buitentemperatuur

Gestart door paulo, 02-02-2010 16:24:17

Vorige topic - Volgende topic

paulo

het volgende probleem: op het dashbord staat dat de buitentemperatuur 24 graden is.
we hebben het over vandaag 09.00 uur in de ochtend. kan iemand mij vertellen wat hier fout is gegaan. waarschijnlijk een sensor, en zoja waar kan ik dat ding vinden. Heb een volvo 850 bouwjaar 1994.

Superskunkie

De motor was gewoon koud?
de temparatuursensor bevind rechts voor radiator achter je voorbumper.
als je de motorkap open doet kun je hem zien zitten als je naar beneden kijken.
miss is het stekkertje gewoon nat ofzow
succes!
Tonnie

paulo

bedankt foeksiefoeks ga er mijn vooredeel mee doen

)()()sT

Stekkertje nat ?  :eusa_eh:

Ik denk dat je sensor stuk is hoor. En trouwens, van bovenaf zie je dat ding toch niet zitten? Onder je radiator zit een afdekplaat, en daar zit ie ingestoken ;)

Superskunkie

wist idd maar ongeveer waar die zit, maar ik d8 als ie even gaat zoeken daar vind ie um vanzelf :)
Het gaat wel om een 850 ;) daar zit ie in een metalenbeugeltje geklikt voor de radiator ;)
De sensor is een masief plastic dingetje, daar kan lijkt mij weinig aan kapot gaan.
Waarschijnlijk zit er een PTC of NTC chipje in, en water in het stekkertje kan er voor zorgen dat er een foute weerstandswaarde ontstaat.

1/Rv=1/R1+1/R2 >> Rv/1  voor de wiskundige onder ons:P

Citaat van: )()()sT op 02-02-2010 16:36:23
Stekkertje nat ?  :eusa_eh:

Ik denk dat je sensor stuk is hoor. En trouwens, van bovenaf zie je dat ding toch niet zitten? Onder je radiator zit een afdekplaat, en daar zit ie ingestoken ;)
Tonnie