Brandend motorlampje en rook

Gestart door Gert, 08-08-2011 16:28:39

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gert

Voor de vakantie heeft mijn 2.5D bij km-stand 435.000 een beurt met vervanging van de complete distributie en nwe. waterpomp gehad. Tijdens de vakantierit merkte ik bij volledig beladen auto (4 personen, volle kofferbak en giga-dakkoffer) vanaf ca. 3.400 toeren/150 km/h dat het motorlampje ging branden, waarna de auto niet of heel slecht wilde doortrekken. Na een tijdje met lagere snelheden te hebben gereden ging het lampje weer uit, maar op het 'kritieke toerental' ging het weer aan. Met alleen mijzelf aan boord, is er geen centje pijn. Hij blijft ook bij hogere toerentallen trekken als een beer en ook vanuit stilstand is-ie vlot weg. Alleen merkte ik vanmorgen bij het binnenrijden van de parkeergarage dat de auto ook met warmgereden motor stationair behoorlijk blauw rookt en veel sterker stinkt dan normaal. Duidt dit wellicht op een verkeerde brandstofpompafstelling of zijn er andere verdachten? Ik kan op z'n vroegst vrijdag weer naar de specialist, vandaar dat ik eerst jullie om een mening vraag. Alvast bedankt!
Rust roet...

elianmars

Lijkt me een kwestie van de pomp goed laten afstellen.

Ga daarvoor wel naar een specialist. Die weet precies wat hij doet en je herkent je eigen motor niet meer, zo mooi als deze dan loopt  ;)