starten met warme motor

Gestart door andrevv, 04-03-2010 21:56:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

andrevv

Ik schrijf maar even weer een berichtje over het starten met een warme motor. Ik ben bij de dealer geweest, alles is doorgemeten, brandstofpomp staat perfect op tijd. De stopknop en een sensor onder de motor zijn vervangen, maar.....
het is nog steeds hetzelfde probleem met het starten met een op temperatuur zijnde motor.
Advies: ik ga naar een dieselspecialist om de brandstofpomp te laten doormeten, misschien help het, de problemen doen zich al voor sinds ik hem heb gekocht met 110.000 km. op d eteller. Nu staat de teller op 181.000.

Groeten,

Andre

Henk855

Maar wat is het start probleem dan?

Sjors
855R

Meeting foto's www.volvo850meetings.nl

Foto's kan je sturen naar: sjors855@gmail.com

Ronald21

inderdaad misschien timing verkeerd

bv door pomp of losse krukas poelie

andrevv

Als de motor warm is en je zet hem uit en je wilt hem weer starten dan slaat hij niet aan. Zodra hij wat is afgekoeld ( wat soms wel 3 kwartier kan duren) slaat hij wel weer aan. Hij rijdt perfect en er zijn geen foutmeldingen.
Bij de dealer bleek wel dat hij bij warme motor en als je dan gaat starten geen voldoende brandstof leek te krijgen.

Groet,
Andre

Gunnar

Gekend probleem bij de VW tdi's.
Komt niet voor bij automaten. Heeft te maken met de software van de computer, bij warme motor en onder de 250 toeren spuit hij niets in. Op 70 graden om exact te zijn. Als je daaronder gaat dan spuit hij al in vanaf 200 toeren.

Jou probleem zit hem dus in het feit dat je starter niet snel genoeg meer rondgaat, kan aan starter liggen of aan accu.

Naar mijn mening is het een idiote "bug" in de software en je ziet het alleen bij de VAG groep voorkomen.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

andrevv

Het is wel een automaat en de accu is nieuw. Is het probleem dan op te lossen met een snellere startmotor ? Volgens de dealer is dat niet d eoorzaak, ik weet het zo langzamerhand niet meer.

Groeten,

Andre

ik-rol

Zo te lezen is je brandstofinspuitpomp gedeeltelijk versleten: ik heb hier al eens eerder aandacht voor gevraagd onder een bepaald topic en uitgelegd wat mogelijk aan de hand is. Ook andere topics gaan hier over. Ik adviseer je naar Mijnsherenland af te reizen of op zoek te gaan naar een andere goede dieselspecialist.

Gunnar

Neen., als het een automaat is zal je dat probleem nooit hebben daardoor, in geen enkele vag motor diesel.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Ronald21

dieseleservice wijhe in wijhe bv

andrevv

Bedankt voor jullie reacties. Ik las trouwens ergens anders dat mensen met een skoda tdi dezelfde problemen hadden en dat de egr klep vervuild was. Ze hadden er een of ander goedje in de diesel gedaan waarna het probleem was opgelost.
Ik ben geen techneut, maar heeft de 855 tdi ook een egr klep ( ook VW/AUDI) en zou deze als die vervuild is dit kunnen veroorzaken ?
Dan is het snel opgelost en hoef ik geen dingen te doen omtrent de brandstofpomp.

Groeten,

Andre

Gunnar

Ja, staat veel over geschreven in dit forum. Openstaande egr klep geeft haperend vermogen en veel roet (meestal in de lagere toeren).

Je kan best naar een echte dieselspecialist gaan, zelfs garages kloppen daar aan als ze het niet meer weten.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381