Hoe zuinig is jouw Diesel

Gestart door Hiker, 19-02-2010 10:10:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

elianmars

Citaat van: Gert op 20-02-2010 11:55:37

Mensen die hier van die droomcijfers halen, hebben die het over het werkelijke of het boordcomputerverbruik?

Bij mij gaat het over het daadwerkelijke gebruik. Ik reken het bij elke tankbeurt uit.

Boordcomputer zit niet eens in mijn wagen  ;D

fredtref

Citaat van: elianmars op 20-02-2010 13:19:35
Citaat van: Gert op 20-02-2010 11:55:37

Mensen die hier van die droomcijfers halen, hebben die het over het werkelijke of het boordcomputerverbruik?

Bij mij gaat het over het daadwerkelijke gebruik. Ik reken het bij elke tankbeurt uit.

Boordcomputer zit niet eens in mijn wagen  ;D

Rekenen is niet nodig, ik vul altijd mijn tankbonnen in op autoverbruik.nl heb je gelijk vergelijkings materiaal met andere Volvo's

RRRRR_Ramon

Mijn V70 2.5D aut.omaat doet momenteel 1 op 13 á 1 op 14 op de winterbanden. De zomerbanden zijn niet zuiniger, eerder minder zuinig. Dit komt door de hoge rolweerstand van de Kumho ECSTA SPT KU31. Ik had  niet gedacht dat ze voor een zoveel hoger verbruik zouden zorgen dan de Michelin Pilot Alpin winterbanden...  :-\

Dit zijn echte cijfers, de boordcumputer geeft wel ongeveer hetzelfde aan. Het is wel een redelijke indicatie in ieder geval. Met een fluwelen voetje en lagere kruissnelheden zakt het verbruik wel behoorlijk op de lange stukken, dan is 1 op 15,5 á 1 op 16 wel mogelijk. Ik tank de gewone diesel bij verschillende tankstations, Shell Express te Naarden, Total te Weesp maar meestal bij de Maxis te Muiden.
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Hiker

Roffelaars,

Mijn poll is al geslaagd: de mijne rijdt dus redelijk gemiddeld. Daarbij ken ik alleen nog de koude km-em, dus afwachten wat de warmere maanden gaan brengen.

Als het tune-budget er is zal het alleen maar beter worden. :eusa_dance:

"There is no way to happiness. Happiness is the way."
"Success is not the key to happiness. Happiness is the key to success. If you love what you are doing, you will be successful."― The Buddha

emjee67

ik rijd 1050 km met 1 tank diesel, normale rijstijl, veel stadsverkeer. De bc geedt 5,2 ltr per 100 km aan.

RRRRR_Ramon

#20
Citaat van: emjee67 op 21-02-2010 17:37:48
ik rijd 1050 km met 1 tank diesel, normale rijstijl, veel stadsverkeer. De bc geedt 5,2 ltr per 100 km aan.


Dat is wel heel zuinig, zeker in stadsverkeer...

[Edit] Ik las in je eerdere posts dat je auto nogal inhoudt en niet sneller dan 150 km/u wil rijden, is dat nog steeds zo of is dat opgelost?  :eusa_think:
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Jans Duiven

#21
Ik kom nog even op het verbruik versus zware voet terug.

Dit weekend voor de cijfertjes maar eens als een opa met stevige staar gereden en dan kom ik uit op een verbruik van slechts 6.2 l/100 km (1:16).

Vereiste wel een gigantische zelfbeheersing.... (Geen zak an zeg maar.)

EDIT: het 'gigantische' er vanaf gehaald en het nu op zelfbeheersing geprobeerd. 1:14.

Binnenkort gaat ie bij Gerben aan de kast om te kijken of de pomp nog dynamisch afsteld moet worden.


Hans

Bas850

Dat heb ik ook een beetje, snelweg verkeer 120km/u ongeveer 6.1 - 6.6 per 100km. 80km/u onder de 5.5 per 100km. Ga ik harder rijden dan de 120 kom ik toch wel rond de 7.5 per 100km.

Bas

"to finish first, you first have to finish"

Quota

hmm de afgelopen 90.000 km een gemiddelde gerealiseerd van 1 op 17.5. Rij lekker door, maar laat de airco niet zinloos aanstaan, rij anticiperend e.d. Heb verbruiken  gehad van 1 op 15, maar ook van 1 op 18,6. Alles obv voltanken aan de pomp en de kilometerstand noteren. in de winter is het verbruik hoger, maar staat de auto ook op banden met een grotere omtrek.

macdriver

1 op 14,5  in deze winterkou dus ben benieuwd wat ie van de zomer doet ;D

ed

Even voor de statistieken en geintresseerden:
Mijn V702.4D (163pk) doet met 16" velgen 1:16 bij een normale rijsteil. heb op vakantie door Zwitserland 1:19 gescoord. Ik reed dan zo'n 120 km/h. Ik vind dat hele nette waarden. Met de 18" velgen doet hij overigens 1:14-1:15 bij een normale rijstijl. Scheelt echt heel erg veel dus, veel meer dan ik had verwacht.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Quota

Citaat van: ed op 24-02-2010 11:12:01
Even voor de statistieken en geintresseerden:
Mijn V702.4D (163pk) doet met 16" velgen 1:16 bij een normale rijsteil. heb op vakantie door Zwitserland 1:19 gescoord. Ik reed dan zo'n 120 km/h. Ik vind dat hele nette waarden. Met de 18" velgen doet hij overigens 1:14-1:15 bij een normale rijstijl. Scheelt echt heel erg veel dus, veel meer dan ik had verwacht.

Zit er een omtrek verschil tussen de 16" en 18" banden? Want dat zou ook een groot verschil kunnen maken. Mijn huidige kilometers op de winterbanden zijn ook een stukje langer dan de kilometers op de zomerbanden.

laurens-s70

hey ik rij gechipte s70 tdi automaat rij gemiddelt 1.13,4 nu met de kou maar ik heb best zware voet gebruik vaak koppel in de 2;) bij normaal rijgedrag loopt hij 1.14,5 zoiets en dat wat jullie zeggen na chippen zuiniger is toch ook beetje fabeltje dat noemen ze ook wel verkoop praatjes want je hebt meer vermogen dus spuit hij ook meer in dus zuiniger zal hij er nooit op worden bij rustig rijden zal je het extra vermogen niet gebruiken maar wil niet zeggen hij zuiniger loopt groet laurens

VolvoDeMio

Citaat van: laurens-s70 op 24-02-2010 19:25:42
... en dat wat jullie zeggen na chippen zuiniger is toch ook beetje fabeltje dat noemen ze ook wel verkoop praatjes want ....
Aah, een kenner..... :eusa_whistle:

760volvo850

Net terug van retourtje noord zweden!  4175 km en gemiddeld 5.7 liter op de 100 km! Niet slecht dus  ;)