Maatschappelijk Verantwoord Bestaan

Gestart door The Saint, 21-02-2010 18:03:32

Vorige topic - Volgende topic

Ben

Mag ik in dit kader even aandacht voor onze moderatoren. Die verrichten hier heel veel vrijwilligerswerk.
Niet voor zieke kinderen of behoeftige ouden van dagen maar voor verslaafde Volvofanaten.
Mooi werk en zeer gewaardeerd  :eusa_clap:

heutink

Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

UserID6342

Citaat van: Ben op 22-02-2010 18:11:34
Mag ik in dit kader even aandacht voor onze moderatoren. Die verrichten hier heel veel vrijwilligerswerk.
Niet voor zieke kinderen of behoeftige ouden van dagen maar voor verslaafde Volvofanaten.
+ 1

The Saint

Mooi werk en zeer gewaardeerd  :eusa_clap:

Ja hoor, dat mag jij.

Zeer mee eens!  :)
No shirt no shoes, no pinball

Henk855

Ik steun al een aantal jaar de stichting Junior Tembo, gewoon omdat ik het een super goede instelling vind en omdat ik Ria en Joke persoonlijk goed ken. Beide zetten zich belangenloos in voor deze kinderen en het zijn 2 schatten van vrouwen die alle steun en middelen, zowel goederen als geldelijke heel goed kunnen gebruiken. Binnen kort gaan we samen een kompleet nieuwe website opzetten waar ik de grote drijfveer achter zal zijn.

Sjors

http://www.juniortembo.tk/
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

gewoon peter

Citaat van: tackle op 22-02-2010 15:47:23
Citaat van: gewoon peter op 21-02-2010 19:07:50
Citaat van: The Saint op 21-02-2010 18:03:32
Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen is inmiddels wel een bekend begrip. Zelf heb ik via mijn werkgever enige ervaring met Make A Difference Day bijvoorbeeld.
Maar er zijn genoeg mensen die privé regelmatig iets doen op dit gebied. Zoals onze mod Ben bij de Stichting Hoogvliegers bijvoorbeeld. Ook in mijn omgeving hoor ik steeds vaker dat bijvoorbeeld een vakantiekindje in huis wordt genomen (deze minderbedeelde kinderen hebben anders geen vakantie) of andere hulp wordt geboden aan mensen die het kunnen gebruiken.

Ik heb het hier dus even niet over financiële bijdragen of het argument "ik betaal er al voor via mijn belasting" (dit zeg ik zelf ook altijd, ik sta er ook achter, maar daar gaat het nu even niet over).

Doen jullie iets? Deden jullie iets? Of gaan jullie iets doen? Zo ja: wat??

Stop daar heel veel tijd in, bejaardenzorg en veel hulp (fysiek) voor mensen met een beperking. Goed onderwerp, maar in mijn hele eigen optiek (weet niet alles uiteraard, maar wel al heel erg lang) wel een tikkie rood. gr. peter   
tikkie rood? Betekend dat alles wat met altruisme te maken heeft per definitie links is?

Tackle, helaas begrijp ik niet wat jij bedoelt met alles wat met altruisme te maken heeft per definitie links is. Ik vraag me af wat er met altruisme te maken kan hebben. Volgens mij kunnen daden altruistisch zijn, maar dat ze dan per definitie links moeten zijn? Geen idee. Zoiets komt uit jezelf en dat zie je bij Simon the Saint, plotseling gaat er iets leven in hem waardoor hij zich afvraagt of hij misschien nog zinvollere dingen kan doen dan alles waar hij nu mee bezig is. En voorzover ik zijn posts lees is hij niet rood (in de vorm van links). Maar dit is wat ik vind en Simon nog steeds Klasse van je. gr. peter

bkop

Citaat van: The Saint op 22-02-2010 17:38:32
Citaat van: cas op 22-02-2010 16:13:36maar, heb je zelf een ervaring gehad, waardoor je het nu anders ziet? of is het puur interesse waarom je dit topic hebt gestart.

Daarnaast ben ik 2 jaar geleden aan de dood ontsnapt, en dat zet je soms ook aan het denken.

Nu nog de actie..  ;)

Wat heb je nodig om tot actie over te gaan? Ik kan me voorstellen dat de ervaring die je beschrijft genoeg emotionele lading heeft om daadwerkelijk een doel te stellen en een actie plannetje te maken. Als je er echt iets mee wilt, wil ik je van harte helpen (via pb, lijkt me)

Groeten,

Bert.

bkop

180 punten !!!

