Rammel onderstel?

Gestart door bastiaan arissen, 10-03-2010 20:46:43

Vorige topic - Volgende topic

cas

Citaat van: bastiaan arissen op 10-03-2010 22:52:47
Citaat van: reneetje op 10-03-2010 22:51:41
Citaat van: bastiaan arissen op 10-03-2010 22:47:09
Ja zeker goed aangedraaid, ongeveer 3 maanden geleden? zijn originele stangen...
Ja ik denk toch dat het de veerpoot lagers zijn of zo....

Tja, zou het dan idd in die hoek zoeken..... :-\

Komt het geluid dan van 1 kant ?
Ja heb het geval dat het rechtsachter zit. Dus daar maar beginnen met zoeken.

al gekeken of er niet iets ligt te rammelen in je reservewiel opslag  ;D 
Soms heb je van die dromen die je wakker houden,  tot je ze uitvoert....

Ludo

Handremkabel die 'klappert'?.

bastiaan arissen

@cas. Ja alles al nagekeken en in doeken gelegd... Heeft niets geholpen.
@ludo. Hoe zou hij moeten klapperen dan? Zou de buiten mantel tegen de onderkant aan klapperen?
Heb meer het idee dat het een ijzer op ijzer geluid is.

cas

iets in het bakje binnenkant onderin je achterlichten? ik liet daar een moertje invallen een tijd terug. dat gaat ook rammelen....

handrem kan je testen als je rijdt, gewoon voorzichtig ( dus niet te hard !! ) aantrekken.  ( tenmiste, dat geloof ik dat dat zo kan, Dodge werkt wel op die manier, en die klapt als een hamer soms zo luid)

ach... hard kan leuk zijn, zorg dat je de ruimte hebt,  en gooi dan meteen met je andere hand het stuur een beetje om. speel wat met gas erbij, en je hebt het moment van de dag!  :eusa_dance:

elianmars

Om de reactiestangen in ieder geval uit te sluiten kun je nog eens controleren of ze echt goed vast zitten. Ik heb het ook een keer gehad dat een nieuwe toch iets was los gekomen.

Ludo

Citaat van: bastiaan arissen op 10-03-2010 22:56:20
@ludo. Hoe zou hij moeten klapperen dan? Zou de buiten mantel tegen de onderkant aan klapperen?

Ga maar eens zoeken, je bent echt niet de eerste hoor.  ;)
Sluit het uit, door zoals Cas schrijft, de handrem aantrekken op die kasseien...

bastiaan arissen

Citaat van: cas op 10-03-2010 22:57:28
iets in het bakje binnenkant onderin je achterlichten? ik liet daar een moertje invallen een tijd terug. dat gaat ook rammelen....

handrem kan je testen als je rijdt, gewoon voorzichtig ( dus niet te hard !! ) aantrekken.  ( tenmiste, dat geloof ik dat dat zo kan, Dodge werkt wel op die manier, en die klapt als een hamer soms zo luid)

ach... hard kan leuk zijn, zorg dat je de ruimte hebt,  en gooi dan meteen met je andere hand het stuur een beetje om. speel wat met gas erbij, en je hebt het moment van de dag!  :eusa_dance:
Ja zal eens gaan kijken bedankt voor de tip ;D

bastiaan arissen

Citaat van: elianmars op 10-03-2010 22:57:55
Om de reactiestangen in ieder geval uit te sluiten kun je nog eens controleren of ze echt goed vast zitten. Ik heb het ook een keer gehad dat een nieuwe toch iets was los gekomen.
Oke zal ze is even na trekken van de week.
Citaat van: Ludo op 10-03-2010 23:00:18

Sluit het uit, door zoals Cas schrijft, de handrem aantrekken op die kasseien...
Aha oke nog nooit van gehoord maar zal het eens nakijken

cas

Citaat van: bastiaan arissen op 10-03-2010 23:01:55
Citaat van: elianmars op 10-03-2010 22:57:55
Oke zal ze is even na trekken van de week.
Citaat van: Ludo op 10-03-2010 23:00:18

Aha oke nog nooit van gehoord maar zal het eens nakijken  aantrekken ( die handrem)  ;)

bastiaan arissen

Zo vandaag de rammel gevonden. Met het verwijderen van de voorste veerpooten even aan de lagers gevoeld. De rechtse hoor je echt stevig heen en weer kloenken. Heeft ook veel meer speling als de linkse. Ook de linkse heeft speling. Hoort dat? En wat is het verstandigste? Alleen de rechtse vervangen! Of gewoon allebei doen?  Ben in ieder geval blij dat ik het gevonden heb.
Bedankt voor de tips.
Groeten Bastiaan.   

thuur

Altijd beide vervangen.

Gr ;)

bastiaan arissen