front vervangen 850

Gestart door cas, 14-02-2010 23:14:47

Vorige topic - Volgende topic

cas

wilde het in ander lopend topic plaatsen maar kan hem niet vinden, dus maar een nieuwe.

mijn voorfront had wat scheuren en daardoor was het geheel wat zwak, en stonden de lampen niet goed meer. Heb een tweedehands front gekocht en vandaag eringeknutseld!

was 4 uurtjes werk.  bij de dealer zou vervangen 600 E kosten! nu tientjes werk...

het was vrij simpel, veel schroeven..   neem de accu uit de auto! maakt het een stuk makkelijker..

je begint met het verwijderen van koplampen en knippers.  daar is iedereen wel bekend mee.
dan zit daar achter linksboven en onder en rechtsboven en onder een lange bout, met dop tien haal je alles weg.
dan de ruitenwissermotortjes los, per stuk 2 boutjes ( kort) bovenin aan de achterkant 2 bouten die het front vasthouden aan de radiator met 2 kunstof klipjes.
ook zitten er nog 3 zelftappers onder bij de balk in kleur met 3 klemmen.  daarboven zit nog een kabelbakje die vast zit met 2 klemmetjes, die haal je natuurlijk ook even los. verder zit hier en daar nog een klemmetje bovenlangs waar bijv, de motorkap kabel langs loopt.
de claxons met 2 boutjes.
en dan kan je het front eruit nemen!

terug monteren in omgekeerde volgorde.

hieronder wat foto's

het oude kapotte front.

[

klaar!!

Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Misha

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

HansS70

Mooie duidelijke uitleg  :eusa_clap:

Je zegt alleen zelf, neem de accu uit de auto, maar ik zie hem er op bijna iedere foto nog in zitten  ;)
Semper idem, semper penis

cas

Citaat van: HansS70 op 15-02-2010 09:24:42
Mooie duidelijke uitleg  :eusa_clap:

Je zegt alleen zelf, neem de accu uit de auto, maar ik zie hem er op bijna iedere foto nog in zitten  ;)

idd  :eusa_angel: omdat ik eigenwijs was en dacht, ik red het wel  ;D  maar op het laatst toch maar even weggehaald  :eusa_wall:

-D©©©L-

Heb je de accuplaat er ook nog uit gehad ? Nog een leuke verrassing daaronder aangetroffen ?

cas

Citaat van: -D©©©L- op 15-02-2010 12:02:43
Heb je de accuplaat er ook nog uit gehad ? Nog een leuke verrassing daaronder aangetroffen ?

nee, zat er wel aan te denken, maar voor zover ik er onder kon kijken..... zag het er goed uit  :eusa_shifty:.  wilde mezelf vrolijk houden, en dit voor een eventuele andere keer bewaren. 

is het standaard dat de 850 hier problemen geeft?

elianmars

Ik zie wel veel roest onder de kap  :eusa_think: Heeft de wagen in een vochtige garage o.i.d. gestaan?

cas

Citaat van: elianmars op 15-02-2010 13:28:50
Ik zie wel veel roest onder de kap  :eusa_think: Heeft de wagen in een vochtige garage o.i.d. gestaan?

veel? heb je mn dodge nog niet gezien!  ;D  zal wel meer opvallen omdat hij geel is ? maar auto heeft veel stil gestaan afgelopen  paar jaar, en in randje van de kust.... nooit in een garage oid. laatste half jaar in een vochtige schuur.

de auto is niet vertroeteld, daarom geef ik nu een inhaal behandeling  ;D  droomde vannochtend dat hij heeeeelemaal was gestript, vannacht voor mijn deur, er zaten kruiwagen wielen onder, geen lampen, achterklep, deuren etc etc... wel een briefje met een telefoon nummer, van bel me maar. alleen was het een telefoon nummer van cijfers en letters! ik de politie gebeld, bij buren geweest. ( raar huis hadden ze zeg).

toen ik wakker werd toch maar even naar buiten gekeken.  gelukkig. ik heb mn wielen nog  :eusa_dance: