Funsdaf / Advanced Performance Parts stelt zich voor.

Gestart door funsdaf, 12-02-2010 09:34:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

funsdaf

Na de korte introductie van Advanced Performance Parts door Ben een korte introductie van mijzelf.

Ik ben Funs Schuurmans, eigenaar van Advanced Performance Parts.

Advanced Performance Parts is ontstaan uit mijn hobby: auto's en dan met name Volvo en Daf.
Vandaar dat mijn nieuwe website volledig gericht is op deze 2 merken (het daf gedeelte is nog in aanbouw).

Het volvo gevoel heb ik  van vroeger uit meegekregen, na diverse merken gehad te hebben (met als laatste een fiat ritmo) is mijn vader eindelijk verstandig geworden en aan de volvo gegaan.
Vanaf de Ritmo:
- Volvo 340 sedan 1.6D, wit
- Volvo 440 GLT 1.8 carb. LPG, brandweerrood, model 1
- Volvo 440 GLE 1.8i LPG, bordeauxrood, model 2
- Volvo V40 1.9TD, Groen, fase 1
- Volvo V40 1.9TD, Blauw, fase 2
- Volvo V50 2.0D Momentum (huidige auto van mijn ouders).

alle auto's werden gekocht wanneer ze ongeveer 1 jaar oud waren en werden daarna ongeveer 5 jaar gereden.

Zelf ben ik momenteel in het bezit van de volgende auto's:
- Daf 46 Sedan, 1976, Pisgeel. (in restauratie).
- Daf 66 1300 Marathon Coupé, 1976, Toendragroen (tijdelijk gestald)
- Daf 46 Bestel, 1976, Kanarogeel (1 van de 3 die momenteel bekend zijn, nu in winterslaap)
- Volvo 66 GLS, 1976, Oranje (gestald, ligt een Renault 5 Alpine Turbo motor voor klaar).
- Volvo 264 GL, 1981, Lichtblauw metallic, (dagelijkse auto, recent nieuwere motor ingebouwd).
- Volvo 360 GL injection, 1988, Grijs (vervanger geweest voor de V264, nu vooral in gebruik als klusauto)


Een gedeelte van de producten die ik verkoop heb ik om te testen ook op de V264 en de V360 gebouwd.
Vanwege de Volvo 264 ben ik vrij veel op het volvolvo forum te vinden.

In het dagelijks werkzamen leven ben ik werkzaam bij TNO-Automotive.
Daarnaast heb ik de webshop, daardoor kan ik de prijzen gelukkig laag houden, en ook af en toe leuke akties doen.
Mijn bedrijf bestaat inmiddels al enkele jaren, voorheen voornamelijk met innovate motorsports lambda producten. Nu dus meer gericht op Volvo.

Als er vragen zijn kun je me natuurlijk altijd een bericht sturen.

Zoals al door Ben gemeld zal ik zeer snel een kortingsaktie starten.

funsdaf

O ja, een 850 is er (nog) niet. Staat nog wel altijd op het verlanglijstje.
Maar voorlopig heb ik nog zoveel werk met de auto's die ik nu heb dat de 850 nog wel even gaat duren.

Wanneer het weer wat beter wordt ga ik beginnen met het bouwen van een garage achter het huis. Die ruim genoeg wordt voor een brug in te zetten. Kan ik ook thuis wat meer met de auto's hobbyen.

)()()sT

Welkom hier, en leuk dat je het forum sponsort!

Net zoals alle andere nieuwe 850-leden willen we natuurlijk foto's zien van je wagens... Toevallig zag ik vanmorgen een hele mooie lichtblauwe 264 rijden op Polarissen  8)

Bouke


funsdaf

ff snel wat foto's gezocht die al ergens gehost staat:

De V264 een jaar of 5 geleden toen ik deze nog niet zo heel lang had. (incl. een sloopdaf die ik in Belgie ergens kon ophalen).




Op de achtergrond zie je de deur van de loods nog open staan waar ik een jaar of 2-3 in gehobbyt heb. Helaas moesten we daarna eruit.

In de loods de andere auto's:



Helemaal vooraan: de sloop Daf 66
Daarachter: de Volvo 66 GLS
daarachter: de Daf 46 Bestel
Daarachter (onder de zolder) de Daf 46 sedan

Linksboven op de stellage staat mijn Daf 66 1300 marathon coupé

Op de poster tegen de zolderwand nog een van de rally-autos die ik mee gebouwd heb.



funsdaf

Ook nog een foto van de V360:
Op de achtergrond de schuur waar ik nu in hobby totdat mijn garage klaar is.
Is een oude kippeschuur bij mijn oom, met put/gereedschap e.d. er allemaal in.
Heeft vroeger ook best veel aan Volvo's gehobby't (amazon / 140 / 240)





Deze foto heb ik uit een recent topic op volvolvo.nl waar ik de motorombouw van mijn V264 aan het beschrijven ben:
http://volvolvo.nl/smf/index.php?topic=6241.0


UserID6342

Leuk, leuk, leuk.  Van harte welkom hier en natuurlijk ook als sponsor.  Leuke foto's en erg leuk, de Dafjes.  Heb nog leuke herinneringen aan een Daf 33 bestel ;) en een 66 marathon.

thuur


funsdaf

Citaat van: thuur op 12-02-2010 12:32:43
Ah, eindelijk je voorsteltopic ;D

Hee Thuur, ach ik ben pas lid van het forum sinds 15 Maart 2006, dus werd langzaam wel tijd  ;D ;D

Turbobiker

Welkom hier Funs.

Hardstikke gaaf die Dafjes. Past daar misschien ook een 5-cilinder in? ;D
De Tussenpaus

Rogers XC 70 2000

kijk.... da's een voorbeelvoorstelrondje.
Leuke hobby heb je. Geweldige karretjes heb je.

Henk855

Ik hoor mijn grootvader nog zeggen, hij reed een Daf 44 en daf werd overgenomen door Volvo, Kijk nou heb ik een echte wagen een Volvo 44 en Daf was er ook zo af en werd vervangen door een Volvo embleem :eusa_dance:

Welkom hier.

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

KUKO (Rob)

Hoi welkom (V)(F)uns????? goed dat t met een F is, leuke intro en hoop dat je alle wagens weer on the road krijgt . Ze zijn t waard en je ziet ze niet zoveel meer. Gr. Rob.

Jans Duiven


henry classic v70

Nou, welkom dan maar na bijna 4 jaar.... :eusa_whistle:
Kijk maar uit met 't virus dat 850 heet, eens een Roffel nooit meer iets anders
600.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
265.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4