kunststof dorpel

Gestart door jantdi, 02-03-2003 10:08:31

Vorige topic - Volgende topic

jantdi

Hallo,

Ik wil de kunststof dorpel ('balk' aan de onderzijde van de deuren) verwijderen om deze te kunnen repareren. Kan iemand me vertellen hoe deze vast zit?

Bedankt alvast.

855-Champagne

kunststof popnagels doorboren kan je de dorpel er aftrekken
succes

denkweb

Dat zit vast vanaf de bovenkant met plastic drukknoopjes, hetzelfde principe als dat veel in achterbakken gebruikt wordt.

Als je ze vast zet dan stop je een plastic boutje in een van de gaatjes, en daarin wordt dan een kleiner boutje (pennetje) gedrukt wat er voor zorgt dat het ding nooit meer van zijn plek komt. Dit binnenste buisje is hol, dus met een naald (met een omgebogen koppie) kun je de binnenste pen zo omhoog trekken. Of er behalve aan de bovenkant meer bevestigingspunten zijn weet ik eerlijk gezegd niet... ik denk dat er onder de bovenste plaat wel wat schroeven (torx?) tevoorschijn zullen komen!

Succes!

855-Champagne

volgens mij gaat de dorpel via de onderkant los dmv kunststof popnagels (zijn erg duur )

BennieV70T

Ik heb pas de dorpel vernieuwd.
de dorpel zit aan de bovenkant vast met plastic dopjes,en ook aan de onderkant zit de dorpel vast met plastic dopjes,dat is nog wel te doen maar aan de zijkant zat de dorpel vast met een soort aluminium popnagel aan de spatlap.
en die plastic dopjes zijn inderdaad heel duur ik heb voor 10 dopjes 17 euro moeten betalen. ;)  
Volvo 850 2.5 glt, Volvo V70 2.5t, Volvo 850 T5, Volvo S80 2.9, Volvo S80 2.4T, Volvo S70 10V, Volvo 850 T5R
Huidige auto`s= Volvo S80 3.2 en C70 T5

855-Champagne

ja klopt heb ik er ook voor betaald heb nog popnagels liggen
waren moelijk te krijgen

groet

Sbv

Opgraving van de week.

Ik was bezig om van de oude S70 de dorpels los te halen, maar aan de bovenkant zie ik geen dopjes etc waar het vast zou kunnen zitten. Het uitduwen van de plastic pennetjes aan de onderzijde lukt ook niet echt. Misschien maar uitboren en nieuwe aanschaffen?

Zit het bij een S70 gelijk aan de 850 of is het weer een van de 1700 punten?

thuur

Heb je instaplijsten?

Gr ;D

Sbv

Citaat van: thuur op 27-11-2008 14:27:10
Heb je instaplijsten?

Gr ;D
Had,
Deze liggen nu bij Marcel. Daaronder zit enkel nog wat stripjes dubbelzijdig plakband voor zover ik nu kan zien.

VolvoDeMio

Citaat van: 855-Champagne op 02-03-2003 10:40:07
kunststof popnagels doorboren kan je de dorpel er aftrekken
succes
Ik gebruik beitel en hamer om ze er af te slaan... :o

Jeff

Waar zitten de popnagels? En heb je er eventueel een fototje van?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

cas

waarom kunstof vervangen, alluminium is toch een prima alternatief?
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Misha

Citaat van: cas op 15-02-2010 14:50:45
??
Jij doelt op de dorpellijsten met Volvo erop waarschijnlijk: dat zijn veredelde stickers die je op de dorpelbeschermings van kunststof plakt.

Overigens bedoelen we hier niet de dorpels zelf, zou niet best zijn als je die er zo uit kon pakken.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

cas

Citaat van: Misha op 15-02-2010 15:08:19
Citaat van: cas op 15-02-2010 14:50:45
??
Jij doelt op de dorpellijsten met Volvo erop waarschijnlijk: dat zijn veredelde stickers die je op de dorpelbeschermings van kunststof plakt.

Overigens bedoelen we hier niet de dorpels zelf, zou niet best zijn als je die er zo uit kon pakken.

ik bedoel de dorpels in de volle lengte van de auto onder de deur.... ik dacht hier indd de zwarte popnagels te hebben gezien toen hij op de brug stond.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....