Ervaringen chiptuning met een tdi?

Gestart door OVE, 11-01-2012 13:32:14

Vorige topic - Volgende topic

OVE

Ik overweeg mijn tdi te laten tunen. Mijn auto heeft 440 k gereden.
Wie heeft ervaringen met het chippen van een diesel i.c.m. een hoge km stand?

grijzev70tdi

ik zou zelf zeggen niet doen. Of je moet niet het maximale er uit willen halen. Geloof dat Marcel (elianmars) bij zijn ex tdi ronde de 165 pk zat met 370 000 op de teller.
Grolsch, het klinkt al lekkerder

darius

Wat wil je ? Ligt enorm aan je software... ik heb veel km,s en veul vermogen en veel problemen ook. Maar als je een beetje kietelt gaat het zeker niet zomaar stuk hoor.
No show, only go.

OVE

Citaat van: darius op 11-01-2012 16:02:48
Wat wil je ? Ligt enorm aan je software... ik heb veel km,s en veul vermogen en veel problemen ook. Maar als je een beetje kietelt gaat het zeker niet zomaar stuk hoor.
Ik hoef en wil zeker niet het onderste uit de kan. Wat meer kracht onderin is mijn voornaamste wens ivm het rijden met een caravan

daytonawim

Mm, met een caravan moet je wel wat toeren maken hoor, als je laag in toeren rijd trap je je onderblok aan gort.

OVE

Citaat van: daytonawim op 11-01-2012 16:17:17
Mm, met een caravan moet je wel wat toeren maken hoor, als je laag in toeren rijd trap je je onderblok aan gort.

Hoe je het ook wendt of keert..........toeren gaan van laag naar hoog en juist in het lage gedeelte komt een tdi wat tekort. Het zou gemakkelijker gaan als de motor soepeler oppakt bij lage toerentallen.

Maak je geen zorgen, ik heb al een jaar of 20 ervaring met caravanrijden

arjenT5R

gewoon doen dan! Ff een bezoekje brengen aan gunnar en je gaat met een big smile weer naar huis
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

volvohaas

Mijn broer is nu bezig om zijn transporter te tunen. Heeft (met 400k op de teller) per ongeluk 2 maanden  rondgereden met 1.7 bar turbodruk. Die blokken zijn ongelooflijk sterk! Het blok is nog helemaal in orde. Dus ik denk dat de kilometer stand geen probleem moet zijn.
Gewoon omdat het kan

M a r c

Citaat van: OVE op 11-01-2012 17:04:02
Citaat van: daytonawim op 11-01-2012 16:17:17

Hoe je het ook wendt of keert..........toeren gaan van laag naar hoog en juist in het lage gedeelte komt een tdi wat tekort. Het zou gemakkelijker gaan als de motor soepeler oppakt bij lage toerentallen.

Maak je geen zorgen, ik heb al een jaar of 20 ervaring met caravanrijden

Als je ver genoeg doortrekt voordat je overschakelt kom je niet in té lage toeren uit.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl