muffe lucht na het starten

Gestart door Lamborari, 07-11-2003 21:36:53

Vorige topic - Volgende topic

Lamborari

Hallo,

Ik heb onlangs de aircopomp van mijn S70 naar z'n grootje gedraaid. Ik mocht niet meer rijden omdat er dan nog veel meer schade zou kunnen ontstaan. De Volvo dealer heeft een nieuwe pomp geplaatst. Nu heb ik sinds kort het probleem dat ik na het starten een muffe lucht ruik, en heb ik het gevoel dat het wel erg lang duurt voordat de ruiten ontwasemd zijn. Is de verdamper wellicht ook aan vervanging toe, en zo ja, is dit makkelijk zelf te doen?

Wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

Arthur

Zippo

KIM

Dat draadje gaat over de kachelradiateur. Als die defect is zul je een zoetige lucht ruiken.
Bij mijn auto is de verdamper defect en dat bepaal ik aan de hand van een muffig/penetrante geur die je ruikt, direct na de start. Ik ken de geur omdat ik deze zelf heb geroken toen ik het droger element verving.
Ik gok dus in dit geval dat het inderdaad gaat om de verdamper.
Qua reparatiekosten kom je in de buurt van de kosten van de kachelradiateur + aircovulling

Zippo

Citaat van: KIM op 08-11-2003 14:29:11
Qua reparatiekosten kom je in de buurt van de kosten van de kachelradiateur + aircovulling

VERDAMPER DUS!!!!!!!! ;)

Zippo

fabius

heb een identiek probleem met mijn V70 2.5D 2000 (af en toe een muffig/penetrante geur bij het starten) , in de garage hebben ze gezegd dat het condenswater is die blijft staan en dat dit normaal was. Ze hebben er een produkt in gedaan en het is iets beter, maar niet volledig weg. Zou ik hetzelfde probleem kunnen hebben met de verdamper?