Verwarming 850 Gle

Gestart door Thijs850, 22-12-2010 16:02:25

Vorige topic - Volgende topic

Thijs850

Vanuit alle ventilatie roosters komt koude lucht behalve van het voorraam die geeft warme lucht.
Hoe kan dit en hoe kan ik dit oplossen? ???
Kan iemand mij uit de kou helpen..
Ik heb geen Airco maar gewoon verwarming.
Gereden 440 '91, 440 '95, 460 '96, 850 GLE ,93, V40 2013 T3 Summum 103K.
Huidig '93, 850 GLT met 203.502km gekocht huidige stand 320.700

rpakuypers

Ik heb ook zoiets bij mijn V70 ook gehad. Ik kon zelfs de plek waaruit de luchtstroom moest komen niet meer kiezen en achteraf bleek dat in de aansturing te zitten. Ik kocht van een forumlid een nieuwe regelunit met AC knop en alles werkt weer. Zal wel een foutje op de printplaat zijn geweest.

Groet,
Roger

haasje

Citaat van: rpakuypers op 22-12-2010 16:08:02
Ik heb ook zoiets bij mijn V70 ook gehad. Ik kon zelfs de plek waaruit de luchtstroom moest komen niet meer kiezen en achteraf bleek dat in de aansturing te zitten. Ik kocht van een forumlid een nieuwe regelunit met AC knop en alles werkt weer. Zal wel een foutje op de printplaat zijn geweest.

Groet,
Roger
Alleen bij de versies zonder ecc werkt het niet via electronica, maar via kabels. Waarschijnlijker is dat er ergens een klep niet (goed) mee komt met het verzetten van de draaiknop.

UserID6342

Linksonder schopplaat er even af schroeven met 3x Torx 25, dan kijk je rechts omhoog en zie je de kachelkleppen zitten.  Als je nu aan de knoppen draait moeten deze kleppen meebewegen.  Ik dacht dat de onderste, uit mijn hoofd, voor de standen boven, onder, beneden, etc. was en die daarboven zit voor de temperatuur.  Aan de rechtse kant van dit huis zit ook een kraan en die is voor de temperatuur rechts. 

Het kan zijn dat het schuifknopje / draaiknopje links van de middelste roostertjes niet meer goed afsluit.  Deze regelt de toevoer van frisse lucht in je auto.  Dan het bovendek loshalen van je dashboard en kun je het zien of idd die klep ook op en neer gaat.  Ik denk zelf dat je het in de laatste klep moet zoeken.  Of het schuifje staat gewoon verkeerd.  Je moet de meest linkse hebben die naast de middelste roostertjes zitten.