inhouden V70 tdi

Gestart door volvomarcel, 09-11-2003 19:53:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

volvomarcel

Heren,

Mijn V70 uit 97 houdt soms in bij het optrekken alsof de brandstof bijna op is ( Wat niet het geval is ). Het kan zomaar maanden wegblijven en dan opeens weer terugkomen .

wie weet raad?

vfredje

Doet de mijne ook soms, maar alleen als hij koud is of nog te koud is.
Alsof de Turbo dan niet werkt.
BATAVUS-KOGA-MIYATA-PUCH-ZUNDAPP-GOLF-GOLF-AUDI-LAGUNA-NISSAN-MONDEO-LAGUNA-DAEWOO-VOLVO-en in de toekomst:
??????????? oeps....nu een bmw 525 tds touring erbij.

BartRas

Citaat van: volvomarcel op 09-11-2003 19:53:52
Heren,

Mijn V70 uit 97 houdt soms in bij het optrekken alsof de brandstof bijna op is ( Wat niet het geval is ). Het kan zomaar maanden wegblijven en dan opeens weer terugkomen .

wie weet raad?

Heb je het alleen bij bijna lege tank? Bij mij zaten er haarscheurtjes in de plastic aanzuigbuis i/d tank. Hebben ze werkelijk dagen naar gezocht, niet te zien maar bij veel vermogen zoog hij dan valse lucht aan, door die haarscheurtjes. Bij volle tank geen last, immers buis zat dan volledig onder diesel. Maar er kan natuurlijk ook ergens anders valse lucht aangezogen worden.
there is no substitute for PK's

volvomarcel

Ik heb het ( ook )  bij volle tank en de motor is na 20 min. rijden toch wel op temparatuur?

richardC70

Ook ik heb daar een paar keer in het jaar last van. Alsof hijn niet harder wil rijden als 100km en met heel veel moeite (alsof je in een sdi zit) wil hij wat harder rijden.

Een keer het gas los laten wil nog wel eens helpen. Vaak is het ook voldoende om de motor uit te zetten en weer te starten. Lijkt wel iets electronisch.

Leuk verhaal, maar het het er niks aan. ;) Ook ik weet niet wat het is..

volvomen

Hoi, Mijn TDI deed dat ook behoorlijk doordat de luchtmassameter stuk was. Nu deze is vervangen is het vrijwel weg. Defecte luchtmassameter is alleen te testen met de topsnelheid en de acceleratie van 0-100.
Je auto moet probleemloos doortrekken naar 200, en behoorlijk vlot ook. bij mij was top 170 en 0-100 in 17 sec.

Arie

Ramon_Monteur

Vermogens verlies bij de TDI's is 9 van de 10 keer de
LMM.

Ook de turboregelklep wil wel eens voor problemen zorgen


denkweb

Jaja... de LMM v/d TDi is verm. nr. de klte....

makkelijke termen voor een forum, je schrijft al net zulk steno als Ben Volvo Ned.... familie van je??