Bert en z'n V70 Europa 2.5TDi uit Ermelo

Gestart door bkop, 17-02-2010 18:05:05

Vorige topic - Volgende topic

bkop

Ik heb de afgelopen weken op de verschillende onderdelen van dit forum een en ander gevraagd en geroepen. Het is nu een mooi moment om mezelf en mij D-roffel even voor te stellen.

Mijn naam is Bert, ik woon in Ermelo (Parel van de Veluwe) en ben vader van 3 kids. Ik heb samen met een compagnon een bedrijf, waarbinnen we mensen helpen met re-integratie,outplacement, trainingen, coaching etc.

Sinds de zomer van 2007 ben ik V70 (diesel) rijder en heb in december m'n 2e V70 gekocht. Ik heb 8 jaar geleden een tijdje de 264GLE van m'n vader als hobby auto gehad, maar die is weer verkocht. Mijn neef en mijn voormalige echtgenote rijden een 940 Polar, Schoonouders een V40 en m'n zus en zwager een V70 ('08).

Mijn karretje is een V70 Europa 2.5TDi van juli 1998. Ik ben de 2e eigenaar, de eerste is een goede kennis van me. Toen ik er op 30 december 2009 mee weg reed stond er 297.304km op de klok. Deze puik onderhouden machine is uitgerust met een automaat, een beige interieur met half lederen bekleding (heerlijk die lichte kleur), winterbanden en een afneembare trekhaak (ja, ja). Lakkleur: 417.

Momenteel ben ik bezig om de wagen een beetje te pimpen met houtinleg (heb ik al liggen), Pookknop van hout (nog op zoek), mistlampen voor (nog op zoek) en een vol-lederen bankstel (nog op zoek).  
Misschien in de toekomst met een ander grilletje en heldere koplampen.

Wat me opvalt bij dit Volvo 850 forum is, dat mensen op een leuke, humoristische en hulpvaardige manier met elkaar omgaan. Snel en (meestal) deskundig reageren. Dat stimuleert ook weer om zelf een bijdrage te leveren (roept de a-techneut) en actief met het forum om te gaan. (Applaus voor jezelf dus  :eusa_clap: )

Wil je meer weten, stuur me even een mailtje of PB (géén PIN-code).  ;D

Groeten,

Bert

AANVULLING PER 23-03-2010:

Iemand maakte een opmerking over de glans van de lak. Ik zei toe dat ik zou kijken met welke coating de wagen is behandeld door de vorige eigenaar. Dat is hier te vinden: http://www.allroundpaintprotection.com/.

Inmiddels heeft mijn V70 een paar veranderingen ondergaan, met dank aan mede forummers. Kijk hier voor de klussen:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,39762.0.html
en
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,40199.0.html

Einde aanvulling

fredtref

Welkom,

Mooie strakke kar

gr.

Fred

mafvanvolvo

Hallo Bert: Mooie auto,net even opgepoetst zie ik,zit wel een heel mooi stuur in en voor de rest veel veilige kilometers toegewenst.   Groeten Ted.

jan piet

Hallo Bert,

Mooie wagen, geweldige combi met de automaat en diesel. heb het zelf ook met errug veel plezier gereden. Gaat dat niet broeien, stoelverwarming en hoogpolig nylon?  :evil: ;D
Gr,JP

)()()sT

Hee, zo'n dash wil ik ook  :eusa_dance: ;D
Leuke introductie, met gelijk mooie foto's. Mooie auto hoor, veel plezier met je 2e diesel.
Heb je de vorige verkocht?

Joost

bkop

Bedankt voor jullie enthousiaste reacties, tot nu toe.  Deze mooie kar heeft geen stoelverwarming, dus er gaat niets broeien (helaas).

De vorige, ook een V70 aut 2.5TDi (10-98) met 416.000km was ik binnen 25 minuten kwijt aan een handelaar die twee dagen eerder iemand op bezoek had gehad die zo'n kar zocht. Ik kon hem gelijk laten staan en kreeg gratis een leenauto mee voor anderhalve week. Ongelofelijk als je ziet hoe slecht de handel is en hoe lang mensen met auto's lopen te leuren.

Ik heb van de vorige eigenaar begrepen dat hij de auto heeft laten behandelen met een of ander glimspul (blijvend). ik zal eens vragen hoe dat heet.

elianmars

Mijn dashboard ziet er toch heel anders uit, hoor  :eusa_think:

hathü

Fijne wagen zo,n TDI met automaat ;). Succes met het pimpen(schroef er dan ook ff een dakspoiler op zal hem goed staan) 8)

mark760

Welkom, mooie wagen!

Toch als tip een TomTom is veel gebruiksvriendelijker dan een 747-400 cockpit.
(Al moet ik bekennen dat het me wel bevalt een final approach zonder vliegers voorin).

Mark

FGG

Welkom op 't Forum, Bert.

Mooie auto met een bijzonder interieur.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

ro~djo

Welkom Bert,

Leuke intro

Het grilletje wat ie nu heeft is ook wel erg mooi hoor

Verder is het een plaatje van een wagen.

Maare waar zit nou dat knopje van je pechverlichting precies  ;D kan het zo 1,2,3 niet vinden  :eusa_doh:

marcoenpaula

Hoi Bert.
Welkom op 't leukste forum van nederland ;D
Strakke bak hoor.Ziet er netjes uit :eusa_clap:
Maar uhh....Kzie de asbak niet zitten :eusa_think:
Veel plezier...

Groet'n

Jans Duiven

Welkom dit forum.
Veel lees- en kijkplezier!

Hans

bkop

Citaat van: hathü op 18-02-2010 11:25:35
Fijne wagen zo,n TDI met automaat ;). Succes met het pimpen(schroef er dan ook ff een dakspoiler op zal hem goed staan) 8)

Klopt, was ik vergeten op m'n lijstje, maar die hoort er zeker bij. thanks.

bkop

Citaat van: marcoenpaula op 18-02-2010 19:24:55
Hoi Bert.
Welkom op 't leukste forum van nederland ;D
Strakke bak hoor.Ziet er netjes uit :eusa_clap:
Maar uhh....Kzie de asbak niet zitten :eusa_think:
Veel plezier...

Groet'n

Ik rook niet, dus die heb ik er uit gehaald en een extra GPS schermpje gemonteerd ;-))