Bovag garantie Dealer

Gestart door basphil, 17-02-2010 08:22:06

Vorige topic - Volgende topic

basphil

Een kennis van mij is sinds oktober een eigenaar geworden van een V70 die is aangeschaft bij een Volvo dealer in  Noord-Holland.
Dus dan ga je er bijna vanuit dat alles wel oke zal wezen en als er problemen zijn die onder de BOVAG garantie vallen op een snelle en goede manier zullen worden verholpen.
Nou dat is dus niet het geval ze zijn nou al een keer of vier terug geweest en nog steeds problemen hebben.
Gister was het toppunt ze hebben al last van het begin dat de multiriem piept na het starten van de motor.
Dus de dealer heeft er naar eigen zeggen een nieuwe spanner op gezet en nieuwe looprollen maar helaas was het gepiep niet over.
Dus gister had die kennis zijn V70 weer weggebracht en er werd na een halve dag gebeld dat hij weer klaar was verbaasd dat het zo snel was gerepareerd ging hij zijn auto weer ophalen.
Hij kreeg toen het volgende te horen over zijn gepiep bij zijn riem het zou komen omdat de dynamo met deze temperaturen harder moet werken en daarom piept hij iets (de dynamo).
In mijn ogen zit er een lager aan te komen of  iets in de dynamo, maar goed de dealer kan en wil hier niks aan doen!
Volgens mij valt zo iets ook onder de Bovag garantie en kunnen ze niet zomaar zeggen dat ze er niets aan doen

Groet Bas

Autogek

244 DL > 244 GL aut. > 855 GLE > 855R automatic > 855 GLE > 854 GLT 1992 > 244 DL, en dan nog iets Frans op diesel.

basphil

Dat zou een oplossing kunnen zijn maar volgens mij is de dealer aan de beurt om dit probleem op te lossen,
omdat het onder de Bovag garantie valt.
Ik kan er ook naast zitten omdat de dynamo goed functioneert en alleen bij starten een piep geluid maakt en in het begin als de motor is gestart dus niet gerepareerd hoeft te worden.
Maar ja het hoort niet zo dat gepiep!
Misschien iemand met een suggestie om dit te verhelpen onder garantie!

Groet Bas.

Jan_D.

Je zou een second opinion kunnen vragen bij bijv ANWB keuringstation. Als je dit van tevoren met de dealer overlegt, gaat hij misschien akkoord met de regeling "wat zij adviseren om te repareren doen we onder garantie"

Succes!