voorbereidingen opties

Gestart door PetersP, 21-02-2010 18:43:14

Vorige topic - Volgende topic

PetersP

Hallo,

Ik heb het middenconsole van mijn 850 t5 station 1996 losgehaald. Ik zie dat hier, achter de "loze/dode" knopjes, aansluitingen zitten (bedraad en al) voor waarschijnlijk stoelverwarming(?). Ook onder de stoelen lopen draden die aangesloten zijn. Is dit standaard voorgemonteerd? Zou dit inhouden dat misschien het aansluiten van knopjes voldoende zou zijn?

Pascal

Misha

Nee, ben bang dat er ook matten in moeten.
En een relais, zo uit mijn hoofd.
Bekabeling zelf ligt er meestal al wel.

Maar welke plek bedoel je precies, die loze stekkers ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

PetersP

Ik heb aan de onderkant van het middenconsole het relais voor de elektrische ramen. Voor de elektrische raambediening kunnen eventueel extra knopjes ingebouwd worden aan passagiers- en bestuurderszijde. Ik heb hier wel kant-en-klare stekkertjes onder zitten.

Misha

Citaat van: PetersP op 21-02-2010 21:43:06
Ik heb aan de onderkant van het middenconsole het relais voor de elektrische ramen. Voor de elektrische raambediening kunnen eventueel extra knopjes ingebouwd worden aan passagiers- en bestuurderszijde. Ik heb hier wel kant-en-klare stekkertjes onder zitten.
Klinkt idd als stoelverwarming ja.

cas

zal dat idd niet gewoon standaard in 1 en dezelfde draadboom zitten allemaal om kosten te besparen. en bij evt keuze de rest van de materialen te plaatsen? zoals de matjes, raam motortjes etc...
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

PetersP

Ik denk dat de matjes niet achteraf in de stoelen gemonteerd kunnen worden aangezien dan de bekleding verwijderd moet worden. Ik zal maar eens via internet knopjes kopen en het maar uittesten. Ik zal hierover wel berichten;)

Misha

Citaat van: PetersP op 22-02-2010 22:15:36
Ik denk dat de matjes niet achteraf in de stoelen gemonteerd kunnen worden aangezien dan de bekleding verwijderd moet worden. Ik zal maar eens via internet knopjes kopen en het maar uittesten. Ik zal hierover wel berichten;)
Jazeker kan dat wel. Je moet alleen de bekleding er even af halen.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,28118.msg588168.html#msg588168

cas

Citaat van: Misha op 22-02-2010 23:26:20
Jazeker kan dat wel. Je moet alleen de bekleding er even af halen.

http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,28118.msg588168.html#msg588168

wauw,... wat een topic, die ga ik als ik tijd heb vanavond even lekker doorspitten! mooie fotoreportages  ;D

)0H@N

Dat heb ik ook al geprobeerd.... Werkt niet. Helaas.
Ik ben momenteel ook m'n auto aan het uitbreiden kwa opties. Voorbereiden op stoelverwarming. En elektrische ramen achter. Voor de elektrische ramen achter heb je een extra kabelboom nodig die in het stekkerblok achter/onder de asbak zit. en natuurlijk het bedienpaneel bij de handrem. Andere deurpanelen en de motoren in de deur. Als je dat hebt zitten ben je een heel eind. Maar ik kan me herinneren dat ik het en tijd terug op de sloop aan het uitzoeken was en ik een draad in de stekker bij het scharnier van de deur/chassis miste. Maar zover ben ik nog niet, vanwege het jojoënde winter-wonderland.

Stoelverwarming moet met de bij behorende schakelaars zo te plaatsen zijn lijkt me. Ik heb dit zo overgezet van uit de ene auto in de andere. Zonder relais over te zetten, en het werkte. Aangezien er bij mij lederen bekleding in zat en in de donor auto niet moet ik nog matjes plaatsen. Ik weet dat hier 2 verschillende modellen van zijn in de 850. Dit heeft te maken met het aantal plooien. 2 of 3 plooien in het zitvlak. Bij de verkeerde zouden ze zo weer stuk zijn. Ik wilde er niet aan beginnen om een bestaand matje over te zetten wat werkt en bij demontage de boel kapot gaat en ik in beide( oude en nieuwe) stoelen niks meer heb. Met een nieuw matje bijna 100% werkend.
Thank you for flying with Volvo.

PetersP

Dan hoef ik dus nog niet schakelaars te kopen totdat ik het aantal opties wil uitbreiden. Ik heb gelukkig al elektrische ramen achter. Misschien dat het ooit stoelverwarming en geheugen in de stoelen wordt maar dat zijn luxe dingen die ik eigenlijk niet gebruik en alleen maar kapot kunnen (zo denk ik maar)...

Misha

Citaat van: PetersP op 23-02-2010 23:49:54
Dan hoef ik dus nog niet schakelaars te kopen totdat ik het aantal opties wil uitbreiden. Ik heb gelukkig al elektrische ramen achter. Misschien dat het ooit stoelverwarming en geheugen in de stoelen wordt maar dat zijn luxe dingen die ik eigenlijk niet gebruik en alleen maar kapot kunnen (zo denk ik maar)...

Stoelverwarming is anders verdmd lekker hoor !
Als je toch nieuwe matjes gaat kopen: er zijn ook lange die je hele rug tot aan je schouders bedekken.

Jeff

Citaat van: Misha op 24-02-2010 08:46:46

Als je toch nieuwe matjes gaat kopen: er zijn ook lange die je hele rug tot aan je schouders bedekken.
Past dit zomaar in een 850 dan?
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

cas

Citaat van: Jeff op 24-02-2010 15:23:56

gheghe, Jeff heeft weer een project idee gevonden  ;D

Jeff

Citaat van: cas op 24-02-2010 23:15:35
Citaat van: Jeff op 24-02-2010 15:23:56

gheghe, Jeff heeft weer een project idee gevonden  ;D
Als er ooit een keer een nieuw interieur in komt, dan zou ik dat wel willen inbouwen ja ;)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

big ben

Je wilde toch nog een T-5R interieur?? (marktplaats)

:eusa_think: