Snelheidsafhankelijk signaal

Gestart door haya, 08-12-2003 08:17:12

Vorige topic - Volgende topic

Hen3

:D GELUKT! :D

Weliswaar was de aansluiting niet aanwezig bij de radio, maar ik kom hem inderdaad van de stekker bij de klokken aftappen. Alleen zijn die nummertjes op die stekkers zo klein....
Op pin 6 en 7 staat ook bij een 850 dus een snelheidssignaal. Ik heb met een frequentiemeter even gekeken welke het meest geschikt was:

Pin 6, geeft volgens Danny 48 pulsen / omw (van de versnellingsbak neem ik aan).
In relatie tot de rijsnelheid meet ik hier ongeveer 24 pulsen per meter (bij 20 km/h ca. 128 Hz)

Pin 7, geeft volgens Danny 12 pulsen / omw. Hier meet ik hier ongeveer 5 pulsen per meter.

Ik heb pin 6 gebruikt. Deze is nauwkeuriger en valt binnen het bereik van mijn apparatuur.

De bovenzijde van het dashboard demonteren viel overigens erg mee  8).

Hendri

Johann

Nu we toch zo lekker bezig zijn, Ik moet een toerental signaal hebben.
Is dit pin 11 op dezelfde stekker?
Ook een injector puls binnen in de autyo zou handing zijn maar ik denk dat ik nu teveel vraag..

Iemand?

Hen3

Citaat van: Johann op 29-01-2004 18:10:11
Nu we toch zo lekker bezig zijn, Ik moet een toerental signaal hebben.
Is dit pin 11 op dezelfde stekker?
Ook een injector puls binnen in de autyo zou handing zijn maar ik denk dat ik nu teveel vraag..

Iemand?

gewoon even meten zou ik zeggen. Heb je een frequentiemeter (zit op de duurdere multimeters)?. Let wel op dat het signaal alleen werkt als de stekker aangesloten is. Als je gewoon op de pinnen van de losgenomen stekker meet komt er geen signaal.