Hoe groot (klein) is mijn BIFUEL tank?

Gestart door zjap, 28-02-2010 16:55:24

Vorige topic - Volgende topic

evanmandos

zjap, mooi en blij om je verhaal te lezen :P

mijn v70 classic met omvl dampgas vertoont (iniets mindere mate) gelijke symptomen en heb net gister een revisiesetje bestels ;D nog nooit gedaan, maar houd wel van een puzzeltje(en anders 3 tientjes weggegooid, ook geen wereldramp)...

Overigens zag ikhet eerder al genoemd door Ludo, maar bij jouw motor is het wel belangrijk op gezette intervallen (ik meen 60000 ofzo) je klepspeling te laten controleren/afstellen, prijzig klusje, maar schijnt bij de 2.4 toch vrij essentieel te zijn!

Verder heb ik ook die vullingsgraad-schommelingen :P ik heb een 55 liter bruto tank, maar geregels gaat er52 liter in, andere keren slechts 30, lijkt dus op een haperende 80% klep, zou bij jou ook best het geval kunnen zijn.

zjap

evanmandos, bedankt voor reactie.
Kom net terug van een snelwegritje, verdamperrevisie heeft hem echt goed gedaan! Zal  echter toch ook de gasverdeler een keer reinigen, had dat setje er toch ook bij besteld.
Tja, dat tanken. Is al niet leuk en moet te vaak. Ik heb geen wisselingen in hoeveelheid, het lijkt dat hij bij helemaal leeg (rij hem bijna nooit leeg) zo'n 38 liter in gaat. Straks nog 37 liter getankt. Ik kan nergens de bruto tankinhoud op de tank vinden.
Klepspeling controleren? Ik heb bij een '99 er toch hydraulische stoters?
Groet, Jaap.

henry classic v70

Als ik zo terug lees, stelde jij je voor met een 2.4 bifuel.
Dit zou het overgangsmodel blok kunnen zijn waar de hydrostoters nog inzitten, voor de zekerheid zou ik de deksel even losmaken waar de bougie's onder zitten en dan dit topic goed doorlezen, dan weet je het zeker
620.000 km 2.5 10V '99 lpg Volvo V 70
305.000 km 1.6 16V '05 lpg Citroën C4