piepende ventilator

Gestart door Tim H uit E, 18-02-2010 14:48:14

Vorige topic - Volgende topic

Tim H uit E

goedendag

ik rij een 855 TDI uit 96, mijn kachel werkt goed maar ( ik heb ECC ) als ik s'morgens de ECC op raamstand zet niks aan de hand.
als de auto lekker op temperatuur is zet ik m op 19 of 22 graden en op AUTO , dan begint het ..... de ventilator motor begint IRRITANT te piepen en houdt niet eerder op als ik m uit zet of de ventilator hoger zet .
dit is zwaar irritant .
wat ken ik hier aan doen is dit simpel te verhelpen of met moeite ??????

Mvg Tim

cas

ze zeggen dat je moet zoeken op het forum op  kanarie of vogeltje.  maar dr zijn meer resultaten van " dat je daarop moet zoeken " dan resultaten waar je wat aan hebt  ;D

komt niet meer uit dan hier en daar wd 40 spuiten, haal anders je motor er even uit, is ook niet veel werk. even schoonblazen met wat perslucht, al dat koolborstelstof weg. kan je meteen je borstels checken. 

onderplaat los, en dashboard binnenwerk even eruit, en dan kan je met 3 toxjes je kachelmotor eruitpakken.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

ro~djo

Hoi Tim,

Het kan verholpen zijn met wd40 maar bij ons werkte dat niet helaas.
Wij hadden ook een roedel muizen erin zitten de laatste tijd.
Ron hem eruit gehaald wd40 gespoten en ja hoor over  :eusa_dance: muisstil..
tot dat ie weer ingebouwd was en de ventilator weer aanging  :eusa_wall: @#$@$%$%%^&^%^&$%$%#$%  :eusa_think: is het lagertje gewoon versleten dus gaan we hem vervangen .. nieuw kan het aardig oplopen in de kosten .. Maar er zijn forumers die hem nog hebben liggen.

francois

vervang hem zo snel  mogelijk als hij te zwaar gaat draaien dan kan je de kachelweerstand kapot gaan (verbranden)

gr

Tim H uit E

goedemorgen

ik snap het niet meer vanmorgen geen muis meer in de auto heel de weg doet ie t zoals het moet ,kan het zijn van de vochtigheid dat ie effe piept .
wou gisteren effe kijken maar dat blijkt best wel ingewikkeld te zijn .

Mvg Tim

v40pokemon

Citaat van: Tim H uit E op 19-02-2010 07:14:20

Mvg Tim

Ik weet niet zeker hoe het bij de 850 is, maar bij de S70 was het ongeveer 15 minuten werk. Dashboardkastje eruit, schermkap bij de benen. schroefjes eruit, kabelboompje optillen, oude eruit pakken, nieuwe erin en terug afbouwen... valt best mee. Overigens heb ik nu in de T-5R ook een muisje zitten. Toch iets in de lucht?  :eusa_eh:

aardigebas

die van mij piept ook af en toe, maar mijn vrouw vindt het een schattig geluidje! :eusa_wall:
In het voorjaar ga ik dit toch maar eens oplossen!
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,19343.msg357958.html#msg357958

cas

Citaat van: v40pokemon op 19-02-2010 07:51:51
Citaat van: Tim H uit E op 19-02-2010 07:14:20

Mvg Tim

Ik weet niet zeker hoe het bij de 850 is, maar bij de S70 was het ongeveer 15 minuten werk. Dashboardkastje eruit, schermkap bij de benen. schroefjes eruit, kabelboompje optillen, oude eruit pakken, nieuwe erin en terug afbouwen... valt best mee. Overigens heb ik nu in de T-5R ook een muisje zitten. Toch iets in de lucht?  :eusa_eh:

niets veranderd  ;)  t zelfde. haal nou maar los, want het wordt alleen maar erger. meteen vervangen is ook zo ...... dealer achtig. kijk nou maar eerst of je het kan repafixen. nieuw kan later nog als de piep terug komt.
:)
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....