Kleurcode originele 850 T5-R velgen

Gestart door Joris van Ginderen, 03-02-2010 20:50:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joris van Ginderen

Hallo heren sleutelaars,


Ik heb onlangs een prachtige Cream Yellow T5-R Estate gekocht, en de originele 17"velgen hebben wat stoeprandschade, en wil ze daarom opnieuw laten poedercoaten. Origineel is altijd het mooist, maar ik weet de kleurcode niet.
Kan iemand mij hier daaraan helpen?

mehn

Die weet niemand helaas.
Als je de velgen nieuw koopt krijg je ze in de Volvo kleur 932, maar de in 1994/1995 geleverde velgen zijn beduidend donkerder.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

cas

even langs de verfboer rijden, en met wat staaltjes naar buiten lopen. kom je heel dichtbij. ik wil het ook doen van de zomer, dus als je meer weet!
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Sander Swinkels


Hey Joris,

als je morgen je velgen komt brengen moet je maar eens kijken in de kleurenfolder, dan kun je daaruit kiezen wat je wilt.. exact kleurnummer heb je met poedercoaten toch niets aan eigenlijk, zeker niet als het geen standaard kleur is..

Sander
1998 Volvo C70 2.3 T5 (daily)
1991 Peugeot 309 GTi Goodwood (project)
1987 Peugeot 309 Turbo Cup (project)

R o b

#4
Inderdaad lekker laten spuiten / poedercoaten in de kleur die het meest gelijkend is.

Met de originele 932 spuitbusjes haal je niet makkelijk de kwaliteit van een echte spuiter (zelfs als je het door hun laat zo laat uitvoeren  ;D).

Been there done that....heb uiteindelijk de velgen laten spuiten in de meest gelijkende kleur incl. een blanke laklaag.  

Links de later opnieuw gespoten zomervelg met in gelijkende 932 kleur.

Rechts mijn wintervelg met een originele volvo-laklaag. Waarschijnlijk is dit de kleur die in 94/95 gebruikt werd op Titans en die niemand meer kan terugvinden in een bepaald nr. etc.



Sander Swinkels

Is die originele kleur eigenlijk een Metallic Kleur? Of is dat gewoon een UNI kleur.

Sander
1998 Volvo C70 2.3 T5 (daily)
1991 Peugeot 309 GTi Goodwood (project)
1987 Peugeot 309 Turbo Cup (project)

cas

Rob,

welke bandenmaat hebjij eronder zitten?

dat is idd de kleur die van rechts. die heb ik ook. zo moeilijk moet dat toch niet zijn om die te evenaren?
hij glanst niet van zichzelf, dus wil je het meest gelijkend, dan moet je hem zonder blanke lag opzetten. of een mat/zijde lak proberen.  


edit: voor zover ik kan zien gewoon een UNI.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

R o b

Zomerband = 215/45 R17 (links op de foto)

Winterband = 205/50 R17 (rechts op de foto)

cas

Citaat van: R o b op 06-02-2010 16:27:23
Zomerband = 215/45 R17 (links op de foto)

Winterband = 205/50 R17 (rechts op de foto)

tenks :-)

weet iemand overigens hoe ze dan die velgranden weer netjes maken. smelten ze er weer wat allu aan, of schuren ze gewoon net zo lang tot alles weer vlak is. want dan doe ik het lekker zelf....
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Misha

Citaat van: cas op 06-02-2010 16:29:27
Citaat van: R o b op 06-02-2010 16:27:23
Zomerband = 215/45 R17 (links op de foto)

Winterband = 205/50 R17 (rechts op de foto)

tenks :-)

weet iemand overigens hoe ze dan die velgranden weer netjes maken. smelten ze er weer wat allu aan, of schuren ze gewoon net zo lang tot alles weer vlak is. want dan doe ik het lekker zelf....
Voor de DHZ kun je met een hamertje de butsen netjes slaan, eventueel wat staalplamuur gebruiken en strak schuren
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

henry classic v70

Ik heb ook wel gezien dat de beschadigingen aan de rand werden afgedraaid in de draaibank en dan heb ik het over een flinterdun stukje
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

cas

hmmzzz draaibank is wel netter, en beter de boel in balans dan wanneer je gaat schuren terugslaan en stukjes bijplamuren.

moet maar even kijken of mn velg in de draaibank kan die ik tot beschikking heb.

dus een goeie velgendokter draaid ( t/d) zn velgen af lijkt mij?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Joris van Ginderen

Ik heb in mijn geval twee stoepranddeukjes uitgefreest en opgelast, en heb met de lamellenschijf een paar keer voorzien rond de velrandjes gegaan. Hierdoor is de stoeprandsschade minimaal geworden, en heb daarna met een 600 waterproof schuurpapier de velgen weer egaal afgeschuurd op het velgrandje.

Vanmiddag bij de locale poedercoater wat kleurstaaltjes vergeleken, en wat het beste in de buurt komt is RAL2093 (als ik me niet vergis). Zal dit nog wel ff navragen, en dan wijzigen als het een andere kleurcode was.


Is de originele bandenmaat 215-45-17? Sta op het punt om nieuwe bandjes te bestellen namelijk...

Eric Kubbe

Wat is nu beter, spuiten of poedercoaten. Ik hoor zoveel verschillende verhalen. Het enige wat ik zeker weet is dat poedercoaten duurder is en de juiste kleur vinden is moeilijker. Bij the way, ik heb lang lopen zoeken naar het kleur nummer, maar bij de titan grey 932, komt het anteraciet grijs van Misubitshi het dichts. A18 Manhatten metalik grey uit het Motip boek.

francois

komt het anteraciet grijs van Misubitshi het dichts. A18 Manhatten metalik grey uit het Motip boek.


heb deze kleur code ook gekregen van een forum lid en het is de meest wat hier op lijkt


gr