Introductie (en heel veel vragen)

Gestart door Alaindjie, 24-02-2010 20:47:02

Vorige topic - Volgende topic

Alaindjie

Hoi Bas,
had de auto van een vriendje overgenomen en deze armsteun zat er al in. Hem kennende heeft hij er zeker niets aan gedaan en heeft een vorige eigenaar dit ding erin geknutseld of heeft die er altijd al ingezeten. Wel handig, niet mooi vind ik persoonlijk.
De armsteun in mijn nieuwe 855 is veel beter en mooier. (Lees vooral degelijker !)

UserID6342

Citaat van: Alaindjie op 14-06-2010 22:34:23
Exact zoals Dirk omschreef (vraag me overigens af wat de kachelweerstand met de brandlucht te maken zou kunnen hebben ?)
Nou.... dan heb je er nog nooit eentje kapot gehad die aan het smeulen, etc. was gegaan, want dan had je de stank wel kunnen omschrijven :)  Omdat jij dus zei dat je brandlucht rook, was het eerste wat mij te binnen schoot die weerstand.

zyra

ik heb al meerdere 850's gezien die armsteunen hebben met 4 bekerhouders.. zo speciaal is dit echt niet hoor :^)

Alaindjie

@Dirk
Nee inderdaad, die met dat luchtje was mijn eerste 850 (en ook mijn eerste Volvo) en ik maakte me erge zorgen toendertijd. De uitleg van de heer Wegenwacht klonk erg geloofwaardig aangezien hij een liefhebber van youngtimers was en meerdere Volvo's voorbij had zien komen. De nieuwe brandstofpomp etc. zorgt er in ieder geval voor dat dit tot het verleden zou moeten behoren en de auto bij de volgende eigenaar probleemloos en met het juiste oliepeil verder kan rijden.
Deze auto had trouwens een kachelweerstand die het niet hield dat ik bij het plaatsen van de radio blijkbaar kortsluiting had gemaakt, vandaar dat de kacherlweerstand mij relatief bekend voorkwam. Wel irrritant dat die auto een 1 din vak heeft en dat vakje eronder en de nieuwe 855 een SC801 zonder cd speler. Er zit wel een gat achterin links met bekabeling maar ik vraag me af of ik nog een cd changer daarvoor kan vinden voor een acceptabele prijs en dan ook nog bij iemand/winkel die deze voor mij wil aansluiten.
Als je suggesties hebt, houd ik mij van harte aanbevolen !! Zo niet, dan wil ik graag dezelfde oplossing met een 1 din slot en een bergvakje eronder.

Vraag me tenslotte af of ik alleen bij de Volvo dealer terecht kan voor een extra sleutel voor het hok ??

Alaindjie

In ieder geval wat pictures geplaatst en zal de foto van de beruchte middenarmsteun morgen plaatsen, blijkbaar gewist uit toestel.

-D©©©L-

Alaindjie

Hoi Marco, welke bedoel je ? De oude of de nieuwe ? De oude staat wel op de nominatie om eruit te gaan, de nieuwe is echter nog geen 15 jaar oud .... dus als ik de auto onverhoopt niet verkoop blijf ik erin doorrijden om op die manier de goedkoopst mogelijke zakelijke kilometers te maken. De nieuwe heeft een rechts stuur dus behalve voor mij is deze waarschinlijk onverkoopbaar in NL :-)

Alaindjie

Is er iemand die me kan vertellen/helpen om een SC801 uit de auto te halen en waar ik een frame kan aanschaffen om een 1-din unit te plaatsen met eronder een opbergvakje ? Of iemand die weet waar ik een wisselaar voor de 801 kan aanschaffen ? Thanks already !

Thys

Aan weerszijden van de radio zitten twee verticale lipjes, als je die indrukt springen ze naar buiten toe. Als je ze vervolgens tegelijk uittrekt kun je de radio uit de slede nemen.

Voor het 1-DIN frame (heb je dat eigenlijk nodig?) en het bakje zou je het best op de sloop kunnen kijken.
Vergeet niet dat je een verloopkabeltje van Volvo naar DIN nodig gaat hebben.

