Foutcode ECC / kachelmotor

Gestart door Falappa13, 02-03-2010 11:58:11

Vorige topic - Volgende topic

Falappa13

Sinds een aantal dagen problemen met de ECC (850 20V '92) functioneerd niet. Lampjes airco en rec knipperen 18 x bij contact aan. De kachelmotor werkt niet, geen enkele stand. Relais schakelt wel.
Na veel lees uurtjes op het forum sensoren schoongemaakt, dashboardkastje verwijderd en codes uitgelezen.
Ik kreeg de codes 414, 416, 418 en 419. Na het resetten blijft de kachelmotor weigeren en de code 418 blijft bestaan.

Wat kan het probleem zijn (kachelweerstand, kachelmotor...) en wat betekend de code 418?
???

UserID6342

4–1–4 Aanzuigventilator binnentemperatuursensor bestuurderskant vastgelopen
4–1–5 Kortsluiting met massa in ventilator binnentemperatuursensor passagierskant
4–1–6 Geen regelspanning in aanzuigventilator binnentemperatuursensor passagierskant
4–1–7 Aanzuigventilator binnentemperatuursensor passagierskant vastgelopen
4–1–8 Geen stuursignaal van vermogenseenheid
4–1–9 Onjuist diagnosesignaal van vermogenseenheid

thuur

Ik vermoed een overleden kachelweerstand..

Gr :-\

Falappa13

Ha Thuur,

Thnx

Is er een mogelijkheid omdat met een grote mate van zekerheid vast te stellen?????
Heb jij een adres waar ik voor een redelijke prijs een weerstand zou kunnen kopen?

Ciao

Falappa13

Hé Dirk342,

Bedankt.
Weet jij (of iemand anders) of met "vermogenseenheid" de kachelweerstand wordt bedoelt?
Hoi

UserID6342

Ik ga met Thuur mee wat betreft de kachelweerstand, dit omdat a) die dingen vaak kapot gaan bij onze ECC's en b) Thuur een enorme vraagbaak is wat betreft onze roffels.  Tot nu toe heb ik nog nooit aan Thuur hoeven twijfelen als hij een diagnose stelde.

cas

zelfde symptomen hier, en idd ook bij mij was de weestand stuk. had echter wel nog de hoogste stand die wel werkte, maar heb een alter 2. en weet niet of hij hierin verschilt. de hoogste stand is appart gezekerd.
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Falappa13

Ik heb weerstand besteld en ik zie dat de kachelmotor ook niet in een al te beste staat verkeerd. Denk dat ik die ook maar direct vervang. Anders kan ik over een tijdje weer deze werkzaamheden uitvoeren.... :-\