Verdorie nu heel snel een 850, 460 tikt in de motor kleppen krom??

Gestart door patrick22, 13-02-2010 10:23:32

Vorige topic - Volgende topic

Tim H uit E

he hallo daar

welkom hiero en succes met je zoektocht naar een echte volvo .
een T5 of T5R

Mvg Tim

patrick22

Wat is trouwens het verchil in motoren bij die T5`s de ene heeft een turboslang of pijp over de motor en de andere ernaast?
Weet iemand dit?

Groetjes Pat

Misha

Citaat van: patrick22 op 22-02-2010 20:17:08
Wat is trouwens het verchil in motoren bij die T5`s de ene heeft een turboslang of pijp over de motor en de andere ernaast?
Weet iemand dit?

Groetjes Pat

Heeft te maken met de route van en naar de Intercooler.
Eerdere types hadden een langere route; bij latere is dat omgekeerd zodat er een efficientere luchtstroom en betere koeling van de heetgeworden inlaatlucht plaats vindt.

Je kunt later ook je cooling ombouwen met een zgn. RIP (Reversed Intercooler Piping) kit. Een aanrader, geloof ik,.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

mehn

Nou, het is veranderd omdat in koude landen de gasklep bevroor. Met de nieuwe route (langs het blok) wordt de lucht minder koud.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

cas

Citaat van: patrick22 op 17-02-2010 15:10:20
Update!!

Er staat hier een 850 T5 te koop van een forum lid!
Waarschijnlijk dit weekend bezichtigen, moet alleen wel zo`n elandsticker met 300000 erop bestellen want heeft
322000 gelopen maar al het onderhoud is bekend!

Hou jullie op de hoogte!

benieuwd!! 3 ton maakt niet uit zoals je overal leest, als je maar history erbij hebt. ik kocht mijn auto met 350.000 km ! en maak me niet druk dat het blokje op is. sterker nog, na mijn laatste oliewissel enkele weken terug, is mijn olie nog steeds mooi goudbruin!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

patrick22

Ons forumlid wil eerst een andere auto aanschaffen voordat ik kan komen kijken, dus dat afwachten maar ook verder zoeken!
Aangekomen bij een zwarte station, met R velgen gechipte 2.0 t5 motor (import) volgens eigenaar rond de 250 pk!
Lijkt me wel voldoende alleen ik las iets dat die 2.0 motoren zijn gemaakt omdat dat belastingtechnisch voordeel op kon leveren voor belgen en italianen? Hebben jullie ervaringen met de 2.0 T5 motor? Zo ja is het echt een gat waar je in terugvalt vergeleken met de 2.3 t5 of maakt die 300 cc verschil niet zo heel veel uit? Groetjes!!

patrick22

Hier eindelijk wat foto`s van het kleine broertje van de 850!
Gemaakt met mijn Sony Ericsson Satio telefoon!

patrick22

Update, zaterdag met een 850 2.0t5r gereden naar eigenaars zeggen gechipt...
Moest erg veel aangebeuren afgeragd erg zonde en naar mijn idee veel te traag voor een gechipte 2.0 t5.
Ook een tijd terug met een originele 2.3 t5 gereden ging als een raket dus denk dat de 2.0 die ik zaterdag gereden heb aan het eind
van zijn latijn is!

Dus de zoektocht naar een andere gaat nog steeds verder!

Ludo

Citaat van: patrick22 op 12-04-2010 20:58:27
zaterdag met een 850 2.0t5r gereden

afgeragd

Tja een T-5R koop je doorgaans ook niet, om op zondag met de veteranen een toertochtje langs het kanaal te doen...  ;D

patrick22

Er rijden bosjes T5`s t5R`s en R`s rond waar flink mee geragd word maar dat vergt ook gewoon onderhoud,
en ik vroeg de beste kerel naar de laatste beurt die zou die pas krijgen zodra het service lampje zou gaan branden (terwijl het abs lampje al vrolijk naar me keek!) Richtingaanwijzers deden het alleen als je de contactsleutel een stukje terugdraaide, alles was vies en plakte een raam werkte niet, dakje kapot allemaal erg zonde van wat zo`n briljante auto kan zijn.

)()()sT

Citaat van: mehn op 22-02-2010 20:53:11
Nou, het is veranderd omdat in koude landen de gasklep bevroor. Met de nieuwe route (langs het blok) wordt de lucht minder koud.
Citaat van: Misha op 22-02-2010 20:23:41
Eerdere types hadden een langere route; bij latere is dat omgekeerd zodat er een efficientere luchtstroom en betere koeling van de heetgeworden inlaatlucht plaats vindt.

Je kunt later ook je cooling ombouwen met een zgn. RIP (Reversed Intercooler Piping) kit. Een aanrader, geloof ik,.

Maar is de route dus langer bij de aangepaste pijperij. De eerdere modellen hadden dus het kortere traject ;)

patrick22

Verdorie, net thuisgekomen moeder in paniek!
Pat, de auto tikt heel erg!

Ik denk een paar kleppen ofso? Hij rijdt nog wel redelijk alleen denk einde verhaal...morgen maar een paar advertenties bellen des noods tussendoor een 850 glt!!

Freakybaby

Ach, een GLT is geen straf.....

Succes met de 460 en de zoektocht!
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

UserID6342

Citaat van: patrick22 op 14-04-2010 01:15:15
Verdorie, net thuisgekomen moeder in paniek!
Pat, de auto tikt heel erg!

Ik denk een paar kleppen ofso? Hij rijdt nog wel redelijk alleen denk einde verhaal...morgen maar een paar advertenties bellen des noods tussendoor een 850 glt!!
Da's vanaf hier knap lastig te beoordelen natuurlijk zonder de auto gezien en/of gehoord te hebben !  En bovendien zoals Freek ook al zegt, is een GLT echt geen straf hoor.  Je doet net of dat een mindere auto is t.o.v. een geblazen versie ??

nickk.

Citaat van: Dirk342 op 15-04-2010 15:15:44
Je doet net of dat een mindere auto is t.o.v. een geblazen versie ??

Om de discussie die we een tijd geleden met ene NA20VFOREVER hadden weer op gang te brengen, ja.  :evil: