OPGELOST: waar zit klep/servomotor tbv voetverwarming ?

Gestart door Ronald21, 28-01-2010 19:00:40

Vorige topic - Volgende topic

Ronald21

Aan welke kant zit deze ?

Krijg nl koude voetjes.

Heb er nu toevallig toch dashboardkastje uit liggen .

Heb recirculatie-klep gesignaleerd met  een half lam armpje (wat een design)

En een klep die tegen de kacheltunnel aanzit

Met zoeken op forum kwam ik er niet

O ja ECC (deltamill), maar dat maakt voor positie van klep niet uit

Alvast bedankt  ;)

Ronald21

van het forum geplukt en volvospeed site

Conclusie voorlopig :

motor 15  kapot of klep zelf kapot (stukje plastic vierkant asje van de motor ingaat afgebroken bv)
Blijkbaar ligt klep nomaliter zo dat defroster=ontwasemfunctie altijd werkt ook al is klep zelf kapot. Liever defroster werkend  dan de voeten warm zullen we maar zeggen. Ik blijk niet de enige te zijn.

http://volvospeed.com/vs_forum/index.php/topic/67666-hvac-floor-heat-repair/

Ronald21

** OPGELOST !! **

Het is niet de klep en de motor maar het losse busje tussen die 2 die was gebroken.
Een slangenklem erop en hij doet het weer.

Jammer dat ze geen flexkoppelingetje hebben gebruikt van rubber. Dit busje breekt nl door het vastlopen van de motor op de uiterste posities.

By the way: zet de motor terug als klep in voetverwarming positie staat . klep staat dan omhoog (asje rechtsom draaien)

-D©©©L-

Als de motor vastloopt op de uiterste posities, dan kan het nodig zijn om de servomotoren opnieuw in te leren.

Ronald21

Vertel eens hoe want dat moet dan

Menig  850 heeft hier last van als je de forums bekijkt.

Een minder goed robuust design houd ik het op.

Misschien dat bij toename in stroomsterkte ( dus aanlopen) de servo en/of controller zichzelf instelt ?

In huidige situatie sluit klep net als het motortje net aanloopt . Echter het busje is van zodanige kunstof kwaliteit dat je kunt wachten tot deze breekt. Overshoot/doorschieten motorpositie is nl zo gebeurd.

Overigens het is een deltamill  ECC. Zou je bij een nieuwe deltamill controller ook de servo's opnieuw moeten instellen ?

mvg,

Ronald

Ronald21