Matthieu's V70 T5 -> Nu een 940 lpt DOP

Gestart door Matthieu123, 12-01-2013 17:40:40

Vorige topic - Volgende topic

Taranis

Okee, de V70 heb je ook niet lang gehad dan. Vanwaar de switch naar een 940?

En het belangrijkste: waar blijven de foto's? :)

Matthieu123

Citaat van: Taranis op 11-08-2014 11:37:37
Okee, de V70 heb je ook niet lang gehad dan. Vanwaar de switch naar een 940?

En het belangrijkste: waar blijven de foto's? :)

Nee die v70 heb ik toen aan Michel verkocht. Ik ben toen weer automaat gaan rijden met een s60 d5
Enorme pijn in mijn voet was de reden van verkoop van de v70. Ik kan gewoon geen handbak meer rijden als dd.

Foto's volgen snel!

De switch naar 940 vanwege de betrouwbaarheid, simpel om te sleutelen, ruimte (2 honden), rwd en omdat ik hem fantastisch mooi vind.
Als ik straks de ruimte heb (lees: garage gevonden) dan komt er waarschijnlijk wel een 5 pitter bij.

Matthieu123

Zo Ronald  ;D

Speciaal voor jou een foto:

Ik zal hier geen volledig blog van maken, maar voor de geinteresseerden;

Reeds gedaan:
- Aanslagen in het stoelframe verwijderd, hierdoor kan de stoel iets verder naar achteren. Wel zo fijn met mijn lengte.
- Interieur gereinigd met een extractor (en het leder met lederspul van hg)
- Wielen gebalanceerd
- Turbodruk meter (houdertje voor de a-stijl komt als M A R C terug is van vakantie ;) )
- Mijn oude alpine radio in gebouwd

Vervangen:
Bougies
Bougiekabels
Rotor
Verdeler
Luchtfiler
Vacuumslangen
Buitenspiegel links (verstelling was kapot)
Raamschakelaar bestuurder lv
Mattenset (origineel volvo)
Gasveren achterklep
Enkele KV slangen

Volgende week op de planning:
Chips van hi-tuning
MBC
Andere wastegate actuator
Nieuwe remschijven + blokken achter
Olie + oliefilter

En later moet nog het onderstel worden aangepakt. Ik denk iig alle busjes vervangen door nieuwe rubber of PU varianten. En nog wat verlagen en nieuwe dempers. Maar ik ben er nog niet over uit hoe of wat precies.
Ook wil ik op termijn de turbo vervangen en kijken voor een carkit of andere radio met carkit.

Taranis

Citaat van: Matthieu123 op 14-08-2014 16:45:36
Zo Ronald  ;D

Best een leuk ding! :D

Wat is het plan qua vermogen?
Laatst een stukje in de 940 van arjenT5R mogen rijden en ik denk eerlijk gezegd dat mijn dieseltje het daar tegen af legt. Best grappig om zo'n oud hok zo snel te maken :)

Mooie plannen in elk geval. Benieuwd hoe je onderstelvervanging bevalt, toevallig vertelde Arjen gisteravond dat ie met 't zelfde plan speelt voor zijn 940 :)

Mis je de audio uit de S70/V70 niet trouwens? Ik vind die zelf niet heeeeel geweldig in een 940 :-X

Matthieu123

Citaat van: Taranis op 15-08-2014 09:09:44
Citaat van: Matthieu123 op 14-08-2014 16:45:36
Zo Ronald  ;D

Best een leuk ding! :D

Wat is het plan qua vermogen?
Laatst een stukje in de 940 van arjenT5R mogen rijden en ik denk eerlijk gezegd dat mijn dieseltje het daar tegen af legt. Best grappig om zo'n oud hok zo snel te maken :)

Mooie plannen in elk geval. Benieuwd hoe je onderstelvervanging bevalt, toevallig vertelde Arjen gisteravond dat ie met 't zelfde plan speelt voor zijn 940 :)

Mis je de audio uit de S70/V70 niet trouwens? Ik vind die zelf niet heeeeel geweldig in een 940 :-X

Ik wil eigenlijk naar 230-240pk. De wastegate actuator en de chips zitten er in. Draait nu op een goede 0,8 bar en zal dus 180-190 pk hebben. Vrij vlot maar nog niet snel genoeg.
Er komt denk ik nog een downpipe en kat in 3 inch. Een 15g of grotere turbo. En wellicht andere lmm en injectoren en een afr meter. Dan moet dat vermogen vrij safe mogelijk zijn.

Maar nu eerst het onderstel en de remmen aanpakken. Met name het onderstel is niet echt fantastisch. Ik neig nu naar het vervangen van een aantal rubbers en een sportkitje, dus dempers en veren.

Ik heb er nu m'n oude alpine headunit in wat al voor veel verbetering heeft gezorgd. Maar de audio is inderdaad matig. Dit ga ik ook nog wel upgraden in de toekomst. Maar eerst technisch alles in orde maken.

Silverarrow

Mooi project! Vernieuwd onderstel, meer vermogen en RWD, wordt een mooie combinatie :). Laat je het exterieur standaard?