Lambda lampje brand weer

Gestart door Ruup, 08-03-2010 19:51:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ruup

Hey volvo-gekken! Mijn lambda lampje ging steeds branden toen ik hem pas had. Ik heb zelf vanalles geprobeerd om het te verhelpen. Heb een nieuwe luchtfilter nieuwe rotor, verdelerkap, kabels, bougies,stationairregelaar en gasklephuis gereinigd en alle vacuumslangen vervangen door silicone. Hij loopt beter met dit alles en vrijdag ging ik een stukje rijden en tot mijn grote verbazing ging het lambda-lampje weer branden ??? Oja heb ook de brandstof drukregelaar gecontroleerd op druppelen en dat deed hj ook niet.

Wat kan ik nu nog doen/vervangen? Lambda-sonde vervangen? Luchtmassameter?

Gr. Ruben ;)

jan piet

Al eens uitgelezen wat je storing is? Welke foutcodes heb je (OBD 2 heb je schat ik zo in)
Gr,JP

Misha

Probeer eens om je Lambdasonde van buitenaf flink in de WD40 te zetten.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

)()()sT

Citaat van: jan piet op 08-03-2010 19:55:38
Al eens uitgelezen wat je storing is? Welke foutcodes heb je (OBD 2 heb je schat ik zo in)
Gr,JP


OBD1 dus, de 850 is van 1994 ;)
Wat zijn de code's Ruup?

francois

verklaar je eens nader misha

kan ik nog wat er bij leren ;D



Ruup

#5
Lambda sonde moet je toch niet in de wd40 zette? ik heb hem schoongemaakt met flink wat remmenreiniger maar hij heeft het nu nog steeds :o Laatst viel het mijn vader ook op dat hij stationair rookt maar hij verbruikt geen olie :-\ ook als je flink gas geeft en je kijkt in je spiegel zie je het. Te rijk mengsel?

Heb foutcodes 231 en 232 op A2

Gr.  ;)

Ronald21


Ruup

Zwart achtig. Blauw is olieverbranden toch?

francois

Probeer eens om je Lambdasonde van buitenaf flink in de WD40 te zetten.

ja verklaar eens   :eusa_doh:

Ruup

moet bij de 290dkm de lambda sonde sowieso eens vervangen worden?

mevita

ik heb dat ook eens gehad maar weet niet meer precies na welk probleem het lamda lampje uitgegaan is en gebleven.
Ik heb een keer de carterventilatie gereinigd ,m,n uitlaatspruitstuk siste bij gasgeven(nieuwe pakking) en ik heb de koelvoeistoftemperatuursensor vervangen(onregelmatig toerental) misschien kom je hier wat verder mee om te controleren,

gr mevita

Ruup

Waar zit de vlamdover bij mijn t-5? kon hem laatst niet vinde :-[

dirktv

Hoi,
Grote kans dat de lambda sonde de boosdoener is. Ik had destijds dezelfde foutcodes (na montage van 3" downpipe).
Ga niet voor imitatiespul, maar koop voor een paar euro meer een bosch.

Vulk

Citaat van: Ruup op 08-03-2010 20:46:19
moet bij de 290dkm de lambda sonde sowieso eens vervangen worden?

Het beste zal er wel af zijn ja.

dirktv

Citaat van: Ruup op 08-03-2010 20:59:12
Waar zit de vlamdover bij mijn t-5? kon hem laatst niet vinde :-[
Ik denk dat je nog lang kan zoeken...t5 heeft nl. geen vlamdover.