Na reparatie motor niet meer stationair

Gestart door fjvolvo, 02-02-2010 20:12:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

fjvolvo

wie kan mij helpen. De oliekeering aan de bak zijde is vervangen. Maar nu draait de motor niet stationair zonder gas bij te geven. De garage heeft nagekeken en kan verder niets vinden dat niet aangesloten is. Gekke is voordat ze de boel los hebben gemaakt was mijn lucht massameter niet goed maar de motor liep verder nog wel gewoon ook goed stationair. Toen na de reparatie wou starten kregen we dus die stationair probleem. Dus er is eerst een andere luchtmassameter in gekomen maar als die erin zit loop de motor 1 seconden (ook als je gas bij gaf). Als de stekker eraf ligt dan loopt de motor wel! (en voordat de versnellingsbak eraf was geweest liep de motor echt niet als ik de stekker eraf haalde)

Als de motor loopt (zonder de stekker erop van luchtmassameter) en ik haal de stekker los van de stationaire toeren regelaar reageert hij er niet eens op.

ik heb de motormanagement uitgelezen en krijg de oude code + de nieuwe code 5-1-2 erbij en zoals ik al eerder antwoord op heb gekregen is dat het mengsel niet goed is. Maar verder geeft i ook niet aan dat er wat anders aan de hand is!

waar kan het aan liggen?!?!?!

volgens de garage zijn alle vacuum slangen goed en alle stekkertjes gemonteerd!

groetjes fj

)()()sT

Misschien heel dom, maar zit de luchtmassameter wel 'goed om' ?
Ik heb 'm ook eens verkeerd op de airbox gehad en toen liep de auto ook bijna niet.
Daarnaast willen imitatie LMM's ook wel dit beroerde lopen hebben (hè Dirk?  ;D)

fjvolvo

Citaat van: )()()sT op 02-02-2010 21:15:25
Misschien heel dom, maar zit de luchtmassameter wel 'goed om' ?
Ik heb 'm ook eens verkeerd op de airbox gehad en toen liep de auto ook bijna niet.
Daarnaast willen imitatie LMM's ook wel dit beroerde lopen hebben (hè Dirk?  ;D)

past maar op 1 manier op (grote versie) en dit is een originele.... ik weet 100% zeker dat het wat anders is maar helaas niet wat...

Ronald21

#3
1) als je de LMM draait dwz het stukje buisje met LMM erin 180 graden draait gaat het fout en loopt motor beroerd stationair

ik had dit bv doordat ik een open luchtfilter aan het installeren was en de montagerichting dus niet meer vanzelfsprekend was.

2) Zit stekker er goed op en maken kabeltjes/connector goed contact ?

3) immitatie LMM zijn vaak ook geen succes zoals al vaker genoemd op dit forum.

mvg,

Ronald

Ronald21