Hulp gezocht automaat flushen

Gestart door bastiaan arissen, 11-03-2010 10:14:40

Vorige topic - Volgende topic

bastiaan arissen

Ik wil mijn automaat een keer flushen omdat deze bonk met op en terug schakelen.
Wie zou maar daar mee willen helpen (eventueel tegen vergoeding)
En hoeveel liter olie heb ik daar ongeveer nodig?
En is het verstandig om het meerdere keren te doen?
Ik hoor het wel.
Groeten Bastiaan.

petrolhead

Hele hoop vragen.
Bij zoekfunctie even afzondelijk: flushen en spoelen intikken en aanvinken op onderwerp beantwoord groetendeels je vragen.

Wat je ook kan doen is niet spoelen of flushen maar een hoeveelheid leeg zuigen via je peilstok en dezelfde hoeveelheid weer toevoegen. En dat een aantal keren na een x aantal kilometers.

Ik heb een vacuumpomp met oliereservaar waarmee je dat kan doen, deze kun je wel van me lenen als je deze koers gaat varen.
Een vultrechter waarbij de verlengstuk past in de peilstok, twee oliecans en juiste ATF olie en klaar is kees.

liebers

Ik zou mijn automaat ook willen flushen en kan daar eveneens hulp bij gebruiken, dus ik meld mij ook aan als gegadigde. Uiteraard tegen een vergoeding.

Heb begrepen dat er al gauw zo'n 7 liter á 12 euro er in de automaatbak gaat.

groet,
marc

V70R   AWD LBP 1999
V60D6 Black 2014
Alfa Romeo Spider IV rood 1992

bastiaan arissen

Citaat van: petrolhead op 11-03-2010 12:22:05
Hele hoop vragen.
Bij zoekfunctie even afzondelijk: flushen en spoelen intikken en aanvinken op onderwerp beantwoord groetendeels je vragen.

Wat je ook kan doen is niet spoelen of flushen maar een hoeveelheid leeg zuigen via je peilstok en dezelfde hoeveelheid weer toevoegen. En dat een aantal keren na een x aantal kilometers.

Ik heb een vacuumpomp met oliereservaar waarmee je dat kan doen, deze kun je wel van me lenen als je deze koers gaat varen.
Een vultrechter waarbij de verlengstuk past in de peilstok, twee oliecans en juiste ATF olie en klaar is kees.

Aha dank je voor de tip.. Maar krijg ik zo ook de koppelomvormer leeg?

Turbo-Geek

Nee, maar daarom flush je ook.
Je laat de bak de olie eruit lopen totdat er lucht in de slang komt, dan gaat de motor uit, bijvullen, weer starten en leeg lopen, wachte op lucht, stoppen, etc etc.
Dat doe je totdat de vloeistof die eruit komt helemaal mooi rood is en dus alles 'geflushed' oftwel gespoeld is.
Dat is ook de reden waarom je zo'n beetje 12L olie nodig hebt terwijl er maar iets van 7L in kan.
Het spoelen is dus wel een beetje het verspelen van een paar liter olie maar wel de enige manier om in korte tijd alle oude olie eruit te krijgen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !

bastiaan arissen

Citaat van: Turbo-Geek op 13-03-2010 16:30:19
Nee, maar daarom flush je ook.
Je laat de bak de olie eruit lopen totdat er lucht in de slang komt, dan gaat de motor uit, bijvullen, weer starten en leeg lopen, wachte op lucht, stoppen, etc etc.
Dat doe je totdat de vloeistof die eruit komt helemaal mooi rood is en dus alles 'geflushed' oftwel gespoeld is.
Dat is ook de reden waarom je zo'n beetje 12L olie nodig hebt terwijl er maar iets van 7L in kan.
Het spoelen is dus wel een beetje het verspelen van een paar liter olie maar wel de enige manier om in korte tijd alle oude olie eruit te krijgen.
Aha oke. Is dit zelf goed te doen? En wat heb ik er voor nodig behalve 12 liter olie?

Turbo-Geek

Is makkelijker met zijn 2én ..

Er is een topic te vinden met alle benodigtheden die Mehn gebruikt, hij is zo'n beetje de Flush Koning hier op het forum.
  The things you own end up Owning you !