745TIC en "Das Boot"

Gestart door Relaxed, 04-03-2010 16:48:07

Vorige topic - Volgende topic

Relaxed

En wat betreft die VDO tellerbak; so far no good :P

De stekkers passen inderdaad alledrie maar het enige wat werkt is het lampje van de gordelverklikker en het tijdklokje.
Ik vraag me echt sterk af of dit nog gaat lukken...

UserID6342

Ik neem aan dat op je oude tellerbak alles werkte ?  Dan kun je dus stellen dat de signalen juist bij de klok aankomen.  Wat je nu moet doen aan de hand van een schema, is zoeken naar welke punten wat is.  Dit kun je overigens ook meten met een multi-meter.  Dan de print op de klok nalopen en dan draden gaan omprikken in de stekker.  Maak wel eerst een goede foto van hoe de stekkers nu zitten, zodat je altijd terug naar de originele stand kunt.

De flexibele printplaatjes op deze klokken staan er om bekend dat ze slecht zijn, dus weet je zeker dat de 'nieuwe' klok goed is ?

big ben

Citaat van: Relaxed op 27-04-2012 22:13:13
Vandaag een heel mooi stuur van Big Ben binnengekregen. Ik moet er nog de juiste naaf voor vinden, maar ik heb hem al even geprobeerd:

http://i46.tinypic.com/6nxocg.jpg

Ben er zeer tevreden mee, hoop dat ik hem snel definitief kan monteren.

Staat 'm goed  8), het voordeel van dit stuur is dat het "goed"  in de hand ligt .....beter zelfs dan het huidige T-5R stuur  :D

Relaxed

Die naaf heb ik dus nog niet kunnen vinden en totdat dat het geval is heb ik zelf e.e.a. in elkaar geknutseld.

Eerst een stuur op de sloop gehaald en de naaf vrij gemaakt, en er vervolgens uit geslepen.

Vervolgens heb ik 2 stukjes 25x25 mm massief aluminium op de naaf gemaakt (met een aantal M6 inbus bouten) en daarin 4 gaatjes getapt voor de bevestiging van Ben's stuur.

Passen.

En toen ben ik een blokje om gegaan.

Citaat van: big ben op 28-04-2012 09:15:47
Staat 'm goed  8), het voordeel van dit stuur is dat het "goed"  in de hand ligt .....beter zelfs dan het huidige T-5R stuur  :D
En daar is geen woord van gelogen; stuur ligt echt fantastisch in de hand.

Vervolgens afgetekend hoeveel materiaal er nog verwijderd moet worden. Dat ga ik morgen doen.

big ben

Netjes Remco  :D

Ik zou ook niet kunnen wachten maar kan het helaas zelf niet maken    :eusa_doh:.......... komt de kap er nu ook op? "grappig"  dat het stuur op MP ook in een 7 serie gemonteerd is  :)

Relaxed

Naaf is helemaal klaar en het complete stuur is gemonteerd:

Citaat van: big ben op 14-05-2012 12:26:11
Netjes Remco  :D
Thanks Ben :)

rogerV701998

UserID6342

Citaat van: Relaxed op 14-05-2012 19:48:08
Supernetjes Remco, ziet er echt goed uit en om eerlijk te zijn, beter als dat ik had gedacht :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Relaxed

Citaat van: rogerV701998 op 14-05-2012 20:06:14
Mooi interieur!!! :eusa_clap:
Roger, bedankt!

Citaat van: Dirk342 op 14-05-2012 20:13:09
Citaat van: Relaxed op 14-05-2012 19:48:08
Supernetjes Remco, ziet er echt goed uit en om eerlijk te zijn, beter als dat ik had gedacht :eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:

Dank je Dirk, ben er ook blij mee! Ik zag voor jouw 760 ook nog een stuur op ebay, ik heb je een PB gestuurd.

big ben

arjenT5R

Wowie! Echt een interieur voor een luxe bolide  :) helemaal top!
Liquid propane, knock free, ice cold " go fast fuel "!!

Relaxed

Citaat van: big ben op 14-05-2012 22:56:51
:eusa_clap: :eusa_clap: :eusa_clap:
Blij dat je het mooi vind Ben, is je stuur goed terecht gekomen ;)

Citaat van: arjenT5R op 14-05-2012 23:06:31
Wowie! Echt een interieur voor een luxe bolide  :) helemaal top!
Thanks!

Relaxed

Toch gezwicht voor een setje nieuwe achterlichten

Relaxed

... en een nieuw grille embleem

martijn.

Nice. Zo'n 740/940 zou ik ook wel durven rijden  ;D