Advies ivm komend onderhoud en km stand (340.000)

Gestart door Kruidenpotje, 18-06-2008 17:54:53

Vorige topic - Volgende topic

Kruidenpotje

Hallo Allemaal,

Ik heb een 850 TDI van 1996 met 340.000 km op de teller. Ik rijd nu 1,5 jaar met de auto en heb 80.000 probleemloze km's achter de rug. Bij 360.000 moet er echter flink wat gebeuren qua onderhoud en ik vraag me af of dat nog de moeite waard is. Ik ben technisch een absolute no-no dus ik heb zelf geen idee of de auto dit verder aan zou moeten kunnen. Ik wil echter wel nog zo'n 100.000 km kunnen rijden anders maak ik veel kosten en heb ik er weinig aan. Wat is jullie advies, kan ik na het groot onderhoud nog zo'n 100.000 km rijden of raden jullie het mij af.

Alvast bedankt voor de moeite.

Gr. Ronald

de boekhouder

De motoren kunnen dat goed hebben. Wel van belang is de staat van onderhoud / de onderhoudshistorie.
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Kruidenpotje

De auto is altijd heel goed onderhouden, ik heb bij de garage (Volvo dealer) de gehele onderhoudshistorie ingezien (in hun computer en voor zover ik er iets van snapte) en ik heb ook alle onderhoud (om de 15.000 km) bij hen laten doen.

thuur

Als je er nog een flinke poos mee wilt rijden is alle onderhoud aan te raden ;)

Gr 8)

Kruidenpotje

V70geRwin

De 850 in het algemeen rijdt makkelijk naar 4-5 ton, zowel diesel, benzine en zelfs LPG.
Kijk maar eens in het "wie heeft de hoogste KM stand topic".

Of het nog de moeite waard is bepaal je zelf en is afhankelijk van wat "veel onderhoud" is.

Over het algemeen zijn 850 TDI's, zelfs met 3,4 en 5 ton nog relatief veel waard op de markt dus dat zegt ook wel iets...