Koplampglas vernieuwen Alter 1 (H4)

Gestart door jct, 09-02-2010 21:37:03

Vorige topic - Volgende topic

jct

Beste Forumleden,

Wellicht stel ik een vraag die al vele malen gesteld is, maar ik kom er nog steeds niet helemaal uit met de niet zo handige zoekmachine waarmee dit (trouwens WEL superhandige) forum mee is opgezadeld  ;D

Is het nodig om de complete koplamp uit te bouwen als alleen het glas vernieuwd moet worden bij een Alter 1 (H4)?
Zo te zien zit het glas alleen met klemmen vast?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groeten, Hans

Ludo

Nee je hoeft niet de volledige koplamp te demonteren.
Boven en onder zitten clips, 6 of 8 stuks, die kan je verwijderen en het glas afnemen.

Als je de afdichtrubber niet vernieuwd door een originele, probeer dan de oude terug te gebruiken.
Die bestaat uit 1 geheel en hou je de lamp waterdicht, aftermarket setjes hebben doorgaans een lint, dan krijg je een opening.

Freakybaby

Ik heb bij het wisselen van de glazen wel steeds de komplete lamp losgehaald. Zitten rondom een aantal metalen klemmetjes.

Hoe haal jij die aan de onderkant dan los Ludo? Stripje onder de lamp eraf ofzo?
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

850estatetdi

ja als je koplampwissers hebt moet je die ff los halen en dan de strip er af halken en dan kan je zo de klemmen los en vast zetten

Ludo

Citaat van: barry26 op 09-02-2010 22:00:18
ja als je koplampwissers hebt, moet je die ff los halen en dan de strip er af halen, en dan kan je zo de klemmen los en vast zetten

Inderdaad, fluitje van een cent.  :evil:

jct

Allen zeer bedankt voor de reacties en de tips. Ik vroeg mij inderdaad al af hoe ik de onderste klemmetjes los moest krijgen.
Als ik het goed begrijp zijn de koplampwissers en de lijst dus zeer gemakkelijk te demonteren.

Dat scheelt een hoop werk t.o.v. het demonteren van de complete koplampen!

Groeten, Hans