Binnenverlichting

Gestart door martijn.met, 07-02-2010 10:04:48

Vorige topic - Volgende topic

martijn.met

Vrienden,

De binnenverlichting van mijn 850 gaat niet aan als ik de portieren open (geen van alle vier). Het paneel is al vervangen. De verlichting gaat wel aan mbv de knopjes.

Als ik de portieren open, gaat wel de portierverlichting aan.

Er zal dus een centraal deel zijn van waar alle portieren samenkomen en vervolgens naar het paneel in het plafond. ik vermoed een draadbreuk.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Ik zoek dus een overzicht van het electrisch circuit van een volvo 850 station uit '96. En wellicht hulp, hints en tips...

Dank
Martijn

NB Kofferklep verlichting gaat wel aan als ik de klep open.

cas

SAME here :-) van de 1 op andere dag. en idd omdat het bij geen van alle deuren dus meer werkt.....  lijkt het me sterk dat opeens alle vier de micro switches zijn vastgevroren oid. lamp IN de deuren gaat ook hier wel aan. maar binnen toplights blijven uit.

back to you Martijn!  ;D
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

EdenAli

stomme vraag maar heb je de knopjes wel goed staan aan het plafond?

haasje

Je binnenverlichting wordt aangestuurd door je centrale vergrendelingsrelai (205/206). Misschien dat die defect is.

cas

Citaat van: EdenAli op 08-02-2010 15:01:31
stomme vraag maar heb je de knopjes wel goed staan aan het plafond?

jep, dacht ook dat ik daar aangezeten had misschien, zo stom vind ik die vraag niet  ;D 
vergrendelingsrelais, je weet ook vast wel waar die zit?

haasje

onder je dashboard, aan de bestuurderskant

EdenAli

Ik heb er 2 liggen haal maar op

cas

tenks  ;D maar almelo is zo ver weg, om " even " op te halen, eerst uitzoeken of het dat relais is. tja.... hoe anders dan een andere te plaatsen... denk..

850estatetdi

Citaat van: cas op 08-02-2010 17:02:59
tenks  ;D maar almelo is zo ver weg, om " even " op te halen, eerst uitzoeken of het dat relais is. tja.... hoe anders dan een andere te plaatsen... denk..

ik ga morgen(woensdag naar abbenes als je wil zou ik ze mee kunnen nemen voor je is voor mij geen moeite. en abbenes den haag is niet zo ver :P

martijn.met

Hallo kenners!!

Ik duik binnenkort onder mijn dashboard voor het relais. Dank voor die tip. Misschien is het zo simpel.
De knopjes in 'het plafond' staan goed. Was inderdaad het eerste waar ik naar keek. De garage heeft dat hele element vervangen. Ook dat was het dus niet.

Is een dergelijk relais gewoon te koop bij de garage?

Martijn

haasje

Ik heb er nog wel thuis liggen, maar ik denk dat je eventueel ook wel op een slopery terecht kunt. Er zijn verschillende uitvoeringen (andere typenummers).

martijn.met

thanks. ik zal eerst kijken en dan door naar de sloop. en anders zoek ik je weer op!

cas

ppfftt.. .spontaan werkte de boel weer, en vandaag zat een maatje aan de schakelaars in de hemel. en nu is het weer het oude liedje....

hemeltje maar loshalen en nakijken..