speling stuurhuis of binnenste kogels

Gestart door post767, 13-02-2010 20:23:19

Vorige topic - Volgende topic

post767

hallo,

ik heb al eerder hier over gepost, maar heb nu een dringende vraag!

We gaan volgende week op wintersport en ik wil weten of ik zo veilig op vakantie kan?

Wanneer ik mijn auto voor op blokken zet en ik voel aan mijn voor wiellen, dan kan ik deze lichtelijk in de stuurinrichting bewegen. ( met je handen op kwart over negen )

Wanneer ik dit doe, hoor ik een zacht gezucht vanuit richting stuurhuis. Is dit normaal of moeten ze niet te bewegen zijn?

Bij de rechterkant voel ik ook wat speling op metaal zegmaar, ik verdenk zelf de binnenste stuurkogel rechts, want op de buitenste kogels zit geen spelling!

Iemand een iedee? De auto rijd verder gewoon goed, je merkt niks bij het rijden!

grt ward

thuur

Ik denk dat je dit topic bedoelt :eusa_think:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,38637.0.html

En welke van de genoemde vragen en tips heb je wat mee gedaan?

Gr ???

post767

He thuur,

Ik heb de buitenste kogels op speling gecontroleerd, dat hebben ze niet, wel zijn de stofhoezen wat verdroogd en hebben kleine scheurtjes. Deze zullen ook in het voorjaar vervangen worden. Mijn draagarmen lijken optisch ok.

Het voelt als of de speling dus op de binnenste kogels of het stuurhuis zit. Verder vraag ik me af of het normaal is dat je het stuurhuis met de hand wat kan bewegen, dit maakt een zuchtend geluid.

Uiteindelijk wil ik gewoon komend weekend veilig naar de wintersport

thuur

Citaat van: post767 op 15-02-2010 17:48:02
Het voelt als of de speling dus op de binnenste kogels of het stuurhuis zit. Verder vraag ik me af of het normaal is dat je het stuurhuis met de hand wat kan bewegen, dit maakt een zuchtend geluid.

Dat is met beide voorwielen gedemonteerd?

Gr :eusa_think:

post767

Hoi,

Nee dit is met de wiellen nog gemonteerd, maar wel zonder bekrachtiging, wanneer de motor loopt is de speling nihil aan de linkerkant, Rechts voel je nogsteeds wat speling, voel echts alsof het op een gewricht zit

thuur

Ik kan me geen voorstelling maken van het zuchtende geluid en het "op een gewricht zitten" ???

De auto stuurt verder wel normaal?
Heb je stuurolie 'verbruik'?
Peil staat goed?

Speling op een kogel voel je zowel met als zonder lopende motor (pomp).

Gr ???