Accu slecht. Dynamo probleem?

Gestart door Herminator, 13-10-2009 20:52:31

Vorige topic - Volgende topic

Herminator

Na wat rommelen en schoonmaken met die + kabel krijg ik nu 13,5 op de + accuklem. Dynamo geeft 13,8. Lijkt me wel acceptabel zo voorlopig?

thuur

Mwoah, dat lijkt me echt de grens. Als die klem heet is (typisch op het punt waar de kabel in de klem gaat) zou ik deze toch vernieuwen.

Maak ook je minklem schoon? Die is net zo belangrijk ;)

Gr 8)

Herminator

De - klem had ik ook schoongemaakt met remmenreiniger.  ;D
Die accuklem is een klem waar een 90 gradenhoek in zit. Mijn kabel haalt het niet om daar zo'n "universele" klem op te maken. Die is daar te kort voor. De huidige klem zit geperst op de kabel. Is zo'n 90 graden klem los te krijgen, of moet je dan de hele kabel waar de klem al op vast zit gaan vernieuwen?

thuur

Je kunt iets meer kabel 'voeden' door hem uit het clipje bij de accuplaat te halen. Past voldoende kan ik je uit ervaring vertellen: http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,23963.msg603780.html#msg603780

Gr :D

Herminator

Dat clipje zit er helaas niet meer. Wel verder naar onder zie ik dat de kabel in een andere clip zit. Daar loopt de kabel in een T-splitsing.
Echt veel meer extra lengte is er helaas niet.
Waar kan je eigenlijk klemmen halen met een 90 graden hoek? Zie o.a. deze foto
Daar ga ik het wel mee redden.

[edit] Ik heb al wat gevonden. Het is een kabeloog die omgebogen is.

thuur

Dat is gewoon een oogje wat naar beneden is gebogen..

Gr :P

Herminator

Ik moet er toch aan geloven binnenkort.

Is het mogelijk om die pluskabel te verlengen?
Mocht het zo zijn dat het vervangen moet worden. Is het dan zo dat perse de gehele kabel vervangen moet worden?
Aangezien ik op het plaatje zie dat die rode kabel eruitziet als een soort T stuk kan het dan zo zijn dat je alleen het laatste gedeelte hoeft te vervangen?
Ik zag in vadis dat bij een tdi de hele koelventilator eruit moet. Is het echt een @$##$ klus om dit te vervangen zonder brug?

Ik kom namelijk echt een stukkie te kort om 2cm af te knippen en een nieuwe accupool erop te maken. Dit komt omdat de huidige pool al een paar cm vastgeklonken zit over de kabel. Dit stuk plus nog het rotte gedeelte eraf knippen wordt net te veel.
Bij de buisgeleider waar de kabel in gaat is ook geen lengte te winnen door die buis open te maken?

De rode kabel wordt steeds slechter dus er moet binnenkort echt iets aan gedaan worden. Dis is te zien aan de voltmeter die steeds minder aan geeft. Heeft iemand enig idee wat het zou kosten om het eventueel te laten doen?

thuur

Als de kabel aan een oogje aan de accuplaat vastzit, kun je hier nog wel een paar cm winnen.

Gr ;)

Herminator

Herminator

Het is inmiddels gemaakt. Er kon toch nog een stukje af. Er zit nu een accuklem op met boutjes. Alles weer in orde en starten als een zotte. Alleen nog de brandstofpomp laten stellen om het nog iets beter te krijgen en dan is het weer perfect.