trillen na vastzittende remklauw

Gestart door gredeker, 14-02-2010 16:18:00

Vorige topic - Volgende topic

capri

Citaat van: gredeker op 15-03-2010 20:49:53
Bij mij trilt/hobbelt de auto bij alle snelheden....

Capri schrijft:
Het is hetzelde gevoel als bij mijn vorige 850 waarvan de aandrijfas vervangen is voor een gebruikte.
Voorheen geen getril maar na vervangen van de as wel.

Waarom heb je toen de as dan vervangen??>> ik begrijp uit jou verhaal dat een slechte aandrijfas dus wel voor trilling kan zorgen.

Bij mijn vorige 850 was de aandrijfas stuk, knakken in de bochten maar geen trillingen, toen een gebruikte geplaats en trillen dus net als mijn huidige 850 hetzelde gevoel.

gredeker

aandrijfas zelf kan het niet zijn?

Ik heb de voorbanden na het akkefietje met de remklauw aan de auto laten balanceren (nadat ik remklauw weer gangbaar had gemaakt en blokken had vervangen) > resultaat was dat de trilling wel minder was geworden > vervolgens schijven/remklauw vervangen> was de trilling weer toegenomen (afwijking op de scooter zat weer boven de 100).

Mijn logica is dan dat de onbalans van de aandrijfas mbv de scooter was verbeterd maar dat het vervangen van de schijven/remklauw het balanceren weer ongedaan had gemaakt. Het balanceren aan de auto heeft dus wel een positief resultaat (maar onvoldoende) waardoor ik denk dat het in de aandrijving zou moeten zitten.

Ik begrijp nu echter door een aantal reacties dat als de trilling/hobbeling zich bij alle snelheden voordoet en niet toeneemt tijdens het versnellen/gasgeven van de auto, dat een aandrijfas dan niet logisch zou zijn.

gredeker

Volvobug: Ik zal je genoemde punten in ieder geval meenemen, bedankt. Ook voor de andere reacties!

mehn

Zou je a.u.b. willen citeren via de knop die rechtsboven in het bericht staat dat je wilt citeren?
Dat leest gemakkelijker.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

gredeker

Citaat van: mehn op 15-03-2010 21:25:02
Zou je a.u.b. willen citeren via de http://www.volvo850forum.nl/Themes/classic/images/dutch/quote.gif knop die rechtsboven in het bericht staat dat je wilt citeren?
Dat leest gemakkelijker.

thanks!

Jan_D.

Maakt het uit of je remt? Trillingen (extra) of brommende bijgeluiden?? Scheeftrekken? Dan is het nog steeds een remprobleem.
In bochten extra of minder trilling zou m.i op wiellager wijzen.

Succes!

gredeker

Citaat van: Jan_D. op 15-03-2010 21:43:39
Maakt het uit of je remt? Trillingen (extra) of brommende bijgeluiden?? Scheeftrekken? Dan is het nog steeds een remprobleem.

Succes!

Bedankt.
Ik heb schijven en blokken  + remklauw vervangen (tevens wiellager en draagarm).
Geen trillen bij remmen of brommende bijgeluiden en/of scheeftrekken.

gredeker

Aangezien het eigenlijke onderwerp snel ondergesneeuwd raakt herhaal ik onderstaande nog maar eens:

Ik begrijp nu echter door een aantal reacties dat als de trilling/hobbeling zich bij alle snelheden voordoet en niet toeneemt tijdens het versnellen/gasgeven van de auto, dat een aandrijfas dan niet logisch zou zijn.

Jan_D.

Citaat van: gredeker op 15-03-2010 21:50:17

Succes!

Bedankt.
Ik heb schijven en blokken  + remklauw vervangen (tevens wiellager en draagarm).

Remklauw compleet? Ook de zuigers?

gredeker

Citaat van: Jan_D. op 15-03-2010 22:03:01
Citaat van: gredeker op 15-03-2010 21:50:17

Succes!

Bedankt.
Ik heb schijven en blokken  + remklauw vervangen (tevens wiellager en draagarm).

Remklauw compleet? Ook de zuigers?

http://www.volvo-parts.nl/index.php?main_page=product_info&cPath=1000_1007&products_id=2548
Zoiets >>> ik neem aan dat dit inclusief de zuigers is.. (?)

Jan_D.

Lijkt me wel idd.

Al eens na een flinke rit gevoeld of velgen ongeveer even warm zijn? Zo niet, dan blijft er toch een remblok een beetje aanslepen.

gredeker

Citaat van: Jan_D. op 15-03-2010 22:30:08
Lijkt me wel idd.

Al eens na een flinke rit gevoeld of velgen ongeveer even warm zijn? Zo niet, dan blijft er toch een remblok een beetje aanslepen.

meerdere malen gecontroleerd.

Jan_D.

Dan wordt het m.i toch iets in aandrijving en/of mischien wel motorophanging.

???

Ik geef het hierbij op! Nogmaals succes!!

gredeker

Als iemand hierop nog reacties heeft, graag!

Ludo

Op een aandrijfas waar geen speling op zit, lijkt het me sterk dat die gaat trillen.
Heb je de speling al eens gecontroleerd?.

o ja

Citaat van: mehn op 15-03-2010 21:25:02
Zou je a.u.b. willen citeren via de knop die rechtsboven in het bericht staat dat je wilt citeren?
Dat leest gemakkelijker.