licht zoemend geluid, S70 T5 aut

Gestart door timr, 16-02-2010 17:53:53

Vorige topic - Volgende topic

v40pokemon

Citaat van: Misha op 17-02-2010 08:47:43
Volgens mij is het gewoon standaard en inherent aan de werking.

Mijn vorige 850 met 190.000 gekocht, staat nu boven de 300.000 en rijdt nog steeds, de huidige doet het ook.

Het is een beetje een zoemend naaimachinegeluid wat je vooral bij lagere versnelling hoort: simpelweg omdat het geluid daarna overstemd wordt door banden, motor, uitlaat en windgeruis.

Mijn TDI had dit ook en alleen in de eerste versnelling. Al bij aanschaf deed hij dit al en bij verkoop (455.000km) deed de stofzuiger het nog even hard..
Volgens mij dus niets om je zorgen over te maken

timr

[/quote]
Dan is die vast stuk. :P
[/quote]

Inderdaad, maar volgens velen van jullie kun je er nog heel lang mee doorrijden zonder daadwerkelijk te moeten vervangen. Bij deze is de versnellingsbak geen struikelblok meer om de T5 niet te kopen.

bedankt voor de info allemaal!

)()()sT

Ik zeg altijd maar: als bij mijn R de AT stuk gaat komt er een handbak onder  :eusa_shhh: ;D

timr

;D daar heb je een goed punt!

Misha

Er wordt imho veel te overspannen gedaan over AT-bakken.
De AW50-42 is best een erg sterke bak en kan veel hebben.

Natuurlijk moet je niet elk stoplicht de bak in N hebben, gas geven en hem dan in D klappen, dat vinden ze minder leuk.

Als ie bij mijn S70 de geest geeft komt er gewoon weer eentje onder. Een AT-bak heeft als groot voordeel dat je dat irritante gare zaaggeluid niet hebt wat gewone koppelingen wel hebben, het is een lekkere klassieke automaatbak en als je gemiddeld per AT bak 2 koppelingen moet vervangen is het financiele plaatje ook niet al te gek.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

Denk je? Een revisiebak kost 2k enkel materiaal, een koppeling vervangen qua materiaal niet eens 10% daarvan.
Jij hebt een puntgave wagen, mijne met meer als 330k. is dat echt niet meer waard.

daytonawim

Mm, is mij nog nooit opgevallen, nu luister ik daar ook niet echt naar en de radio
staat nagenoeg altijd aan.

S70 T5 Aut aanschaf 160k nu 330k

Ik hoor wel  Rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, als ik optrek en het is glad !, de W stand bied dan uitkomst, edoch ook
dan niet te hard op het gas :-)

Misha

Citaat van: )()()sT op 18-02-2010 11:17:48
Denk je? Een revisiebak kost 2k enkel materiaal, een koppeling vervangen qua materiaal niet eens 10% daarvan.
Jij hebt een puntgave wagen, mijne met meer als 330k. is dat echt niet meer waard.
Ik zou niet persé een revisiebak hoeven hebben hoor, een sloper is ook best.

Ik ben zelf niet handig genoeg, dus een koppeling kost me tussen de 700 en 900 euro per stuk -als het dualmass vliegwiel tenminste nog heel is.

Zit je ook op 1500 a 2000 euro.

Een sloopbak erin lepelen zal zo tussen de 2000 en 2500 euro kosten. Ik vind het dat wel waard.

Tja, of dat het waard is bepaal je zelf natuurlijk.

In wezen is het als snel  niet meer economisch verantwoord,  eigenlijk elke vorm van addities op een auto van 10 jaar en 330.000 km als het geen Ferrari, Porsche oid is.

Tis maar net wat je plannen met de auto zijn. Ik wil het graag goed hebben: dan kost dat geld.
Onze Alto is net zo oud, maar daar hanteer ik heel andere normen.

