!!!Help, geen compressie op cilinder 4!!!

Gestart door DerWeis, 16-02-2010 06:26:24

Vorige topic - Volgende topic

Turbo-Geek

Nu je bij 1 cilinder geen compressie hebt is het enige wat je kunt doen de kop eraf halen en zien wat precies de schade is.
Een zuiger kan een gat hebben als een klep bijvoorbeeld afbreekt oid.

Begin in ieder geval alvast maar de knip te trekken :(
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

Wout309t

Misschien kan je met een scoop kijken?? En anders gewoon de kop trekken.
2011 V70 2.0T R-Design MT

UserID6342

Je zult idd eerst de kop eraf moeten halen om te zien wat de schade nu precies is.  Ook wij kunnen zo weinig zinnigs zeggen over de toedracht / schade.  Het blok zal eerst los moeten.  Succes alvast !

reneetje

Lektest doen!

Als je en beetje handig bent ook goed zelf te maken/doen.

Pak een oude bougie en boor daar een gaatje van ongeveer 4 mm in de lengte doorheen en maak er bovenop een compressor slang luchtdicht op.

Vervolgens de bougie in cylinder 1 draaien en dan een klein beetje druk erop zetten met de lucht compressor.

Hoor je in je inlaat lucht fluiten/suizen -------> kleppen inlaatkant
Hoor je in je uitlaat luicht fluiten/suizen ------>kleppen uitlatkant
Hoor je in je carter (olie dop er even afhalen) lucht suizen /fluiten -----> cylinder(veren)

En zo met alle cylinders doen....

_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

arjenT5R

Kop trekken en dan verder kijken
verbrande klep ofzo hoor je vaak nix aan.
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Thys

Citaat van: arjenT5R op 22-02-2010 10:04:40
verbrande klep ofzo hoor je vaak nix aan.

Mwoh... Daar gaat 'ie heel beroerd van lopen, en dat hoor je echt wel. Vraag me niet hoe ik dat weet :eusa_silenced:

thuur

Er moet toch wel een flink stuk uit die klep zijn gebroken dan (ze breken typisch aan de uitlaatzijde) wil je NUL compressie hebben. Is er geen klepstoter ingeklapt?

Gr :eusa_think:

DerWeis

De auto staat nu bij de garage en de kop wordt er nu af gehaalt, zodra ik meer weet laat ik het direct weten! :-\
Hoe kun je nou rechtlijnig denken in een ronde schedel?

DerWeis

Het heeft even geduurt maar nu toch een reactie van mijn kant, ben vanmiddag bij de garage geweest, de kop is er af en naar het revisiebedrijf gebracht voor verdere inspectie, Er bleek een hoek van de uitlaatklep af te zijn!!! maar gelukkig is de zuiger en de cilinder onbeschadigd gebleven. De meest logische redenering lijkt mij dat het stuk klep direct verbrand is!   Morgen hoor ik waarschijnlijk meer! ???

Misha

Citaat van: DerWeis op 01-03-2010 17:43:17
Het heeft even geduurt maar nu toch een reactie van mijn kant, ben vanmiddag bij de garage geweest, de kop is er af en naar het revisiebedrijf gebracht voor verdere inspectie, Er bleek een hoek van de uitlaatklep af te zijn!!! maar gelukkig is de zuiger en de cilinder onbeschadigd gebleven. De meest logische redenering lijkt mij dat het stuk klep direct verbrand is!   Morgen hoor ik waarschijnlijk meer! ???

Heeft mijn vader ook gehad met zijn Chevrolet Alero, complete hoek uit een klep gebroken en 0 compressie.
Wat er aan de hand is geweest weet men niet, waarschijnlijk materiaalfoutje in de klep. Was overigens na 4 jaar en 100.000 km.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Turbo-Geek

Nou ja met een ander klepje en wat mazzel blijft een hele dure operatie uit.
Mischien verstandig om de kop te laten doen nu hij er toch af is en hij er dan niet meer af hoeft in de toekomst.
De dure 'kop wissel' reparatie heb je nu toch al te pakken dus is het mooiste om alles mee te pakken waar je nu bij kan.
Maar goed, het kost wel allemaal extra en soms komt dat juist niet uit, ik weet hoe dat gaat ;)

DerWeis

Mijn auto loopt inmiddels weer, er was idd een uitlaatklep gebroken. De kop is naar het revisie bedrijf geweest, die heeft alle klephoedjes vervangen en de 2 uitlaatkleppen van de 4e cilinder. De rest zag er nog uit als nieuw dus het viel mee!

Weet ook iemand hou het komt dat het vaker voorkomt dat een uitlaatklep afbreekt? is er een verklaring voor?

Turbo-Geek

Geen andere verklaring dat een defect in het materiaal, in dit geval een klep die gewoon een zwakte had en wellicht te wijten is aan een fabricage fout oid.
Ik heb namelijk nog nooit gehoord van een dergelijk probleem en er dan een duidelijke oorzaak aan te wijzen is.

-D©©©L-

Citaat van: DerWeis op 22-03-2010 07:21:27
Mijn auto loopt inmiddels weer, er was idd een uitlaatklep gebroken. De kop is naar het revisie bedrijf geweest, die heeft alle klephoedjes vervangen en de 2 uitlaatkleppen van de 4e cilinder. De rest zag er nog uit als nieuw dus het viel mee!

Weet ook iemand hou het komt dat het vaker voorkomt dat een uitlaatklep afbreekt? is er een verklaring voor?

Een injector die niet meer voldoende inspuit (vervuild o.i.d.) kan een arm lucht/brandstof mengsel in 1 cilinder tot gevolg hebben. Daardoor loopt de temperatuur erg op en zullen de uitlaatkleppen als eerste bezwijken. Johann heeft een jaar of wat geleden eens wat meetresultaten gepost, de essentie van dat artikel is van toepassing op alle smaken injectoren.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,21491.msg408052/topicseen.html#msg408052