Deuren 855 in een 854??

Gestart door volvoracing, 13-02-2010 00:43:07

Vorige topic - Volgende topic

volvoracing

Hallo,

Ik heb in mijn 2 linker portieren een lelijke deuk zitten en heb gelukkig 2 nette portieren op de kop kunnen tikken in Belgie. Maar de verkoper vertelde mij dat ze van een 855 afkomen en ik heb een 854.

Toen ik hem vroeg of dat wel zou gaan passen vertelde hij me dat hij het had nagevraagd en dat hem is verteld dat dat wel kan.

Heeft iemand hier misschien ervaring mee of kan iemand mij misschien vertellen of dat gaat passen?

Mijn dank is groot! :)

thijsj

Ja, dat gaat passen, succes! ;)

Vulk

Past inderdaad. Heb zelf sedandeuren in een estate zitten.

Ewout Schalkwijk

Bestaat er al een handleidinkje voor? Heb net m'n bestuurdersdeur compleet vernield... :eusa_wall:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-02-2010 16:01:42
Bestaat er al een handleidinkje voor? Heb net m'n bestuurdersdeur compleet vernield... :eusa_wall:

Is niet zo heel moeilijk. Deurvanger losmaken (groter torx, als ik het goed heb), de grote stekker los draaien, dan de bouten uit de scharnieren draaien en je kunt de deur er uit tillen.
Liever niet alleen doen, aangezien ze nog aardig wat wegen.

Ewout Schalkwijk

Maar in de deur scharnieren zitten een soort omgekeerde torx bouten of zoiets. Afijn ik zie dat er in elk geval deuren beschikbaar zijn op de lokale sloperij, maar die zijn wel zilver ipv. zwart. We zien wel :-)
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein

elianmars

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-02-2010 16:25:38
Maar in de deur scharnieren zitten een soort omgekeerde torx bouten of zoiets. Afijn ik zie dat er in elk geval deuren beschikbaar zijn op de lokale sloperij, maar die zijn wel zilver ipv. zwart. We zien wel :-)

Die torx hoef je niet los te draaien, maar de vier bouten (dop 10) in de deur:

Eerst de grote zwarte stekker losdraaien (eerst torxschroefje er uit draaien):

En de torx bout van de deurvanger er uit draaien:

Foto's zijn niet zo best, ik heb ze net genomen met mijn telefoon  :eusa_shhh:

cas

vind ik zo geweldig van sommige op het forum, gaan speciaal naar buiten in de kou, om fotos te maken om duidelijker uit te leggen wat ze bedoelen. (  :eusa_naughty: nee geen slijm in mijn mondhoek) meen ik echt!!

dus niet alleen in de kou, maar gewoon over het algemeen de uitleg, fotos, plaatjes erbij zoeken, meedenken, hulp aanbieden om langs te komen.

de behulpzaamheid op dit furum van velen.  Super!!

EDIT : furum met een O , forum dus.   ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Ewout Schalkwijk

Citaat van: cas op 13-02-2010 17:12:02
vind ik zo geweldig van sommige op het forum, gaan speciaal naar buiten in de kou, om fotos te maken om duidelijker uit te leggen wat ze bedoelen. (  :eusa_naughty: nee geen slijm in mijn mondhoek) meen ik echt!!

dus niet alleen in de kou, maar gewoon over het algemeen de uitleg, fotos, plaatjes erbij zoeken, meedenken, hulp aanbieden om langs te komen.

de behulpzaamheid op dit furum van velen.  Super!!

EDIT : furum met een O , forum dus.   ;D

Kan het niet meer eens met je zijn. Dank je wel Elianmars :-)

Hans Duiven

Citaat van: elianmars op 13-02-2010 17:04:01

http://www.familie-verweij.nl/v70/deurscharnier1.jpg

http://www.familie-verweij.nl/v70/deurscharnier3.jpg

http://www.familie-verweij.nl/v70/deurscharnier2.jpg

Als je geen deuren wilt afhangen/afstellen, dan draai je de torx los en de windvanger, daarna licht je de deur er zo uit.
Stekker B stijl loshalen en de andere deur hang je er ook zo weer in.

Hans

elianmars

Citaat van: Hans Duiven op 13-02-2010 17:43:31
Citaat van: elianmars op 13-02-2010 17:04:01

http://www.familie-verweij.nl/v70/deurscharnier1.jpg

http://www.familie-verweij.nl/v70/deurscharnier3.jpg

http://www.familie-verweij.nl/v70/deurscharnier2.jpg

Als je geen deuren wilt afhangen/afstellen, dan draai je de torx los en de windvanger, daarna licht je de deur er zo uit.
Stekker B stijl loshalen en de andere deur hang je er ook zo weer in.

Hans

Bij Sander kregen we de torx niet (goed) los. Daarom gekozen om de vier "gewone" bouten los te draaien, voordat we wat sloopten.
Als de torx wel los te krijgen is, kan het zo natuurlijk ook.

Ewout Schalkwijk

Blijft een brandende vraag: Welk stuk gereedschap heb je daar voor nodig? En eigenlijk net zo belangrijk: Hoe heet het? Liefst ook nog de Noorse naam.  ;D

henry classic v70

Is dat niet de torx dopsleutel (voor uitwendige torx)
KLIK
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4

V70 classic

O
En mocht je je nieuwe deur willen poetsen.
Poets dan wel de goede deur  :eusa_whistle:.
Dat je niet denkt dat de nieuwe deur ook al schade heeft  :evil: .

Zo en nu moet ik even wachten  :angel: .
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

VolvoDeMio

Citaat van: Ewout Schalkwijk op 13-02-2010 18:46:09
Blijft een brandende vraag: Welk stuk gereedschap heb je daar voor nodig? En eigenlijk net zo belangrijk: Hoe heet het? Liefst ook nog de Noorse naam.  ;D
thijsvanderplas draaide die torx bij mijn achterportier los met dop 6 dacht ik.