Alaindjie

Hoi Thyzzerr,
dank voor de uitleg ! Heb in de oude 850 een soortgelijke oplossing (zat er al in) en weet helaas niet hoe ik zonder schade aan te richten het een naar het ander en vice versa kan overbouwen. Zal straks nog wat foto's maken van het geheel. Heb eigenlijk dus alles al, alleen was ik al in staat bij de oude 850 kortsluiting te veroorzaken toen ik de 1 din radio in de daarvoor bestemde sleuf wilde plaatsen. Wist niet eens dat dat kon :-(

Alaindjie

Zag hier op het forum een SC805 aangeboden staan voor EUR 125,- voor hetzelfde bedrag kan ik via Estate Services ook een wisselaar met extra SC801 aanschaffen voor EUR 125,- alhoewel beiden me relatief dure opties lijken omdat ik nog een 1din Sony MP3 heb liggen.
Zal eens op de sloop informeren naar een 1din frame. Waar kan ik terecht voor een verloopkabel ?

De 855 GLE loopt nu weer goed, na de nieuwe brandstofpomp en filter gelukkig, de UK 850 is vrijdag gekeurd door het RDW en in afwachting van rekening Belastingdienst waarna hopelijk snel het kentekenbewijs in de bus valt. Wil hiervoor preventief de distributieriem en grote beurt laten uitvoeren, een Volvo dealer heeft voor de laatste werkzaamheden een indicatiebedrag van EUR 900,- gegeven, is dat een beetje redelijk ?

Zodra de UK 850 op kenteken staat, gaat de oude eruit dus wie interesse heeft, de auto hoeft maar EUR 750,- op te brengen omdat ik er zelf ook vrijwel geen kosten aan heb gehad behalve het nieuwe brandstoffilter en brandstofpomp dan :-)

jan piet

Als de dealer naast de distributieriem ook de spanrollen, de waterpomp e.d. vervangt, wat remblokken, remolie en andere zaken die je (standaard) zou moeten doen om een auto op stage 0 te krijgen is het een redelijk begin imo.
Gr,JP

Alaindjie

Wat is stage 0, JP ?? Misschien wel goed om de lijst die je zojuist vermeldde even te noteren zodat ik dit met de dealer kan kortsluiten !

Duell

Citaat van: Alaindjie op 21-06-2010 00:21:30
Zag hier op het forum een SC805 aangeboden staan voor EUR 125,- voor hetzelfde bedrag kan ik via Estate Services ook een wisselaar met extra SC801 aanschaffen voor EUR 125,- alhoewel beiden me relatief dure opties lijken omdat ik nog een 1din Sony MP3 heb liggen.
Zal eens op de sloop informeren naar een 1din frame. Waar kan ik terecht voor een verloopkabel ?

Als je een 1 din radio hebt, dan heb je er toch ook zo'n metalen slede bij met van de weerhaken?
Dan past je radio gewoon in het gat van de 2din. Heb je geen frame meer voor nodig.
Om de ruimte dan weer op te vullen heb zal er hier via het forum echt nog wel iemand zijn die zo'n plastic bakje heeft die je boven of onder je radio kan plaatsen.

Stage 0 das een beetje een tuner term.
Omdat stage 1 staat voor een bepaald aantal upgrades,  staat stage 0 voor al het standaard onderhoud, periodiek en slijtagedelen, enz.

Groet,

Alaindjie

Zit nog te twijfelen, via audio topics werd een Alpine CHA-S634 aangeprezen die via de SC801 bediend kan worden (wisselaar) alleen de kabels als interface schijnen ook nog eens een kleine EUR 180 te kosten. Dan is mijn oude Sony 1 Din toch echt goedkoper. Als iemand dan nog zo'n plastic bakje heeft zou dat wel prettig zijn.

Woensdag breng ik de auto naar Volvo Hoeke voor Airco onderhoud en vakantiecheck, weet ik gelijk de staat van de auto en wat er aan moet gebeuren om de auto op stage 0 te krijgen.

Een ander nadeel is dat de auto toch echt veel doffe plekken heeft, schijnt in de UK heel lang onder een boom heeft gestaan. Iemand die hier suggesties voor heeft ? Werd door ander forum lid erop gewezen dat de poetsbedrijven hier ogenschijnlijk een antwoord op hebben maar het vaak niet beter maken .... advies is welkom !