Inhouden/ploffen op LPG en benzine

Gestart door JanH, 13-01-2004 12:59:17

Vorige topic - Volgende topic

JanH

Sinds kort heeft mijn volvo 850GLT soms (steeds vaker) last van inhouden en ploffen bij het rijden. Dit doet zich ook voor bij het snel optrekken.

De auto loopt verder goed stationair maar is de laatste tijd toch beduidend langzamer geworden. Heb eerder al vaker het idee gehad dat ie een beetje in ging houden.

Wie o wie kan mij helpen?

ed

Ploffen duidt meestal op een te arm mengsel. Het zou wel eens kunnen zijn dat er ergens een lek in je inlaatsysteem zit. Wat ook kan is een defecte LMM of lambda sensor
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

JanH

Moeten de LMM en Lambdasonde ook goed functioneren op lpg. Dacht dat de lambda niet ter zake doet op lpg.

Of heb ik 't mis  ???

Overigens doet 't fenomeen zich vooral voor als ik flink in toeren heb gereden. Lukt me een beetje op gebrek aan brandstof of stokkende brandstoftoevoer?

BartRas

Bij G3/lpi gebruik je wel degelijk de lamba sonde, bij een verdamper week ik het niet zeker, dacht het niet.
there is no substitute for PK's

JanH

>:(Bougies vervangen, gekeken of er een lekstroomje te zien was s'avonds, alle vacuum leidingen nagekeken en stekkers in en uit gehad. (Alleen vac. leiding tussen cil 1 en 2 kon ik iets opschuiven.

Vervolgens een ommetje gemaakt maar liep nog steeds belabberd. :(

Heb op 't forum veel gelezen over resetten van de computer, leek me erg moeilijk maar je moet wat hé.

Foutcodes uitgelezen, code 511, 512 en nog iets die ik even niet meer weet (kom ik op terug) kwamen eruit gerold. Volgens mij hebben de codes met de lambda en afstelling te maken?

Hm, toch niet zo moeilijk als ik dacht :)

Toen de boel maar gereset.

:D Dat loopt ineens anders! Ook op benzine loopt 't lekker en dat had ie nog niet eerder gedaan!

Heb en flink ommetje gemaakt en de auto niet gespaard maar het lamdalampje is nog niet weer gaan branden. Nu maar hopen dat 't zo blijft.

Q: Is het gezien de codes verstandig om de lpg afstelling te laten controleren? Nog ander tips?

Toch wel lekker zo'n 850  8)

Groetjes, Jan

Ben123

code 511 en 512 is een lambda storing,kan zijn dat hij niet meer opwarmt in koude toestand,
Met een lpg verdamper doet hij niets.