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

Citaat van: )()()sT op 18-02-2010 11:17:48

Even nuanceren: mijn opmerking is natuurlijk kort door de bocht, maar STEL mijn automaat geeft de geest, dan ga ik er toch wel over nadenken. Ik vind schakelen helemaal niet vervelend.
Komt natuurlijk ook doordat er in mijn vriendenkring een AT-naar-MT-expert zit  ;D

V70geRwin

Zoemen in 1 is echt de automaat, de mijne met 275K heeft het ook. Is bij mij zeker weten niet de turbo.
Gezien andere post geen reden om het hierom te laten dus.

Compressie en olieverbruik natuurlijk wel even checken met die doktersjees ivm de al genoemde koude spoedritjes. Suc6!

timr

Citaat van: spekkie99 op 18-02-2010 15:18:27
Compressie en olieverbruik natuurlijk wel even checken met die doktersjees ivm de al genoemde koude spoedritjes. Suc6!

Was ik inderdaad ook van plan. Ik kan me inbeelden dat een dokter van wacht die 's nachts opgeroepen wordt voor een levensbedreigende zaak niet denkt van: "Oh eerste 15min rustig aan" (wat volkomen terecht is natuurlijk  :) ).

Ik heb nog een vraagje bij het meten van de compressie. Op dit forum heb ik enkele keren het volgende gelezen:

"Alle bougies er er uit, warm blok en gas volledig open anders is het zinloos."

Maarheu, als alle bougies er uit zijn...hoe hou je dan die motor draaiend?
Zelf was ik van plan om d.m.v. een fluke datalogger en amperemetertang de startstroom te meten (dus starmotor bekrachtigen met onderbroken ontsteking, en dit ongeveer 4 toeren lang). Je hebt dan geen info over de absolute compressiewaarden, maar verschillen tussen de cilinders onderling zullen wel zichtbaar zijn denk ik.

reneetje

Citaat van: timr op 18-02-2010 18:06:17
Citaat van: spekkie99 op 18-02-2010 15:18:27

Was ik inderdaad ook van plan. Ik kan me inbeelden dat een dokter van wacht die 's nachts opgeroepen wordt voor een levensbedreigende zaak niet denkt van: "Oh eerste 15min rustig aan" (wat volkomen terecht is natuurlijk  :) ).

Ik heb nog een vraagje bij het meten van de compressie. Op dit forum heb ik enkele keren het volgende gelezen:

"Alle bougies er er uit, warm blok en gas volledig open anders is het zinloos."

Maarheu, als alle bougies er uit zijn...hoe hou je dan die motor draaiend?
Zelf was ik van plan om d.m.v. een fluke datalogger en amperemetertang de startstroom te meten (dus starmotor bekrachtigen met onderbroken ontsteking, en dit ongeveer 4 toeren lang). Je hebt dan geen info over de absolute compressiewaarden, maar verschillen tussen de cilinders onderling zullen wel zichtbaar zijn denk ik.

Compressie meet je met een startende motor , nooit met een draaiende motor, dus ontsteking afsluiten (doppen eraf)
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

timr

Ok bedankt!

En waarom moet de gasklep dan volledig open? Is dit om ervoor te zorgen dat de cilinder zich volledig vult met lucht en je geen onderdruk in de cilinder hebt bij het sluiten van de inlaatklep? of is er nog een andere reden?

reneetje

Citaat van: timr op 18-02-2010 19:05:44
Ok bedankt!

En waarom moet de gasklep dan volledig open? Is dit om ervoor te zorgen dat de cilinder zich volledig vult met lucht en je geen onderdruk in de cilinder hebt bij het sluiten van de inlaatklep? of is er nog een andere reden?
Tja, da's een goeie , zo is het mij geleerd .......... :eusa_think:

Ik denk het wel ja , de motor heeft dan het minste weerstand om rond te draaien......

Toch  ???
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

mehn

En volgens VADIS moet zelfs de vliegwielsensor afgekoppeld ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD: