nerveuze pirelli's -> bandenadvies?

Gestart door 850fan, 19-01-2004 00:21:31

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

850fan

Nadat ik m'n 850 kocht met standaard stalen velgen met doppen, wilde ik eigenlijk wat mooie lichtmetalen velgen er om heen. Via via kon ik een mooie set Persus velgen 16 inch met 4 pirelli P-zero's overnemen. Maar sinds dit eronder ligt, heeft de auto veel last van sporing in de (snel)weg en heb ik snel last van aqua-planning. De auto trekt behoorlijk in het stuur en het voelt dus niet echt safe. Hier had ik met m'n 15 inch stalen velgen dus absoluut geen last van.
Auto is al 2 keer uitgelijnd en alle velgen (ook niet krom) zijn al uitgebalanceerd, maar niets helpt.
Over een paar maanden moeten de banden toch vervangen worden, maar wat voor band kan er nu het beste om de persus velg, zodat m'n 850 weer lekker comfortabel rijdt, want zo groot kan dat verschil tussen 15 inch en 16 inch toch niet zijn, of zie ik dat verkeerd?  ???



s©ub@

ik neem aan dat je banden ook wat breder geworden zijn buiten het feit dat je van 15" naar 16" bent gegaan... die breedte scheelt behoorlijk, ook kan de spanning nogal wat invloed hebben op het gedrag van de band; ik had mijn p-zero's op 3,2 bar staan (stikstof) maar ik blijf zelf wel van mening dat ik de pirelli's v#g#n#le banden vind... ;D

(zo ook de mening op mijn website <grin>)

laat je royaal informeren; ik ga aankomende zomer avon ZZ3 banden proberen (hoe dat gaat uitvallen laat ik nog wel ff weten) op 17" velgen...

suc6
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

spartamet

Geloof dat ik begrijp wat je bedoelt: was gewend aan een V70 AWD met 205 Michelins eronder, geen centje pijn. Nu echter met een V70R AWD voor Michelins en achter Pirelli, zo gekocht. Die Pirelli bevallen me echter niet en ik zou ze na de winter vervangen, afgelopen vrijdag echter een klapband bij 130 km/h, "gelukkig" een Pirelli. Nu eerst nog een paar maanden winterbanden en dan weer lekker Michelins. Mag wat kosten maar het verschil in bandengeruis en comfort is het me meer dan waard.
Succes met je keuze. By the way, kijk bij aanbiedingen even naar de produktiedatum op de band, gaat vaak om banden die al (minstens) een jaar eerder gemaakt zijn, dat wordt in Duitsland niet gepikt en in Nederland wordt daar nauwelijks op gelet, dus die worden hier in groten getale naar toe gehaald voor aantrekkelijke acties.

850fan

bedankt allemaal, dan worden het weer de oude vertrouwde michelins van de zomer  8)

gert850

probeer ook de Nokian NRV-i. Bevalt me uitstekend, zeer goede recensies in alle (ook Duitse) vakbladen. In 205/50 X 16 VR: 112,00 Euro per stuk inclusief alles. Een kennis van me heeft ze onder de T5-R, dat de Nokian NRZ-i in 215/45X17 ZR, 140,-- Euri. Is al >25000 km zeer enthousiast. Vindt ze beter dan de Michelin Sport.!
De band is stil, sportief/comfortabel en veel grip zowel op nat als op droog.
gert850
Gert 850

als je klein bent, komen de enge geluiden onder je bed vandaan, als je groot bent, van onder je motorkap