Motor uitval, zowel op lpg als op benzine

Gestart door Snellebaksteen, 07-02-2010 13:15:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ludo

Citaat van: Snellebaksteen op 08-02-2010 22:34:48
Op A6 heb ik niet uitgelezen. Ga ik nu gelijk doen.

Ik dacht eigenlijk aan de nokkenassensor.
Benieuwd of die code hier uit komt.

Snellebaksteen

Hmmmmm, dit is vreemd: bij mij zit er helemaal niks in A6. Ik bedoel er zitten geen contacten in. Ik heb alleen A1,A2 en A7. De rest zijn lege gaten zonder contacten.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Ludo

 ;D
Oeps, ik dacht dat je een 20 klepper had. :-[ 

Snellebaksteen

Heb ik ook: de tweede 10v kop staat in de garage  ;D
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Snellebaksteen

Maar even serieus, heb ik geen nokkenassensor op de 10v? Jawel toch?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Ludo

Jawel een 10v heeft ook een nokkenassensor.  ;D
Maar dan krijg je de code ook op A2.

thuur

Citaat van: Ludo op 08-02-2010 22:58:38
Jawel een 10v heeft ook een nokkenassensor.  ;D
Maar dan krijg je de code ook op A2.

Hoeft niet altijd, als de nokkenassensor opeens (soms) geen signaaltjes meer oppikt krijg je geen foutcode maar slaat de motor wel af (of start niet) omdat de ECU niet voldoende informatie heeft om de inspuiting en ontsteking te berekenen.


Gr ;)

Snellebaksteen

Aha! Dus de nokkenas sensor zou een serieuze verdachte kunnen zijn! Prachtig dit determineren!

Ik heb denk ik nog een nokkenassensor liggen, ik zal morgen eens de puinhoop die ik garage noem induiken.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

razorx

#23
Is een heel goede suggestie van Ludo.

Latere opties:
-Heb zelf momenteel wat last van gecorrodeerde zekering kontakten (aanhoudende vochtigheid en leeftijd)
-E.v.t. contactslot elektrische gedeelte, kan afhankelijk van het gebruik vanaf 200dkm gezeur geven.
-Relais contakten. Met deze aanhoudende vochtigheid is niets vreemd en onze auto's zijn niet al te jong. Vooral het setje bij de zekeringhouder kan onverklaarbare effecten bezorgen.

Ludo's tip is echter de meest waarschijnlijke.

Wat die nokenas sensor betreft:
-Check ook even of er olie in gelekt is (keerring)
-Check de connectors naar je sensor
-Check de bedrading naar die sensor. Er is een bizar geval bekend waar de ontsteking stoorde op deze kabel. Dus haaks op elkaar. Wat het laatste verhaal betreft heb ik mijn scepsis, maar moet het toch vermelden.

Succes er mee.
Yits

Snellebaksteen

Contactslot is vandaag uitgesloten. Vanochtend heeft mevr. Baksteen weer uitval gehad (ik rij op de motor naar het werk) en terwijl ze uitrolde heeft ze braaf aan het contactslot gemorreld tot ze bijna stilstond en toen maar opnieuw gestart. Daarna niks meer aan de hand.
Wat nu opvalt is dat het op bijna hetzelfde punt gebeurde als gisteren ochtend. Het heeft dus met het warm worden van het blok te maken. Het was na een kilometer of 7 binnendoor zonder hard te rijden. Heel rustig opwarmend blok dus.
Het frustrerende is dat als ik een stuk ga rijden om de storing op te sporen zich er helemaal niks voordoet. Op die manier kan ik ook nooit iets doormeten. De multimeter ligt al in de auto klaar maar om mevr. dat ook nog te gaan laten doen lijkt me minder geslaagt.

Iemand enig idee wat ik kan doen om de nokkenas sensor door te meten?
Ik zat zelf al te denken om hem te demonteren, in de diepvries te leggen zodat ie goed koud is, multimeter er op in het weerstand standje, met de verffohn op een lage stand  verwarmen en ondertussen de weerstand in de gaten houden.
Mocht de weerstand ineens enorm veranderen dan weet ik dat ie defect is. Klinkt logisch toch?

Iemand een ander idee?
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

UserID6342

#25
Ik zou die nokkenassensor gewoon vervangen, juist om dit soort dingen te voorkomen.  Als je dat doet neem dan meteen de vliegwielsensor meer, hoeft gebruikt allemaal niet zoveel te kosten (pak ze wel van een lopend blok af) en ben je ineens klaar.  Beide onderdelen kunnen voor dit soort vervelende, en lastig te vinden, storingen zorgen.

Snellebaksteen

Sorry hoor maar ik ga niet zomaar blindelings dingen vervangen die mogelijk helemaal niet kapot zijn. Dan kan ik net zo goed een andere auto kopen.
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.

Ludo

Als je er toch eentje in de garage hebt liggen, is het wellicht wel de snelste manier om er achter te komen, of dat het euvel is.

UserID6342

#28
Citaat van: Snellebaksteen op 09-02-2010 10:45:05
Sorry hoor maar ik ga niet zomaar blindelings dingen vervangen die mogelijk helemaal niet kapot zijn. Dan kan ik net zo goed een andere auto kopen.
Is natuurlijk je goed recht, maar je zult de 1e niet zijn die de nokkassensor vernieuwd en een week later de vliegwielsensor ook kan vervangen. M.i. moet je juist bij dit soort storingen heel snel overgaan tot dingen uit te sluiten.  Vandaar dan ook het advies om ze beide tegelijk te vervangen.  Ik weet natuurlijk niet hoe graag jij problemen zoekt / probeert op te lossen, maar ik heb er dus de schurft aan !

Snellebaksteen

Citaat van: Ludo op 09-02-2010 10:47:13
Als je er toch eentje in de garage hebt liggen, is het wellicht wel de snelste manier om er achter te komen, of dat het euvel is.

Dan moet ik die eerst vinden.. :eusa_shifty:
Nomore Kliko Koereur, Nomore Dark D5 Driver, D6 Hybrid is the future.
Saaie Silver S40 on the Side.