The Saint

Citaat van: bkop op 22-02-2010 20:02:03
Citaat van: The Saint op 22-02-2010 17:38:32
Citaat van: cas op 22-02-2010 16:13:36maar, heb je zelf een ervaring gehad, waardoor je het nu anders ziet? of is het puur interesse waarom je dit topic hebt gestart.

Daarnaast ben ik 2 jaar geleden aan de dood ontsnapt, en dat zet je soms ook aan het denken.

Nu nog de actie..  ;)

Wat heb je nodig om tot actie over te gaan? Ik kan me voorstellen dat de ervaring die je beschrijft genoeg emotionele lading heeft om daadwerkelijk een doel te stellen en een actie plannetje te maken. Als je er echt iets mee wilt, wil ik je van harte helpen (via pb, lijkt me)

Groeten,

Bert.

Hey Bert, heel sympathiek van je. Toch wil ik dit liever zelf in de hand houden (wat, waar, wanneer).

Groeten Rudy
No shirt no shoes, no pinball

daytonawim

Ik heb een jaar of 7 de vrijwillige brandweer gezeten, leuk maar dat vreet tijd !

Tegenwoordig zie ik helaas steeds vaker dat vrijwilligers worden misbruikt voor
werk dat eigenlijk betaald hoort te zijn.

Mischien ga ik eind an het jaar wel een half jaartje naar Afganistan, Bosnie of Irak.

reneetje

Citaat van: daytonawim op 23-02-2010 10:55:35
Ik heb een jaar of 7 de vrijwillige brandweer gezeten, leuk maar dat vreet tijd !

Ik ken er genoeg die dit ook doen , maar dan niet uit het oogpunt van maatschappelijk verantwoord bestaan.....

Meer voor de riante vergoeding die er tegenover staat en voor de gezellige uurtjes na de wekelijkse oefening....   
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

daytonawim

Ow vertel eens over die rainte vergoeding  :o :o :o

Ik kan geen loonstrook of jaar opgaaf terug vinden hoor  :eusa_wall:, Mm, klopt
nooit 1 cent gezien hoor.

Enne 7 jaar opleidingen gevolgd, en gemiddeld 100 uitrukken per jaar, dus ook niet
echt een gezelligheids clubje.

reneetje

Citaat van: daytonawim op 23-02-2010 15:13:58
Ow vertel eens over die rainte vergoeding  :o :o :o

Ik kan geen loonstrook of jaar opgaaf terug vinden hoor  :eusa_wall:, Mm, klopt
nooit 1 cent gezien hoor.

Enne 7 jaar opleidingen gevolgd, en gemiddeld 100 uitrukken per jaar, dus ook niet
echt een gezelligheids clubje.
Nou dan zit dat hier (Zwolle) anders in elkaar , hier staat er wel een vergoeding tegenover.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

bkop

Citeer

Hey Bert, heel sympathiek van je. Toch wil ik dit liever zelf in de hand houden (wat, waar, wanneer).

Groeten Rudy

Uiteraard, het aanbod ligt er, je mag het helemaal zelf vorm geven. en als je er niets mee wilt laat het het gewoon liggen.

Groeten, Bert

Mods edit
quote hersteld

Domaso

Op 31 december 2008 samen met enkele medestanders een Bewonerstichting opgericht. Ik ben secretaris van de "Stichting Bewonerscomité 56 huizen". [ De Bewonerscommissie "Stichting Bewonerscomité 56 huizen" behartigt de belangen van huurders/bewoners van de Spoorkolonie, zijnde een complex van 56 woningen in het Sittardse Limbrichterveld aan de Akkerstraat, Korenstraat en Tunnelstraat.]
Wij zijn het gevecht aangegaan met woningcorporatie Zo Wonen die al jaren met sloopplannen rondloopt voor ons complex.
Na een jaar van proberen tot overleg te komen met woningcorporatie en gemeente hebben wij gisteren naar alle politieke partijen en een verscheidenheid van media een "smeekschrift" gestuurd. Tot nu toe heeft alleen de SP gereageerd door ons "smeekschrift" op hun website te plaatsen: http://marleenvanrijnsbergen.sp.nl/weblog/files/2010/02/@230210-Smeekschrift-Spoorkolonie-1.pdf
FREE LIMBABWE
  Limburg vrie!