beste volvo voor de barrelrace

Gestart door Quota, 06-02-2010 17:48:15

Vorige topic - Volgende topic

jrs2k3

Cool, wij willem hem dit jaar ook gaan rijden. Zijn er idd nog niet over uit wat voor auto we gaan doen. Omdat er in afrika weinig volvo's rijden zitten we nog te twijfelen tussen een volvo of iets van een VW type.

Thijssie!

760 diesel, mocht je onderweg wat water tegenkomen ;D

lionart

Ik heb een Amsterdam-> Aqaba (Jordanie) van dezeflde organisatie, gedaan.

Aangezien dit een soortgelijke race is zou ik eerder voor een kleine 4x4 gaan dan voor een Volvo.....

Ik heb de race gedaan in een Daihatsu Feroza 4X4.
Linkje!!:
http://www.redseachallenge.com/2009/Teams/1102.aspx
(die blauwe) :-)

Je kan tijdens de challenge kiezen voor de 2 wiel en de 4 wiel aangedreven versie en als ik jou was zou ik echt voor de 4x4 gaan, super gaaf, een paardagen door de woestijn racen :-)

JW

een 240 of 740 lijkt me het beste ja, goede keuze.

met gericht simpel onderhoud zal er niet snel iet stuk gaan. zorg dat dingen als brandstofpomprelais de contacten opnieuw gesoldeerd heeft, dat de hallgever of krukaspositiesensor vervangen/gecontroleerd/rerserve er is, ontstelings-eindtrap reserve, dat soort dingen. Vaak is een drupje soldeer of wat vet genoeg om een probleem te voorkomen.
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

Luc

Een 360 met de echt-onverwoestbare-2punt0i.
Makkelijk te verhogen met blokken onder de achter(blad)veren. Verder rode Koni's rondom, misschien een extra fan bijplaatsen, en banden met gruwelijk grof profiel.
Doodsimpele techniek, motor met veel koppel onderin en ruim voldoende vermogen voor zn gewicht.
Desnoods voor de rit door afrika, de injectie dr af gooien en vervangen door een of twee dubbele carburateurs.
Toyota Auris TS, Renault 19 Cabriolet

grijzev70tdi

Vriend van mij heeft met een daihatsu Rockey, wat ik er van gehoort en gezien hebben was het geweldig. Bij hun in de groep reed ook een 740 mee, en ze hadden midden in de woestijn een aanrijding met elkaar  ??? vedder weinig schade, alleen een knipperlichtje, mijn vrienden waren bezig met een auto uit het zand te trekken en de 740 stond er achter.

Deze challange is zeker een aanrader
Grolsch, het klinkt al lekkerder