor :)
Er gaat heel wat meer in dan 1 liter, ongeveer 6 of 7 als ik het goed heb...

Gegroet!
Some people get all the Breaks, Volvo's got just what it takes.

http://plsvolvoprojects.blogspot.com/

fearless

Citaat van: Rianne op 31-01-2010 10:21:05
en euh, Emiel bedankt.. whaha
Volg het verder niet helemaal meer over de starlet :P

Die witte Starlet dat was Emiel's eerste auto. Daarna 2 mooie 850's en zoals Thuur het zegt uiteindelijk komt het goed want nu rijd hij een erg mooie S60.  :eusa_shifty:

henry classic v70

Citaat van: killerbee op 31-01-2010 09:52:14
Ga je ook mee naar de meeting op 28/2

Citaat van: killerbee op 31-01-2010 10:19:53
Drenthe Meeting

Zou leuk zijn en zo heb je ook meteen een gezicht bij een forumnaam ;D
(klik even op Drenthe meeting)
615.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
295.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

FGG

Welkom op 't Forum, Rianne.

Mooi intro, compleet met foto's. Helemaal super! :eusa_clap:

En idd weer een Alter-I erbij. Blijft toch (de) mooi(ste). :eusa_dance:

FGG

:) ::) ;D :D :eusa_angel: :eusa_drool: :eusa_shifty: :angel: :azn:

:evil:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think: