Auto de lucht in

Gestart door Reitse, 23-07-2003 08:41:34

Vorige topic - Volgende topic

linfiel

Overigens, mijn reservoir is niet lek, ik moet bij de stekkers van de koplampruitenwissers zien te komen, en kom anders met mijn dikke hoofd niet onder de voorspoiler door... :eusa_shifty:

Voor die stekkers hoef je niet onder de auto te wezen die kan je onder de motorkap zo los nemen.
Grt. Linfiel.

nickk.

Citaat van: Quota op 08-02-2010 16:54:55
Goed, ik heb dus geen echt proffesionel krik gekocht, dus mijn armpje is net voldoende lang om de wielen van de grond te krijgen aan 1 kant. Daarnaast is mijn hefboom ook niet lang genoeg om de krik helemaal onder de auto te zetten.  :eusa_think:

Overigens, mijn reservoir is niet lek, ik moet bij de stekkers van de koplampruitenwissers zien te komen, en kom anders met mijn dikke hoofd niet onder de voorspoiler door... :eusa_shifty:

Ennuh, hoe zet je de blokjes op de assteunen dan?

Blok stevig hout op de arm van de krik leggen, kom je alweer een stukje hoger. Gewoon in het midden van het subframe opkrikken totdat je denkt er met je 'dikke hoofd' onder te kunnen. Daarna de assteunen gewoon met de bekjes onder het subframe(ik zet ze altijd net voor de draagarmen), rustig erop laten zakken en klaar. Eventueel nog blokken achter de achterwielen.

Quota

Hoe ziet dat subframe eruit jongens? ik kom zo niet veel verder, ik weet binnen alles redelijk in de auto te vinden qua bediening, maar qua onderhoud ben ik als gras.... ;-)

UserID6342

Citaat van: Quota op 08-02-2010 19:07:04
Hoe ziet dat subframe eruit jongens? ik kom zo niet veel verder, ik weet binnen alles redelijk in de auto te vinden qua bediening, maar qua onderhoud ben ik als gras.... ;-)
Met alle respect, maar is het dan wel verstandig / veilig dat je dit zelf wilt gaan doen ?  Het subframe kun je in principe niet missen, is een groot 4 kant uitziend stuk staal waarboven de motor zit.  Langs het subframe zie je dingen als assen, draagarmen, etc. waar de wielen aanhangen.

Quota

Citaat van: Dirk342 op 08-02-2010 19:22:10
Citaat van: Quota op 08-02-2010 19:07:04
Met alle respect, maar is het dan wel verstandig / veilig dat je dit zelf wilt gaan doen ?  Het subframe kun je in principe niet missen, is een groot 4 kant uitziend stuk staal waarboven de motor zit.  Langs het subframe zie je dingen als assen, draagarmen, etc. waar de wielen aanhangen.

Kijk, zo'n vermoeden had ik al, maar wilde het graag zeker weten, juist om incidenten zoals hierboven staan te voorkomen (overigens, ik ben van plan er pas onder te kruipen wanneer de auto op de assteunen staat).

razorx

Babybrugjes werken ook heel fijn.

Let wel op de maximale bandenbreedte en of de brugjes ook onder een verlaagde auto passen.

Quota

Die baby brugjes zien er inderdaad ook wel goed uit, alleen weet ik niet of dat ik daar op kom, ze lijken me best steil, en met onze "neuzen" hangen we toch al redelijk ver naar voren. Weet je nog wat ze je gekost hebben?

UserID6342

Heb hier nog wel een hele goede, echte set, staan van die babybokjes.  Zijn zelf gemaakt van echt massief staal en niet van dat pisbakkenspul.  Loeizwaar, maar werken super.  Reed er ook met gemak een Mercedes autotransporter op om de bak te wisselen, dus ze kunnen echt wel wat hebben.  Een Volvo moet dan makkelijk passen.  juist omdat ze wat langer zijn als normaal en dus de aanrijhoogte minder is in het begin.

razorx

Citaat van: Quota op 10-02-2010 08:08:10
Die baby brugjes zien er inderdaad ook wel goed uit, alleen weet ik niet of dat ik daar op kom, ze lijken me best steil, en met onze "neuzen" hangen we toch al redelijk ver naar voren. Weet je nog wat ze je gekost hebben?
Je noemt wel een punt. Op deze exemplaren kom ik niet met Saskia's verlaagde roffel.
Werkt wel erg handig en veilig.
Ik weet niet meer wat ze gekost hebben, dacht 98,- voor een setje.
Ik zou nu wel iets bredere en minder stijle exemplaren kopen.

UserID6342

Weet niet waar je vandaan moet komen, maar anders kom je een keer hierheen om te kijken of die babybokjes passen, lukt dat met jouw auto kun je ze overnemen en heb ik weer wat meer ruimte in de schuur :)