Aankoop V70 turbo

Gestart door pietzoekt850, 09-01-2006 10:05:26

Vorige topic - Volgende topic

pietzoekt850

Hallo.
Ik rijd nu een 740 en wil een 850 of V70 gaan rijden. Ik heb een aanbod van een V70, 2.5/20V, turbo, uit 1997, 225000 km. Met multipointinjectie geloof ik. Het is een mooie wagen, maar als ik vanmiddag ga proefrijden wordt ik natuurlijk verliefd. Wat kan ik verwachten van deze auto qua onderhoud? IS multipoint duur als het stuk is en hoe vaak gaat het stuk? Waar moet ik op letten, wat zijn zwakheden van deze wagen? Heel erg bedankt voor een antwoord!

The Saint

Hey Piet, dus jij gaat vanmiddag lekker een proefritje maken?! Dat zal je idd wel bevallen denk ik.

Ik heb geen idee wat multipoint is hoor, dus echt helpen kan ik je niet. Wel kan ik je uit ervaring zeggen dat onderhoud aan een Volvo met turbo iha niet bepaald goedkoop is. Dwz als je alles laat doen via het normale circuit. Kun je dingen zelf, of heb je een 'mannetje' dan kan dat aardig schelen natuurlijk. Een uurtje bij de dealer kost gemiddeld zo'n 80 euro geloof ik, dus een middagje sleutelen loopt snel op.

Ook al heb ik niet echt een antwoord, ik denk ik reageer maar even want omdat je vanmiddag al gaat rijden weet ik niet of R voor die tijd nog veel reacties komen.

Suc6 iig.
No shirt no shoes, no pinball

mehn

Citaat van: pietzoekt850 op 09-01-2006 10:05:26
Hallo.
Ik rijd nu een 740 en wil een 850 of V70 gaan rijden. Ik heb een aanbod van een V70, 2.5/20V, turbo, uit 1997, 225000 km. Met multipointinjectie geloof ik. Het is een mooie wagen, maar als ik vanmiddag ga proefrijden wordt ik natuurlijk verliefd. Wat kan ik verwachten van deze auto qua onderhoud? IS multipoint duur als het stuk is en hoe vaak gaat het stuk? Waar moet ik op letten, wat zijn zwakheden van deze wagen? Heel erg bedankt voor een antwoord!

Aan de specificatie te zien die je hierboven geplaatst hebt is het een 2.5T met 193pk (of iets dergelijks).
Ik weet niet precies hoe dat bij de V70 zit, maar bij de 850 van 1995/96/97 moet elke 120000 de distributieriem vervangen worden. Ik ga er vanuit dat dat bij de 2.5T V70 ook zo is. Met andere woorden: bij 240000 moet de distributieriem vervangen worden.

Verder moet je de aankooptips op dit forum maar eens doorlezen, daat staan nog wel wat aanwijzingen in.

Ik geloof niet dat multipointinjectie duurder zou zijn als bij auto's die dat niet hebben. Volgens mij hebben alle 850's en v70's dat  ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Christiaan

Citaat van: mehn op 09-01-2006 10:20:25
Ik geloof niet dat multipointinjectie duurder zou zijn als bij auto's die dat niet hebben. Volgens mij hebben alle 850's en v70's dat  ;)

Volgens mij hebben alle moderne auto's van pakweg 15 jaar en jonger dat :o

The Driver

de 2.5T is wel de lekkerste All-round motor. Mijn broer heeft dezelfde motor in de XC70 classic. Heerlijk veel koppel onderin en meer dan zat vermogen (193PK).

Frans Harkema

Citaat van: The V70R Driver op 10-01-2006 10:27:57
Heerlijk veel koppel onderin en meer dan zat vermogen (193PK).

Aangezien de 2.5T een kleinere turbo heeft, spoelt deze sneller op en zorgt aldus voor flink wat trekkracht in het onderste toerengebied. Dat dit een blok is met een fijn karakter heb ik ook al van meerdere kanten gehoord.