Backfire op G3

Gestart door pauline31057, 31-01-2010 12:33:39

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: pauline31057 op 31-01-2010 17:06:28
Zijn er sleutelcurussen voor vrouwen ?:-) kan band verwisselen, bougiekabels vervangen koelvloeistof bijvullen , olie bijvullen en   op en o ja lampje lukt ook nog daarna moet ik steeds een beroep op mn zoon doen, die niet altijd zin heeft in dit soort dingen en ook geen volvo fan is  :-[
Heel veel op dit forum lezen. Aanleg hebben voor techniek en het vooral leuk vinden.

Beginnen met kleine klusjes, en je als je vertrouwen hierin toeneemt kan je naar de grotere klussen.

Wees niet bang om fouten te maken. :)

UserID6342

Precies !  Fouten hebben we en maken we allemaal, is heel simpel en ook niet erg.  Juist daarvan leert men (!) Tenminste dat hopen we dan allemaal ;D

FGG

Citaat van: razorx op 31-01-2010 23:37:18
Citaat van: pauline31057 op 31-01-2010 17:06:28
Zijn er sleutelcurussen voor vrouwen ?:-) kan band verwisselen, bougiekabels vervangen koelvloeistof bijvullen , olie bijvullen en   op en o ja lampje lukt ook nog daarna moet ik steeds een beroep op mn zoon doen, die niet altijd zin heeft in dit soort dingen en ook geen volvo fan is  :-[
Heel veel op dit forum lezen. Aanleg hebben voor techniek en het vooral leuk vinden.

Beginnen met kleine klusjes, en je als je vertrouwen hierin toeneemt kan je naar de grotere klussen.

Wees niet bang om fouten te maken. :)

Nadeel is wel dat je met fouten bij gesleutel aan auto's behoorlijk afgerekend kan worden. Ik doe zelf ook niets aan dingen als remmen en zo, nou ja, onder begeleiding. En bij elke garage waar de auto de brug op gaat en de wielen (of 1 van de wielen) gedemonteerd worden loop ik zelf daarna met de momentsleutel er omheen (en doe er ook wat mee).

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

pauline31057

Nou dat staat en klopt als een bus .
Okay dan dan ga ikmaar eens beginnen met veellezen , de forums met foto's uitpluizen enzenz .

Dirk, als jouw aanbod nog geldig is wil ik daar graag gebruik van maken ! Zal wel in mei worden (vakantiegeld maand ) of misschien eerder om te kijken wat er allemaal gedaan moet worden en dan sloperijen afrijden .En wat warmer weer want blauwbekken heb ik een hekel aan :-(

Hier in de buurt staat een Volvo 850 op g3 voor 800 euro bij de sloperij en hij staat daar omdat hij niet door de keuring kwam ,ivm co2 gehalte als ze hem gaan demonteren dan zou ik best e.e.a kunnen gebruiken zoals filterhuis, die is natuurlijk naar de knoppen.

pauline31057

Ha ha wees maar niet banghoor ga geen kop reviseren of zo hoor :-)
Maar wil snappen wat er aan de hand is want in de garage kunnen ze me alles wijsmaken .Behalve dat ik em wegdoe ha ha ha want met de juiste aandachtloopt ie vlgs mij nog jaren

-D©©©L-

Citaat van: Dirk342 op 01-02-2010 06:18:16
Precies !  Fouten hebben we en maken we allemaal, is heel simpel en ook niet erg.  Juist daarvan leert men (!) Tenminste dat hopen we dan allemaal ;D

Ik heb veel geleerd.  ;D ;)

pauline31057

Haha Dirk,  dan ben je een wijs man :-)
Heb inmiddels de garage aan de lijn ghad en die gaan het gestotter oplossen , ha ha hij viel helemaal stil toen ik vertelde dat de nokkenaskeerring er tussenuit lag en daardoor de verdeelkap onder de smurrie zat en wat delen ervan gesmolten zijn nadat HIJ de koppakking heeft vervangen en dat ik hier niet blij mee ben . volgende week is ie pas aan de beurt dus moet nog ff geduld hebben .
Kosten sam sam want ik had eerder aan de bel moeten trekken en daar heeft ie gelijk in . Weer wat geleerd zo zie ja maar ha ha ha

-D©©©L-

Tip: gebruik een originele keerring. Die is 2 euro duurder maar blijft wel beter zitten dan menig immitatie keerring met gladde buitenkant.

pauline31057

UserID6342

Ziet er netjes uit Pauline, leuk !!

pauline31057

De auto staat nu in de garage heb hen gisteren al pruttelend weggebracht, de verdeelkap was weer nat .
Wacht vol spanning af of ze het voor elkaar krijgen vandaag en geen gekke dingen tegenkomen.
In de tussentijd ga ik het forum maar eens doorlezen en kijken of ik nog wat wijzer kan worden. :eusa_wall:

Hans Duiven

Citaat van: pauline31057 op 11-02-2010 12:30:32
De auto staat nu in de garage heb hen gisteren al pruttelend weggebracht, de verdeelkap was weer nat .
Wacht vol spanning af of ze het voor elkaar krijgen vandaag en geen gekke dingen tegenkomen.
In de tussentijd ga ik het forum maar eens doorlezen en kijken of ik nog wat wijzer kan worden. :eusa_wall:

Keerring niet goed geplaatst of de oude teruggeplaatst vermoed ik.
Gewoon een nieuwe eisen.

Hans

pauline31057

Hoi hans ,
Hij ging er een nieuwe inzetten zei hij .
En de verdeelkap vervangen , want het deel wat van bakeliet is was ver weggesmolten .
Ben benieuwd wat hij in rekening durft te brengen .
als ie slim is niet veel  ::)

pauline31057

Hij heeft gebeld, mn roffeltje is klaar en voor maar 3 tientjes .
Nu nog ophalen en vragen wat ie allemaal gedaan heeft :-)
Heerlijk idee weer in mn auto te kunnen rijden moest steeds die van mn zoon pakken(audi a3 ) met de nodige commentaar :eusa_doh:
Nu hopen dat ik tot eind mei geen rare dingen tegenkom .

pauline31057

The Car is back
Lijkt wel of ik een nieuwe heb joepie hij rijd weer alsvanouds
De keerring zat er scheef in en er is een nieuwe ingegaan .
verdeelkap is bijven zitten.